Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mä olen äänestänyt joskus nuorena vihreitä. Tosin silloin ne oli vielä vihreitä fokus luonnonsuojelussa. Muistaakseni ne sivuasiat olivat enempi jotain vammaisten oikeuksia yms. mitkä eivät mitenkään tervettä järkeä, oikeustajua tai suomalaista arvomailmaa vastaan olleet.

Luontoa ja eläimiä arvostavana haluaisin äänestää vihreitä aina, mutta en ole voinut, kun ainakaan omassa vaalipiirissäni ei ole ollut mielestäni hyvää ehdokasta.
Puoluekantani ei ole lukittunut eli vaalit kerrallaan menee. Teen jokaisten vaalien alla muutaman vaalikoneen ja sen jälkeen syynään vielä niitä muutamaa kärkisijoilla olevaa tarkemmin.
Äänestän heistä sitten sitä vähiten huonoa ehdokasta. Olen kyllä joskus ollut yllättynyt kärkipään ehdokkaista ja toisinaan vähän järkyttynytkin 😆 .

Maltsun kanssa samaa mieltä että kaikki vanhat puolueet unohti tavalliset ihmiset ja mitä he haluaa.
Ei tavallinen ihminen halua monikulttuuria, suvaitsevaisuutta ja ilmastoasioita väkisin kurkusta alas, tavallinen ihminen on kaikille mukava ja asiallinen kunhan se toinenkin on ja Suomalaiset on aina pitäneet omasta luonnosta huolta. Samaa he odottaa muilta mutta ei sitä että meidän pitäisi tehdä kaikki nämä asiat myös kaikkien muiden maailman ihmisten puolesta.
Mistä oot saanut päähäsi, että Suomi tekee enemmän ilmaston eteen kuin muut.

Luontoa ja eläimiä arvostavana haluaisin äänestää vihreitä aina, mutta en ole voinut, kun ainakaan omassa vaalipiirissäni ei ole ollut mielestäni hyvää ehdokasta.
Puoluekantani ei ole lukittunut eli vaalit kerrallaan menee. Teen jokaisten vaalien alla muutaman vaalikoneen ja sen jälkeen syynään vielä niitä muutamaa kärkisijoilla olevaa tarkemmin.
Äänestän heistä sitten sitä vähiten huonoa ehdokasta. Olen kyllä joskus ollut yllättynyt kärkipään ehdokkaista ja toisinaan vähän järkyttynytkin 😆 .

Mäkin olen luontoa ja wildlifeä arvostava. Ilmastonmuutos alarmismi on ollut pahinta myrkkyä luonnonsuojelulle, en jaksa enää välittää. Ei tule jäämään muuta kuin suojelualueet, koska uusiutuva energia. Viimeinen sukupuuttoaalto meneillään. Vihreät olleet tärkeä driving force siinä harkitsemattoman alarmismin levittämisellä, ydinvoiman vastaisella populismilla ja uuttamalla luonnonsuojelua ulos vihreästä liikkeestä ja vaihtamalla sen maahanmuutto/homo ym. asioihin jotka eivät siihen liity tai sitä pahentavat.
E: siis tropiikissa missä suurin diversiteetti tämä tapahtuu, ja ihan turhaan.

Viimeksi muokattu:
Äänestän heistä sitten sitä vähiten huonoa ehdokasta.
Mä toimin samalla tavalla. Vähiten huono saa mun ääneni. Äänestämättä en jätä, koska äänestys antaa oikeuden valittaa.

Kyllä, Keskusta on nykyhallituksen ainoa porvaripuolue. Silti kuitenkin hallituksesta käytetään, tässäkin topicissa useiden henkilöiden toimesta, nimitystä punaviher-hallitus tai toisinpäin viherpuna-hallitus.
Nyt en ymmärrä, tätä silti. Eikös se oo siksi? Juu, keskusta on ainoa "porvaripuolue".

Siellä on demarit, punaisia, juu. Mukamas työläisen asialla. Ja sitte vihreät, aikas vihreitä. Nää kaks isosti äänessä.

Eikös se sillon oo aika punaviher?

Nyt en ymmärrä, tätä silti. Eikös se oo siksi? Juu, keskusta on ainoa "porvaripuolue".

Siellä on demarit, punaisia, juu. Mukamas työläisen asialla. Ja sitte vihreät, aikas vihreitä. Nää kaks isosti äänessä.

Eikös se sillon oo aika punaviher?
Keskusta on se puolue (jätin RKPn huomiotta koska ”kuuluvat kalustoon” ja lähtevät mihin tahansa hallitukseen), joka ei kuulu tuohon punaviher-rintamaan ja silti hallitusta kuvataan punavihreäksi eli sivuutetaan se, että siellä on myös puolue joka ei kuulu joukkoon. Yleensä tietysti hallitusta kuvataan enemmistöpuolueiden perusteella joka tapauksessa mutta ko. kohta liittyi vahvasti muuhun asian ympärillä käytyyn keskusteluun.

Viimeksi muokattu:
Keskustasta taitaa tulla suomenkielinen RKP. Kulmuni sanonut sen jälkeen kun SDP (ja sitämyöden vihreät) paljastuivat hallituspuolueiksi, että keskusta ei ole porvaripuolue ja on maahanmuuton puolesta. Toisaalta jos seuraavissa vaaleissa kokoomus voittaa, niin veikkaanpa että 'tottakai' keskusta on porvaripuolue. Varmaan pystyvät myös olemaan liberaaleja tai konservatiiveja tarpeen mukaan.
Tavallaan puolue joka oli puolikuollut ja kuopattavissa löytää uuden elämän apupuolueena. 10-15% kannatus riittää mainiosti. Elintärkeä vanhoille puolueille perussuomalaisten ulosjättämisessä hallituksesta. Saavat suhteessa kohtuullisesti valtaakin, koska hallitus kusessa jos kävelevät pois ja aina voivat sitten muuttua vasemmalle tai oikealla tarpeen mukaan ja juosta vastaleirin syliin apupuolueeksi. Pirullinen taktiikka. Politics...

Back
Ylös Bottom