Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kokoomus, kd ja Liike nyt voisivat olla potentiaalisia puolueita jotka voisivat muodostaa perussuomalaisten kanssa hallituksen/olisivat halukkaita yhteistyöhön.
Äkkiseltään vaikea nähdä, että itsensä sivistys- ja asiapuolueeksi profiloiva Kokoomus lähtisi yhteistyöhön persujen kanssa, joiden kannattajat tosiaan tuntuvat kunnostautuvan lähinnä Esson-baareissa huutelun saralla. Paljon on jyrkkiä mielipiteitä ilman oikeita ratkaisuja ja samaan aikaan kyvyttömyyttä tarkastella asioita useammasta näkökulmasta kuin siitä omasta baaripöydästä käsin. Ilman asiaosaamista ei vain ole uskottavuuttakaan. Toki myös Kokoomuksella on omat kompastuskivensä mutta asiaosaaminen on roimasti vahvempaa kuin persuilla.
Sekään ei puolla Kokoomuksen ja persujen yhteistyötä, että ainakin kun viimeksi persujen puolueohjelman luin (myönnän, ei viimeisin), se oli enemmän vasemmalla kuin demareiden silloinen ohjelma. Tulkitsin sen kertovan kannattajakunnasta aika paljon. Kokoomus ajaa yksilön vapautta ja vastuuta itsestään, mikä on ajatuksena ristiriidassa vasemmistolaisen politiikan kanssa.

En ihan näe relevanttina, että ps voisi yksin muodostaa hallitusta, mutta luulen että nykyisen hallituksen suhmurointi herättää oppositiopuolueissa halua yhteistyöhön perussuomalaisten kanssa. On heidän puolueina pakko noteerata ps:n kasvava kannatus.
Tässä maassa ei mikään puolue tule yksin muodostamaan hallitusta mikä tarkoittaa, että joudutaan aina tekemään kompromisseja. Parhaat edellytykset toiminnalle tietenkin on, kun hallituspuolueilla on sama arvopohja; Niin kuin nyt näyttää olevan, eli siitä näkökulmasta nykyhallituksella on paremmat toimintaedellytykset kuin esim. Kataisen hallituksella, jossa oli sekä Kokoomus että demarit.

Odotan sitä päivää kun ns. parempi väki löytää tiensä lukemaan näitä keskusteluja. Käy kuin tälle yhdelle porukalle ja kielletään historiallisesti, voisin jo nähdä otsikot: Sivustolla nännää viljellään avoimesti natsismia ihailevia kommentteja.
Siinä sitten yritän selittää munkkipäivää IL:n lööpissä.

"Teki vaan mieli aina perjantaisin munkkeja" Johon joku tissivilauttelija selittää perään, kuinka halventavaa on käyttää sokeripullasta nimeä munkki.

E73FD19F-CD24-4440-B914-CE8402484A5E.jpeg

”miksi juuri teidät valittiin puolustusminiseriksi”

Äkkiseltään vaikea nähdä, että itsensä sivistys- ja asiapuolueeksi profiloiva Kokoomus lähtisi yhteistyöhön persujen kanssa, joiden kannattajat tosiaan tuntuvat kunnostautuvan lähinnä Esson-baareissa huutelun saralla. Paljon on jyrkkiä mielipiteitä ilman oikeita ratkaisuja ja samaan aikaan kyvyttömyyttä tarkastella asioita useammasta näkökulmasta kuin siitä omasta baaripöydästä käsin. Ilman asiaosaamista ei vain ole uskottavuuttakaan. Toki myös Kokoomuksella on omat kompastuskivensä mutta asiaosaaminen on roimasti vahvempaa kuin persuilla.
Sekään ei puolla Kokoomuksen ja persujen yhteistyötä, että ainakin kun viimeksi persujen puolueohjelman luin (myönnän, ei viimeisin), se oli enemmän vasemmalla kuin demareiden silloinen ohjelma. Tulkitsin sen kertovan kannattajakunnasta aika paljon. Kokoomus ajaa yksilön vapautta ja vastuuta itsestään, mikä on ajatuksena ristiriidassa vasemmistolaisen politiikan kanssa.

Niin onhan perussuomalaiset Kokoomuksesta katsottuna vasemmalla ja vasemmalta katsottuna oikealla. Perussuomalaiset ovat konservatiivinen puolue, kokoomuksella on myös hyvin konservatiivisia arvoja vaikka ovatkin enemmän oikealla kuin perussuomalaiset.

Halla-aho on mielestäni tehnyt perussuomalaisista enemmän uskottavamman puolueen, mitä se oli Soinin aikana jolloin siitä olisi voinut saada enemmän kuvan Esson baarissa huutelijoiden ja totoa pelaavien puolueen.

Enemmän perussuomalaisissa alkaa olemaan ihan uskottaviakin korkean koulutuksen omaaviakin edustajia, jotka tuovat enemmän luottoa puolueeseen.

Tässä maassa ei mikään puolue tule yksin muodostamaan hallitusta mikä tarkoittaa, että joudutaan aina tekemään kompromisseja. Parhaat edellytykset toiminnalle tietenkin on, kun hallituspuolueilla on sama arvopohja; Niin kuin nyt näyttää olevan, eli siitä näkökulmasta nykyhallituksella on paremmat toimintaedellytykset kuin esim. Kataisen hallituksella, jossa oli sekä Kokoomus että demarit.

Tottakai kompromisseja täytyy tehdä, näin on myös Jussi Halla-Ahokin painottanut, että ovat valmiita niitä tekemäänkin. Mutta kyllä muilta puolueilta vaatii samaa kompromissien tekokykyä mitä se perussuomalaisiltakin vaatisi.

Ja jos nykyistä hallitusta katsoo aatesuunnan perusteella niin keskusta on enemmän oikealla mitä vihreät, vasemmistoliitto tai sdp.

Onkohan koskaan tehty tutkimusta miten vihreisiin nuorena liittyneiden puoluekanta edistyy iän ja/tai varallisuuden karttuessa?

Ja jos nykyistä hallitusta katsoo aatesuunnan perusteella niin keskusta on enemmän oikealla mitä vihreät, vasemmistoliitto tai sdp.
Kyllä, Keskusta on nykyhallituksen ainoa porvaripuolue. Silti kuitenkin hallituksesta käytetään, tässäkin topicissa useiden henkilöiden toimesta, nimitystä punaviher-hallitus tai toisinpäin viherpuna-hallitus. Syystä, että eduskuntavaaleissa rökäletappion kärsinyt puolue otettiin hallituskokoonpanoon lähinnä siksi, että olivat vähiten huono (ja varmasti nöyrä) vaihtoehto.

Äkkiseltään vaikea nähdä, että itsensä sivistys- ja asiapuolueeksi profiloiva Kokoomus lähtisi yhteistyöhön persujen kanssa, joiden kannattajat tosiaan tuntuvat kunnostautuvan lähinnä Esson-baareissa huutelun saralla. Paljon on jyrkkiä mielipiteitä ilman oikeita ratkaisuja

Ihan yhtä hyvin voisi sanoa, että helppo vihervasemmiston huudella homobaarista ja moskeijasta ilman oikeita ratkaisuja yhteiskunnan todellisiin ongelmiin. :-)

Persut ovat suomalaisen työläisen etusijalle nostava työväenuolue, ei niinkään oikeistopuolue. Persut nappasivat suomalaisen työmiehen kainaloonsa, kun demarit sen pudottivat juostessaan näitä maahanmuutto, suvaitsevaisuus ja ilmastoasioita syleilemään. Miksi Persut eivät voi olla selkeämmin oikealla johtuu mun mielestä massiivisesta sosiaaliturvasta joka täällä on. USA:ssa köyhä siivoa päivän ja menee vielä illalla mäkkäriin töihin. Suomessa köyhä makaa sohvalla ja odottaa kela-masseja. Kaupungin vuokrataloon se maahanmuutto kohdistuu ja sieltä saa konservatiivisuudella paljon suomalaisten ääniä. Mutta täytyy olla vasemmalla. Jenkkilässä Trump nostaa työllisyyttä ja alentaa veroja ja se puhuttelee köyhää ja rikasta yhtä lailla ja konservatiivisuus+oikeistolaisuus on selkeämmin ja laajemmin yhdistävä voima.

Niin onhan perussuomalaiset Kokoomuksesta katsottuna vasemmalla ja vasemmalta katsottuna oikealla. Perussuomalaiset ovat konservatiivinen puolue, kokoomuksella on myös hyvin konservatiivisia arvoja vaikka ovatkin enemmän oikealla kuin perussuomalaiset.
Totta, nämä ovat aina omasta näkökulmasta riippuvaisia tulkintoja. Ja pitää muistaa, että jokaisen puolueen sisällä on eri linjoja, esim. ns. liberaalisiipi ja konservatiivisiipi. Yhteistyössä avainasemassa onkin löytää mahdollisimman paljon niitä asioita, joista ollaan samaa mieltä.

Onkohan koskaan tehty tutkimusta miten vihreisiin nuorena liittyneiden puoluekanta edistyy iän ja/tai varallisuuden karttuessa?
Minun yksi läheisin ystävä oli vasemmistolainen kun tutustuimme (yli 10 v. sitten). Minä kuuluin Kokoomusnuoriin, joka oli hänen mielestään saatanasta seuraava instanssi. Minä en voinut ymmärtää, että joku ajatteli aivan eri tavalla ja "väärin" yritysten toiminnasta ja markkinataloudesta.
Mutta, mielestäni on elämää rikastuttavaa oppia tuntemaan erilaisia ihmisiä ja siten haastaa myös omaa ajatteluaan näkemään asioita laajemmin ja aivan uusista näkökulmista.

Juuri pari viikkoa sitten tämän ystävän meillä kyläillessä totesimme, että olemme molemmat kehittyneet parempaan suuntaan; hän ei enää äänestä Vasemmistoliittoa (vaan Vihreitä) enkä minä omista Kokoomuksen puoluekirjaa.
Lisäksi hän nosti esille, että minä en äänestä demareita, koska ovat mielestäni liian vasemmalla. Hän taas ei äänestä demareita, koska ovat hänen mielestään liian oikealla.
Lopputuloksena emme siis kumpikaan äänestä demareita, mikä on omanlaisensa win sekin. :)

Maltsun kanssa samaa mieltä että kaikki vanhat puolueet unohti tavalliset ihmiset ja mitä he haluaa.
Ei tavallinen ihminen halua monikulttuuria, suvaitsevaisuutta ja ilmastoasioita väkisin kurkusta alas, tavallinen ihminen on kaikille mukava ja asiallinen kunhan se toinenkin on ja Suomalaiset on aina pitäneet omasta luonnosta huolta. Samaa he odottaa muilta mutta ei sitä että meidän pitäisi tehdä kaikki nämä asiat myös kaikkien muiden maailman ihmisten puolesta.

2012 presidentinvaalien aikaan kun olin vielä 16-vuotias(hetken aikaa) , olisin äänestänyt silloin Arhinmäkeä. 2015 eduskuntavaaleissa äänestin piraattipuoluetta, viimeisimmissä vaaleissa annoin ääneni perussuomalaisille. Ennenkaikkea tässä on alkanut enemmän ja enemmän alkanut seuraamaan politiikkaa (tullut oltua pakkotoistolla, eli kohta äänestän Pekka Siitointa.)

2012 presidentinvaalien aikaan kun olin vielä 16-vuotias(hetken aikaa) , olisin äänestänyt silloin Arhinmäkeä. 2015

Mä olen äänestänyt joskus nuorena vihreitä. Tosin silloin ne oli vielä vihreitä fokus luonnonsuojelussa. Muistaakseni ne sivuasiat olivat enempi jotain vammaisten oikeuksia yms. mitkä eivät mitenkään tervettä järkeä, oikeustajua tai suomalaista arvomailmaa vastaan olleet.

Mä olen äänestänyt joskus nuorena vihreitä. Tosin silloin ne oli vielä vihreitä fokus luonnonsuojelussa. Muistaakseni ne sivuasiat olivat enempi jotain vammaisten oikeuksia yms. mitkä eivät mitenkään tervettä järkeä, oikeustajua tai suomalaista arvomailmaa vastaan olleet.
Onhan Mestarikin tunnustanut vastaavaan erheeseen sortuneensa matkan varrella.

Back
Ylös Bottom