BB Jarno Olmala

Ehkä tyhmä välikysymys, mutta mistä tiedät olevan natuja?

Nää on aina niitä kaikkein hauskimpia kun joku on jossain palstalla joskus kertonut olevansa natu ja kisaa silti douppiliitossa ja jotkut vielä oikeasti uskoo kaiken. Väitän että jos mistä tahansa noista Suomen fpo kisoista otetaan ihan randomina kymmenen kaveria testiin joilla on suht kovat raudat niin käry käy selvästi kaikilla.

Nää on aina niitä kaikkein hauskimpia kun joku on jossain palstalla joskus kertonut olevansa natu ja kisaa silti douppiliitossa ja jotkut vielä oikeasti uskoo kaiken. Väitän että jos mistä tahansa noista Suomen fpo kisoista otetaan ihan randomina kymmenen kaveria testiin joilla on suht kovat raudat niin käry käy selvästi kaikilla.
Kiviäkin kiinnostaa, ärsyttävää tää ikuinen kitinä lääkkeistä.

Niinno, ei tässä mun mielestä ihmeempiä kitinöitä ollut. Jos kisaa douppiliitossa niin douppaa, jos kisaa testiliitossa niin toivottavasti ei douppaa. Vähän sama ku kehonrakennus vs. CBB.
Mutta miksi tosta pitää aina jauhaa? Kilpailkoot jokainen missä liitossa haluaa, mitä väliä sillä oikeasti on? Joku helvetin unelma puhtaasta urheilusta, se on myytti ja pelkkä läppä. Ei tule tapahtumaan. CBB:ssä narahtaa kokoajan porukkaa, joka bikinissä, joten mitä tää selitys samasta asiasta aina on? Miten kukaan jaksaa päätään vaivaa missä muut kisaa, en tajua.

Mutta miksi tosta pitää aina jauhaa? Kilpailkoot jokainen missä liitossa haluaa, mitä väliä sillä oikeasti on? Joku helvetin unelma puhtaasta urheilusta, se on myytti ja pelkkä läppä. Ei tule tapahtumaan. CBB:ssä narahtaa kokoajan porukkaa, joka bikinissä, joten mitä tää selitys samasta asiasta aina on? Miten kukaan jaksaa päätään vaivaa missä muut kisaa, en tajua.

Saattaa johtua siitä, että usko tai älä, urheilijoilla on faneja. Jos urheilija kisaa esim. kehonrakennuksessa, on homma selvä peli. Suurin osa tietää mistä on kysymys. Sitten jos otetaan vaikka hiihto, niin douppaaminen on tabu, jonka seurauksena urheilijat dumataan mediassa huijareiksi. Tottakai huippu-urheilussa käytetään kaikki oljenkorret, ei kyse ole siitä. Hiihdossa ei vain ole mahdollista kisata testaamattomassa liitossa.

Foorumilta ainakin muutama kisailee FPO:ssa ihan natuna. Ainakin Thomppa ja M4RC tule mieleen, jotka on tehny ihan kelpo tuloksia

Piti vielä oikein käydä piruuttaan katsomassa ketä nämä laittamasi pari nikkiä on. Toinen tosiaan näyttää kisaavan usein, kolmekymppinen nuori kaveri joka käytännössä näyttää kuitenkin naamasta joltain 50 vee äijältä. Roina, kunnon pitkään jatkuva kuurittaminen on juurikin se joka tuota kasvoista vanhenemista silminnähden yleisesti nuorellekin aiheuttaa vai haluaako joku väittää vakavalla naamalla jotain muuta. Voi vapaasti vetää herneen nenään jos haluaa mutta tämä kirjoittamani tuppaa pitämään kutinsa.

No kyllä tästä vaan tullaan todennäköisesti aina jauhamaan kun lääkkeistä saatu hyöty on kuitenkin käytännössä ihan helvetin suuri kehityksen kannalta etenkin pitkään treenanneelle. Eihän esimerkiksi joku 200 kg penkki ole 100 kiloiselle pienissä rasvoissa olevalla pitkään horkkkaa vetäneelle testosialle todellisuudessa yhtään mikään kova juttu vaikka jotkut välillä muuta koittavat kovin väittääkin.

Pakko kyllä lopulta tarttua tähän, kun sun asiaan tarttuminen on nykyään todella toistuvaa tai sitten olen vain sattunut oudolla prosentilla juuri niihin ketjuihin, joissa asiaan pääset tarttumaan. Eikä nyt oikeasti mitään herneitä nenään, ainakaan valtavia sellaisia. Mutta miten sä Mike ihan oikeasti jaksat/viitsit/kykenet/haluat käyttää aikaa ja vaivaa tämän verbaalisen "natu or not"-sodankäynnin kitkemisyritykseen? Tai kun näitä "Ketä kiinnostaa" tai "Miksi kiinnostaa" -argumentaatiota tuntuu sinulta tulevan nykyään aivan äärimmäisen usein.

Ja älä ymmärrä väärin, olen nimittäin sun kanssa täysin samoilla linjoilla asian suhteen. En itsekään jaksaisi ainaista vääntöä tästä asiasta eikä itseäni kiinnosta, kuka on natu ja kuka ei. Itse asiassa minun mielestäni entinen roinaajakin saa huoletta mennä CBB-kisoihin (kunhan läpäisee tietysti testit), mikäli itse ei näe tässä moraalista ongelmaa. Mutta ei siitä nyt sen enempää.

Mutta tätä samaa vääntöä on käyty varmasti niistä ajoista lähtien, kun dopingin käyttö urheilussa on tullut ihmisten tietoisuuteen ja kyllähän tuossa nyt on omasta suhtautumisestani huolimatta sellainen "eettisen keskustelun jyvänen", että paljon typerimmistäkin asioista jaksetaan paljon suurempaa moraalista ongelmaa vääntää.

Ja tämä ei nyt ole mitään vittuilua, negaamista tai valitusta. Asiaan saa toki tarttua ja itsekin ns.kahvipöytäkeskustelussa sitä ajoittain jaksan tehdä. Mutta samoin kun en halua moralisoida sitä CBB-kisoissa kilpailevaa entistä roinaajaa, en myöskään mielestäni halua tai voi tuomita tai moralisoida sellaisen ihmisen näkemystä, jonka mielestä se on eettisesti väärin tai vähintäänkin kyseenalaista.

Joillekin ihmisille sillä on suorastaan käänteentekevä merkitys, nostatko sen 200kg penkistä naturaalina vai doupattuna. Itselleni merkitys ja kiinnostus asiaa kohtaan on hyvin vähäinen tai olematon, mutta en ymmärrä, miksi sillä ei jollekin toiselle saisi olla valtavaa merkitystä.

No sovitaan että siellä ei kilpaile yhtään natua, niin saatte tekin nukuttua yönne rauhassa ja säästytään viiden sivun "natu vai ei" väittelyltä. Ite en ainakaa jaksa siitä sen enempää jauhaa.

Mä veikkaan että Jarnokin menee fpo tai wpc kisoihin, ihan sen takia, koska niihin on helppo mennä ilman kummempaa säätöä, senkun ilmottaudut ja menet paikalle. Helppo tapa kokeilla voimanostokisoja huvikseen omaksi iloksi, kun ei tarvi muille todistella yhtään mitään. Säännötkin on vapaammat tekniikoiden suhteen, esim. penkkitekniikka pitäis Jarnon muuttaa ipf kisoihin.

Viimeksi muokattu:
Jarno mainitsi voimanostokisoihin menemisestä, jos menet niin mene vain ja ainoastaan IPF puolen kisoihin kun natuna olet noinkin kovan kunnon yleisesti saavuttanut ja esimerkkinä joku 170-180 kg kisapenkki olisi jo varsin hyvä kun varsinaiseen voimailuun ei ole pidempään tullut paneuduttua ja jos nyt on tuohon tahtiin tulokset kuitenkin jo noussut. Kuset sitten vaikka litran purkkiin jos pyytävät, en itseasiassa keksi yhtään mitään järkevää syytä tapauksessasi mennä fpo puolen kisoihin jos oikeasti on natu kun vastassa on hc douppaajia. Loppuu sitten jo ennen kuin alkaakaan mahdolliset isommat keskustelut "miksi Olmala ei nostanut IPF:ssä jos on puhdas" Tiivistäen vältä käytännössä maksimaalinen paskanjauhanta nettipalstoilla "sekin on varmasti roinaaja" ja ota tyyliin ne 10000 tykkäystä pyllistyksen sijaan:LOL:
Tämä "Edu" lienee Jarnon valmentaja (sama kuin Vatasella), aktiivinostaja itsekin ja Me-mies, eikä todellakaan nosta Ipf.ssä. Tuskin on siis Jarnoakaan ilmoittanut Ipf:n kisoihin. Jos oikein muistan, niin Jarnolla ei ole enää voimassa olevaa adt-soppariakaan.
Varmasti fpo:n (wpc?) kisoissa voi joku natukin olla, tuloksista päätellen. Siihen on sitten jotkut ihan muut syyt kuin kilpailulliset (nuori ikä, tuttavuudet, sukulaisuudet, säännöt yms). Mutta sehän on nyt ihan selvää, että jos tavoittelee kirkkaimpia mitaleja, ei kukaan oikeasti natu lähde kilpailemaan testaamattomassa liitossa, sama kun antaisi vapaaehtoisesti satasen juoksussa toiselle viis metriä eteen.

Pakko kyllä lopulta tarttua tähän, kun sun asiaan tarttuminen on nykyään todella toistuvaa tai sitten olen vain sattunut oudolla prosentilla juuri niihin ketjuihin, joissa asiaan pääset tarttumaan. Eikä nyt oikeasti mitään herneitä nenään, ainakaan valtavia sellaisia. Mutta miten sä Mike ihan oikeasti jaksat/viitsit/kykenet/haluat käyttää aikaa ja vaivaa tämän verbaalisen "natu or not"-sodankäynnin kitkemisyritykseen? Tai kun näitä "Ketä kiinnostaa" tai "Miksi kiinnostaa" -argumentaatiota tuntuu sinulta tulevan nykyään aivan äärimmäisen usein.

Ja älä ymmärrä väärin, olen nimittäin sun kanssa täysin samoilla linjoilla asian suhteen. En itsekään jaksaisi ainaista vääntöä tästä asiasta eikä itseäni kiinnosta, kuka on natu ja kuka ei. Itse asiassa minun mielestäni entinen roinaajakin saa huoletta mennä CBB-kisoihin (kunhan läpäisee tietysti testit), mikäli itse ei näe tässä moraalista ongelmaa. Mutta ei siitä nyt sen enempää.

Mutta tätä samaa vääntöä on käyty varmasti niistä ajoista lähtien, kun dopingin käyttö urheilussa on tullut ihmisten tietoisuuteen ja kyllähän tuossa nyt on omasta suhtautumisestani huolimatta sellainen "eettisen keskustelun jyvänen", että paljon typerimmistäkin asioista jaksetaan paljon suurempaa moraalista ongelmaa vääntää.

Ja tämä ei nyt ole mitään vittuilua, negaamista tai valitusta. Asiaan saa toki tarttua ja itsekin ns.kahvipöytäkeskustelussa sitä ajoittain jaksan tehdä. Mutta samoin kun en halua moralisoida sitä CBB-kisoissa kilpailevaa entistä roinaajaa, en myöskään mielestäni halua tai voi tuomita tai moralisoida sellaisen ihmisen näkemystä, jonka mielestä se on eettisesti väärin tai vähintäänkin kyseenalaista.

Joillekin ihmisille sillä on suorastaan käänteentekevä merkitys, nostatko sen 200kg penkistä naturaalina vai doupattuna. Itselleni merkitys ja kiinnostus asiaa kohtaan on hyvin vähäinen tai olematon, mutta en ymmärrä, miksi sillä ei jollekin toiselle saisi olla valtavaa merkitystä.
Mutta kun ei soisi jokaisen kisaajan ketjun menevän tähän samaan. Ei ole hyvää mainosta kisaajille saati mitenkään uutta juttua, vaan samaa vanhaa.

Tämä "Edu" lienee Jarnon valmentaja (sama kuin Vatasella), aktiivinostaja itsekin ja Me-mies, eikä todellakaan nosta Ipf.ssä. Tuskin on siis Jarnoakaan ilmoittanut Ipf:n kisoihin. Jos oikein muistan, niin Jarnolla ei ole enää voimassa olevaa adt-soppariakaan.
Varmasti fpo:n (wpc?) kisoissa voi joku natukin olla, tuloksista päätellen. Siihen on sitten jotkut ihan muut syyt kuin kilpailulliset (nuori ikä, tuttavuudet, sukulaisuudet, säännöt yms). Mutta sehän on nyt ihan selvää, että jos tavoittelee kirkkaimpia mitaleja, ei kukaan oikeasti natu lähde kilpailemaan testaamattomassa liitossa, sama kun antaisi vapaaehtoisesti satasen juoksussa toiselle viis metriä eteen.
Jotku menee ihan asiallisen reseptilääkityksen takia nosteleen testaamattomaan. Eikä sitä moni halua kommentoida ja sairauksiaan selitellä ihmisille. Kyllä näitäkin jokunen joukkoon mahtuu.
Tämä siis ihan yleistä jorinaa aiheeseen, mitään tietoa kenenkään asioista mulla ei oo.

202,5 on kolmatta sataa :ROFLMAO:

Minä alankin sitten tästä lähtien aina sanomaan, että olen toiminut valmentajana toistakymmentä vuotta :eek: (= 10v 10kk)

Niinno, ei tässä mun mielestä ihmeempiä kitinöitä ollut. Jos kisaa douppiliitossa niin douppaa, jos kisaa testiliitossa niin toivottavasti ei douppaa. Vähän sama ku kehonrakennus vs. CBB.

Minä olen kilpaillut testaamattoman liiton voimanostokilpailussa... ja täysin natikkana paikalla.
Syy siihen on, että jos kisaa harvoin ja silloinkin vain lähinnä huvin vuoksi harrastelupohjalta, niin noihin kisoihin on paljon helpompi mennä. Ei tarvitse liittyä seuraan tai ostaa lisenssiä, senkun menee sinne vaan ja nostaa. Olisiko ollut 20 tai 30e mitä punnituksen yhteydessä piti maksaa ja that's it.

... kaiken lisäksi muuten vielä voitin oman sarjani :confused:

Minä alankin sitten tästä lähtien aina sanomaan, että olen toiminut valmentajana toistakymmentä vuotta :eek: (= 10v 10kk)

Minä olen kilpaillut testaamattoman liiton voimanostokilpailussa... ja täysin natikkana paikalla.
Syy siihen on, että jos kisaa harvoin ja silloinkin vain lähinnä huvin vuoksi harrastelupohjalta, niin noihin kisoihin on paljon helpompi mennä. Ei tarvitse liittyä seuraan tai ostaa lisenssiä, senkun menee sinne vaan ja nostaa. Olisiko ollut 20 tai 30e mitä punnituksen yhteydessä piti maksaa ja that's it.

... kaiken lisäksi muuten vielä voitin oman sarjani :confused:
Ja sua tuskin kiinnosti paskan vertaa mitä siellä kukin vetää. Kaikilla on kun vapaus tehdä mitä huvittaa kuten myös mennä natikkana.

Ja sua tuskin kiinnosti paskan vertaa mitä siellä kukin vetää. Kaikilla on kun vapaus tehdä mitä huvittaa kuten myös mennä natikkana.

No juuri näin... jokainen pitäkööt huolen vain omasta toiminnastaan. Kilpailuissa toki sääntöjen rajoissa, mutta eipä noissa testaamattomissakaan sellaista sääntöä ole, että pakko käyttää edes jotain :LOL:

mutta eipä noissa testaamattomissakaan sellaista sääntöä ole, että pakko käyttää edes jotain
Semmoinen liitto oliskin paikallaan, jossa testattais ja jos tulee negatiivinen, niin kilpailukieltoa. Ei tarttis enää kenenkään ihmetellä. Sit varmaan olis porukka suuna päänä huutamassa, että toi ei varmana ole mitään käyttänyt.

Noin päinhän tuo toimiikin hyvin, että testaamattomaan liittoon mennään natuna, koska siinä ei varmasti kukaan näe moraalista ongelmaa. Siellä ei pitäisi kenenkään kitistä mistään, olit natu tai et jne. Toinen tarina onkin sitten se, jos testatussa liitossa rojuttelee. Tätä ikävä kyllä tapahtuu, mutta se on todella väärin ja tuomittavaa. Bodaus ja voimailu on kyllä siitä hyviä lajeja, että eri liittoja ja sarjoja löytyy jokaisen tilanteen mukaisesti ja hyvä niin! :)

Back
Ylös Bottom