Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kyllä.
IMAG3363-3000x1688.webp

En ole varmasti yli 5 vuoteen tehnyt yli 10 h työpäivää.

Koska on muutakin elämää, johon ei riitä muutenkaan aika. Siksi pienet ylityötkin aika negative.

En ole varmasti yli 5 vuoteen tehnyt yli 10 h työpäivää.

Koska on muutakin elämää, johon ei riitä muutenkaan aika. Siksi pienet ylityötkin aika negative.

En oo kahteen vuoteen tehny yli 8h työpäivää, poislukien matkapäivät. Siltikään aika ei riitä muuhun elämään.

Ylitöitä en oo tehny yli viiteen vuoteen, mutta reissuhommissa oli pidempää päivää.

En oo kahteen vuoteen tehny yli 8h työpäivää, poislukien matkapäivät. Siltikään aika ei riitä muuhun elämään.
Yli kasin päiviä on täällä kyllä tullut, mutta pitkässä juoksussa ne sitten tasottunut esim lyhyemmän perjantain muodossa.

On henk. koht. vaikea ymmärtää ylitöitä tekeviä immisiä. Ainakaan rahan takia. Vähän halvempaa juustoa leivän päälle, niin homma kuittaantuu. Menetettyä vapaa-aikaa kun ei saa ikinä takaisin. Saatika, että aika lapsien kanssa on aika äkkiä ohi elämässä. Tosin, jos ylityöt saa vapaana, niin sittenhän homma on +-0.

On henk. koht. vaikea ymmärtää ylitöitä tekeviä immisiä. Ainakaan rahan takia. Vähän halvempaa juustoa leivän päälle, niin homma kuittaantuu. Menetettyä vapaa-aikaa kun ei saa ikinä takaisin. Saatika, että aika lapsien kanssa on aika äkkiä ohi elämässä.

Joo just näin. Ylitöiden arvo rahassa on yksi vitun maku (eli kolikoita ja maitoa). Toki jos joka vkol la-su täydet päivät prosenteilla ja viikkolepokorvaus niin nouseehan siinä ansio, mutta kynttilä palaa toisesta päästä niin, että saatu lisä muuttuu negatiiviseki myöhemmin.

Lasten kanssa oltu aika on niin nopeesti ohi, että henk koht olen luopunut kaikista omista harrastuksista ja omista sosiaalisista suhteista. Niin että joka ilta voidaan leikkiä ja touhuta ja harrastaa. Ei montaa vuotta kestä, kun ne menee omia menojaan. Sitten ehtii omia harrastella.

Viimeksi muokattu:
Joo just näin. Ylitöiden arvo rahassa on yksi vitun maku (eli kolikoita ja maitoa). Toki jos joka vkol la-su täydet päivät prosenteilla ja viikkolepokorvaus niin nouseehan siinä ansio, mutta kynttilä palaa toisesta päästä niin, että saatu lisä muuttuu negatiiviseki myöhemmin.

Lasten kanssa oltu aika on niin nopeesti ohi, että henk koht olen luopunut kaikista omista harrastuksista ja omista sosiaalisista suhteista. Niin että joka ilta voidaan leikkiä ja touhuta ja harrastaa. Ei montaa vuotta kestä, kun ne menee omia menojaan. Siten ehtii omia harrastella.
Näin juuri, näin. Tosin, oon miettinyt, että isoilla ylityörosenteilla voisi ylityöt olla jees, välillä. Siitä syystä, että saan siitä kolikkoja jotka siirtyy suorilta eläkekassaan, eli sitä kautta aikaisemmin eläkkeelle. Sillon voi olla vaikka lapsenlasta ym ym. niin taas on ajalle käyttöä.

Ehkä myös tarvittava venyminen työaikojen suhteen oman urapolun vuoksi, jotta paremmat ansiot = aikaisemmin eläkkeelle.

Aikaa lapsien kanssa ei kyllä korvaa raha. Sen tietää, vaikka ei edes moisia ole.

Olen itse aika joustava, kyllä aika jouhevasti onnistuu vuorojen vaihdot, ylityöt tarpeen mukaan mutta sen verran osaan kyllä kieltäytyäkin, että kyllä sanon välillä myös että ei pysty.

Jos tienestit ovat sellaiset, että niillä tulee jo ihan hyvin toimeen niin eipä niissä ylitöissä mitään jiitä ole, arvostan kyllä vapaa-aikaa sen verran että se on hintansa väärti.

Sun pitäis perustaa semmonen aviomiespalvelu. Kiitäisit pösöllä vaihtelemassa yksinäisten naisten autoihin renkaita ja tekemässä pieniä remonttihommia.
Tai sitähän teet jo nyt, mutta jatkossa laittaisit laskun perään.
Äläs nyt, on noita vapaaehtoishommiakin pari ja niissä ei liiku muu kuin suu ja ajatukset.
Mulla on varmaan jokin ajanhallintaongelma kun edelleen aivan liikaa aikaa?
Jos mä erottuisin joukosta ja perustaisin avomiespalvelun? Slogan voisi olla: Tulen ja menen miten sattuu.

Ylitöiden arvo rahassa

Minä meen sunnuntaina töihin seitsemäksi tunniksi ja siitä mulle maksetaan 17 tunnin palkka.
Minusta se on nk. kannattavaa.

Köyhältä ei kysellä haluaako se vapaa-aikaa vai tehdä töitä. Laskut on maksettava. Minua ei yhteiskunta tai kukaan muukaan elätä.

Mä olen tuhansia tunteja ollut lasten silloin kun olivat pieniä. Jätin omat menot minimiin jotta sain olla lapsilleni äiti. Olen toki äiti vieläkin. Nykyään heillä alkaa olla jo sen verran omaa elämää, että varaan ajan kalenterista yhteisein ajan viettoa varten.

Mikä siinä on, että jokaisella true bodarilla pitää olla ne tosi "hienon" näköiset "heimokengät" eli varrelliset punaiset tennarit? Ajatus tuli mieleen tuosta Gazozin mainoksesta joka pyörii välillä täällä, että näihinkin näköjään piti saada heimokengät jalkaan. Kai se pitää itsekkin laittaa tollaiset tilaukseen ja lippalakki väärin päin päähän että kehtaa vielä joskus salilla käydä, kieroonhan ne katsoo muuten :giggle:

Hyvä Valtteri. Kyllä se on niin että sutturat veks kun tehdään uraa. Joku victorias secret malli kainaloon paineita purkamaan ja sekin vaihtoon vähintään kerran kuussa.

Nyt kuntit leivotaan seuraavaa maailmanmestaria toden teolla.

Back
Ylös Bottom