Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

upload_2019-6-11_21-53-59.webp

Tekikös kuntit ostoksia tämän viimeisimmän myllerryksen aikana? Itse lisäsin Nordeaa ja paria jenkkilappua ihan vaan vähän. Joxun robo-automaatio etf:n laitoin kanssa korvan taakse, mut ei menny alle kuuden ähkyn, niin en ostanut. Samaten pari muuta jäi vähän kalliiksi. Nyt olis kiikarissa Glaston. Juu vai ei? Merkkareita ostamalla pääsis kiinni 1,14 tasolle. Hyvällä tuurilla dyykkaa vielä ylihuomiseen mennessä lisää, sitten on merkkarikauppa loppu. Tokihan tuo dilutoituu koska anti, mutta onhan ne rahaa keränneet ja firman ostaneet. Usein nuo painettu alas kun merkkareista haluaa moni taho eroon. Sitten kun se show on loppu niin kurssi usein palautuu ylemmäs, esim. Eforen kanssa meni näin.

Huomaavaisena polkupyöräilijänä rinkuttelen soittokelloa edellä kulkeville koiran- ja lastenulkoiluttajille, jotka aion ohittaa. Vielä jos ne kuulisivat jotain muutakin kuin mitä napeista soi, niin turvallisuus paranisi.

Minä poljen yleensä ajoradalla syystä, että meno kelvillä on liian jännittävää. Olen ajanut kaksi polkupyörää lunastukseen ja molemmat kolarit sattuivat kelvillä. Ne eivät ole maassamme varsinaisesti liikenneväyliä vaan pihan jatkeita, joilla sopii lonnia ihan oman fiiliksen mukaan.

SuperRahastoja pelkästään. Suorat osakkeet ja niiden ostot pitää yrittää pitää jäissä. Suottaapi tulevaisuudessa vaikuttaa kuukausittaiseen ansioon, koska osingot lasketaan tuloiksi.

Tosin, tein jokunen aika sitten heräteostoksen. Sahaa kuin perkule, mutta hyvät on ollut nousut. Genovis nimeltään.

Ecorubbia seuraillut, mutta ei taida olla nousijaksi.

Toinen mielenkiintoinen on Bayer. Mosanton oikeudenkäynnit painaa kurssia alas.

Edelleen koitan kasvattaa käteispainoa, tosin löydän aina jonkin jota ois mukava ostaa heti.

Tuossahan työteho laskee 50%, jos 50% ajasta ollaan rapulaa potemassa työpaikalla. Se on joko tai!
Tosin rapulassakkin on oikein jees olla duunissa, mutta molemmissa tärkeintä on se että ei missään vaiheessa pysähdy koska hyytyminen on sitten väistämätöntä. Mutta nyt ollaan nätisti jonkun aikaa (y)

Minä poljen yleensä ajoradalla syystä, että meno kelvillä on liian jännittävää. Olen ajanut kaksi polkupyörää lunastukseen ja molemmat kolarit sattuivat kelvillä. Ne eivät ole maassamme varsinaisesti liikenneväyliä vaan pihan jatkeita, joilla sopii lonnia ihan oman fiiliksen mukaan.

Tuo on kyllä melkoista sirkusta tosiaan kelvillä. Tänäänkin oli jos jonkunlaista kulkijaa, pysyis nyt edes jossain kohtaa ajoväylää mutta kun seilataan laidasta laitaan Eikä edes pelkästään lapset vaan ihan aikuisetkin tekee samaa.

Noo silti, 50km tuli pyöriteltyä kampia tälle iltaa, oli hyvä lenkki! :puntti:

Miksi kissa kakkaa lattialle?
Olettaen että kyse on sisäkissasta, niin todennäköisesti laatikko on liian likainen. Toinen vaihtoehto on, että hiekka vääränlaista (liian karkeaa). Kolmas vaihtoehto, että paskominen sattuu kissaa ja se luulee, että sattuminen on paikkasidonnainen kokemus. Neljäs vaihtoehto on, jos on useampia kissoja, että laatikoita on liian vähän ja voimakkaampi kissa ei anna heikomman käyttää laatikkoa, koska voimakas ominut sen. Noi tuli äkkiseltään mieleen.

Ps. Muutama kissa löytyy taloudesta

Kyllä harmittaa, en ole mukana, vaikka olin tietoinen tuosta silloin kun hinta oli alle puolet nykyisestä. Olis pitäny perehtyä enempi tai vaan uskoa hypettäjiä...
En minäkään ihan sillon vielä hypännyt kyytiin, mutta ihan ok tuoton jo saanut. Ois voinut löytää firman aiemminkin, mutta pääasia että joskus.

En minäkään ihan sillon vielä hypännyt kyytiin, mutta ihan ok tuoton jo saanut. Ois voinut löytää firman aiemminkin, mutta pääasia että joskus.

Mä olen aika konservatiivi näissä sijoituksissa myös, niin missaa tällaisia. Näissä pitää olla taitoa ja tuuriakin. Tuolla KL:n puolella yks joka eniten tätä hypettänyt ja erittäin hyvin voitolla tästä, tais suhtkoht hiljan todeta, että sijoitukset kuitenkin yhteensä +-0. Eli kun lupaaviin pikkufirmoihin isojen kasvulukujen toivossa sijoittaa, niin osuu sitten niitä ei niin helmiä sekaan myös, jotka saattaa dyykata alaspäinkin reippaasti. No toivottavsti genovis on miehen sijoitukset jo hilannut reilusti plussalle.

Remu lopettaa, Remu jatkaa... ja perjantaina olisi Klubilla taas.

Mä olen aika konservatiivi näissä sijoituksissa myös, niin missaa tällaisia. Näissä pitää olla taitoa ja tuuriakin. Tuolla KL:n puolella yks joka eniten tätä hypettänyt ja erittäin hyvin voitolla tästä, tais suhtkoht hiljan todeta, että sijoitukset kuitenkin yhteensä +-0. Eli kun lupaaviin pikkufirmoihin isojen kasvulukujen toivossa sijoittaa, niin osuu sitten niitä ei niin helmiä sekaan myös, jotka saattaa dyykata alaspäinkin reippaasti. No toivottavsti genovis on miehen sijoitukset jo hilannut reilusti plussalle.
Näinhän se menee, sillä olenkin pyrkinyt laittamaan pelkkään indeksiin viisastuttuani, mutta tämä nyt vei voiton mielieni taistossa. Mielummin tasaisen varmaa tuottoa, kuin epävarmoja voittoja.

Back
Ylös Bottom