Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mitäs ohjelmointikieliä ketjun asiantuntijat osaavat? Itsellä perusteita hallussa Javasta, Pythonista ja VBA:sta. Harrastusmielessä olisi kiinnostavaa opetella lisääkin. Mikähän voisi olla järkevää? Myös tietokannat ja SQL kiinnostavat.

Kaukana menneisyydessä on ne ajat kun tuli varsinaisesti koodattua, silloin Java ja C++. Nykyisin päivittäisessä käytössä on vain SQL, satunnaisesti python ja perl.

Nyt se on kokeiltu. Grillattua raparperia. Ei hassumpaa itse asiassa. Kuoritun raparperin valelin hunaja-chili-valkisipuli sörsselillä ja käärein pekoniin. Lopputuloksena voi edelleen sanoa, että kaikki pekoniin kääritty vaan toimii.

Paitsi parsa. Erityisesti omaan suuhun pekoniin käärittynä toimii ananas, tomaatit ja pekoni.

Ei luulisi olevan hirvittävän vaikeaa saada lukittua koirahoitoa kolmen viikon päähän viikoksi, kun potentiaalisia samassa osoitteessa hoidon hoitavia voisi olla kolmesta porukasta, mutta ei pysty ei. Enhän minä haluaisikaan omia suunnitelmiani voida lukita, mutta kun ei mikään 500 euron hoitolajaksokaan kauhukaksikolle oikein napostele (sikäli, kun olisi edes tilaa enää). :confused:
Mutta eihän sinun suunnitelmasi kuulu kenellekään muulle. Minua on aina ärsyttänyt, kun ihmiset ovat kyselleet lapsen tai eläimen hoitajaksi tai vahdiksi. Samasta syystä en halua vaivata ketään omilla koirillani.

Minun koirat ovat aina hoitolassa. Ja hoitolan varaan heti samaan aikaan kuin lentoliput. :ROFLMAO: Heinäkuun lopulla oleva hieman yli viikon hoitolajakso on varattu jo maaliskuussa.
Ja lisäksi olen mielelläni maksavan asiakkaan roolissa tässä. On varaa myös vaatia ja antaa palautetta.

Mutta eihän sinun suunnitelmasi kuulu kenellekään muulle. Minua on aina ärsyttänyt, kun ihmiset ovat kyselleet lapsen tai eläimen hoitajaksi tai vahdiksi. Samasta syystä en halua vaivata ketään omilla koirillani.

Minun koirat ovat aina hoitolassa. Ja hoitolan varaan heti samaan aikaan kuin lentoliput. :ROFLMAO: Heinäkuun lopulla oleva hieman yli viikon hoitolajakso on varattu jo maaliskuussa.
Ja lisäksi olen mielelläni maksavan asiakkaan roolissa tässä. On varaa myös vaatia ja antaa palautetta.

No ei pitäisikään, mutta samasta osoitteesta on myös suunnaton raivo päällä sen suhteen, että mihinkään hoitolaan ei "mummon muruja" voi viedä ja "koska koirat tulee kylään, kun on niitä niin ikävä" jne. Sehän on siis mielipuolista, kun useimmiten tuntuu, että koko paskapelissä en vaan voi voittaa. Jos vien koirat sinne, niin se on valitus ennakkoon ja vahvistamaan ei aikaa pysty ajoissa, ja jos erehdyn viemään muualle, niin se on vielä isompi valitus. Alunperin olen kysynyt, että ottavatko koirat kesällä mökille, ja tuolloin se oli ok, mutta nyt menee parit päivät suunnitelmissa ristiin, ja kukaan ei pysty vahvistamaan siitä kahta päivää, vaikka lähtökohtaisesti jonkun on pakko saman osoitteen kissa hoitaa silloin joka tapauksessa. Minähän saan omat lomani töiden puolesta kalenteriin vasta toukokuussa, niin aikaisemmin keväällä on mahdoton varata mitään. Kai siellä on käynnissä taas väsytystaistelu oletuksella, että sitten vietän kesäni vanhempieni kanssa mökillä, kun en mitään muuta pysty järjestämään.

Mulla on ennen toista koiraa ollut usein jonkun tutun koira hoidossa x-aikaa (1-3 vko). Nyt niillä kaikilla on itsellään se kaksi myös, että en voi vastapalvelustakaan lähteä rutisemaan, vaikka hajauttaisin oman kaksikkoni kahteen osoitteeseen.

^ No tuossa tilanteessa erityisesti alkaisin soittelemaan sopivia hoitolapaikkoja läpi.
Koska, sinun suunnitelmasi eivät kuulu kenellekään. Niin kauan kuin annat mahdollisuuden kuulua, niin kauan muut esim. vanhemmat vaikuttavat niihin.
Jossain vaiheessa se napanuora on katkaistava, eikä edes välttämättä sinun puoleltasi vaan heidän. Varaamalla koirillesi hoitolapaikan teet sen heidän puolestaan ja jatkossa ymmärtävät kunnioittaa sinun suunnitelmiasi ja ilmoittaa ajoissa sopiiko se hoito vai ei.
Valitustahan joudut kuuntelemaan joka tapauksessa, joten minä valitsisin osoittaa että olen ihan kykeneväinen myös omiin ratkaisuihin ja rajansa kaikella.

Viimeksi muokattu:
Mulla käynyt taas mielessä ottasko koirakamun, pitäs varmaan hoitaa jonkun toisen piskejä pari viikkoa niin menee äkkiä ohi mokoma idea.

No ei pitäisikään, mutta samasta osoitteesta on myös suunnaton raivo päällä sen suhteen, että mihinkään hoitolaan ei "mummon muruja" voi viedä ja "koska koirat tulee kylään, kun on niitä niin ikävä" jne. Sehän on siis mielipuolista, kun useimmiten tuntuu, että koko paskapelissä en vaan voi voittaa. Jos vien koirat sinne, niin se on valitus ennakkoon ja vahvistamaan ei aikaa pysty ajoissa, ja jos erehdyn viemään muualle, niin se on vielä isompi valitus. Alunperin olen kysynyt, että ottavatko koirat kesällä mökille, ja tuolloin se oli ok, mutta nyt menee parit päivät suunnitelmissa ristiin, ja kukaan ei pysty vahvistamaan siitä kahta päivää, vaikka lähtökohtaisesti jonkun on pakko saman osoitteen kissa hoitaa silloin joka tapauksessa. Minähän saan omat lomani töiden puolesta kalenteriin vasta toukokuussa, niin aikaisemmin keväällä on mahdoton varata mitään. Kai siellä on käynnissä taas väsytystaistelu oletuksella, että sitten vietän kesäni vanhempieni kanssa mökillä, kun en mitään muuta pysty järjestämään.

Mulla on ennen toista koiraa ollut usein jonkun tutun koira hoidossa x-aikaa (1-3 vko). Nyt niillä kaikilla on itsellään se kaksi myös, että en voi vastapalvelustakaan lähteä rutisemaan, vaikka hajauttaisin oman kaksikkoni kahteen osoitteeseen.
Onkohan meillä sama mutsi?

^ No tuossa tilanteessa erityisesti alkaisin soittelemaan sopivia hoitolapaikkoja läpi.
Koska, sinun suunnitelmasi eivät kuulu kenellekään. Niin kauan kuin annat mahdollisuuden kuulua, niin kauan muut esim. vanhemmat vaikuttavat niihin.
Jossain vaiheessa se napanuora on katkaistava, eikä edes välttämättä sinun puoleltasi vaan heidän. Varaamalla koirillesi hoitolapaikan teet sen heidän puolestaan ja jatkossa ymmärtävät kunnioittaa sinun suunnitelmiasi ja ilmoittaa ajoissa sopiiko se hoito vai ei.
Valitustahan joudut kuuntelemaan joka tapauksessa, joten minä valitsisin osoittaa että olen ihan kykeneväinen myös omiin ratkaisuihin ja rajansa kaikella.

Kiitos tästä. Joitain asioita ei vaan näe, ellei ulkopuolinen asiasta sano. Sehän on juuri niin, että en minä voi antaa muille mahdollisuutta torpata mun tekemishalujani sillä, että lyövät kapuloita rattaisiin.

Äsken esiintyi radiossa yhtye nimeltä Maustetytöt kappaleellaan SOS.Sitä ku kuunteli ni heräs kysymys onkohan naivismin mestari Sepi Kumpulainen palannut sävellyspöytänsä ääreen.

Siis täh?

Niin, että kun kun mulla oli vaan mun narttu, niin oli tuttujen uroksia hoidossa helposti, ja muutamaa narttuakin, kun silloin oma narttuni vielä tuli toisten narttujen kanssa juttuun. Näillä tutuilla oli vain se yksi koira. Nyt mulla on kaksi (uros ja narttu), joten en voi antaa niitä hoitoon paikkaan, jossa on kaksi koiraa, koska kumpikaan ei tule juttuun saman sukupuolen koirien kanssa. En voi antaa urosta paikkaan, jossa on oma uros enkä narttua paikkaan, jossa on oma narttu. Eli koska kaikilla vanhoilla hoitopaikoilla on kotonaan kombo u+n, niin en voi antaa kumpaakaan mun koirista niistä kenenkään huomaan.

Okei. Tuo selvensi. Hetken mietin että mikä rajoittaa lauman maksimikoon kahteen. :LOL:

Vähän kyllä kuulostaa omituiselta, ettei koirat tuu toimeen samansukupuolisten lajikumppaneiden kanssa.

Loma alkoi sitten virallisesti.

Paljonkohan painoa saisi tiputettua kolmessa viikossa jos oikein yrittäisi?

Okei. Tuo selvensi. Hetken mietin että mikä rajoittaa lauman maksimikoon kahteen. :LOL:

Vähän kyllä kuulostaa omituiselta, ettei koirat tuu toimeen samansukupuolisten lajikumppaneiden kanssa.

Ei se ole lainkaan omituista. Ei ole yksin mun rodussa ongelma, vaan yleisesti etenkin aikuinen vieras uros-uros on potentiaalisesti räjähdysherkkä kokeilu.

Back
Ylös Bottom