Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ommuute tälläkin listalla joitakin hienoja miehiä

Luokka:Kaljut – Hikipedia

Noniin, pidetään asiallisena

Hyvä lista. Suurin osa hienoja miehiä.

Rysylandiassa paikalliset nimesivät mut Leniniksi. Kuulemma tukkatyyli ja parta mätsäs. Sekä voimakas ajanhallinta palavereissa. Muuten en yhteneväisyyttä näe. Herrahan oli manlet. Jos itään pitää mennä, niin tunnen enemmän yhteneväisyyttä Grigori Jefimovitš Rasputinin kanssa.

vladimir-lenin-9379007-1-402.jpg

https://hikipedia.info/wiki/Vladimir_Iljitš_Lenin

Kerro alkuun pari kaskua Il Ducesta, Steen Viktor Christenseenistä, ja Nicolae Ceausescusta.

Christenseen näki tien laidassa mökin jonka piipusta nousi savua ja poikkeesi sisään.Huoneessa Mussoliini ja Ceausescu pötköttivät laverilla.

Jaaha, tä onkin krematorio eikä sauna totesi Steen.

Viitaten aiempaan raha-säästö-eläke keskusteluun.

En osta osakkeita, en rahastoja. Olen nähnyt liian monta nuorta ja nuorehkoa ihmistä kuolevan/sairastuvan tai loukkaantuvan vakavasti että pystyisin perustelemaan itselleni "sitten eläkkeellä" asenteen. Joten raha kiertämään ja kokemuksia hakemaan nyt kun siihen on mahdollisuus.
Tämä. Opetin lapselleni aina säästämistä ja sain hiukan pihin isän maineenkin pikkuhiljaa kun aina piti laittaa rahat säästöön , ainakin suurin osa. Lapsi olisi tietysti halunnut kaikkea ostella omilla rahoillaan, mutta laitettiin ne sitten aina tilille ja ostelin sille sitten kyllä melko lailla mitä hän halusi mutta aina omilla rahoillani. Säästöjä rupesi sitten kertymäänkin.

No nyt on lapsi kuollut ja säästöt jäljellä. Mitä tästä oikein opimme?

Oon ite miettinyt, mitä tehdä säästöille, kun aletaan olla isoissa summissa ja jos kuolema korjaa.

Yksi vaihtoehto ois laittaa testamenttiin, että kuoleman korjatessa myydään salkusta hautajaisiin tarvittava määrä. Seuraavasta satsista myydään sen verran, että saa perustettua säätiön, noin 50 000 e. Loput pidetään salkussa ja salkun omistus siirtyy säätiölle.

Säätiön sääntöihin laaditaan, että 300 vuotta koskemati ja sit myydään. Rahat jaetaan silloiselle sukulaisröykkiölle. Tietäisivätpähän kuka olin.

300 000 e säästöillä tekis sukulaisille 112 miljardia. Hyvä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mä oon motivoitunut säästämään lähinnä asunnon muodossa, kun se on sekä järkevää verrattuna vuokra-asumiseen että kiva kämppä nostaa elämänlaatua silläkin hetkellä. Ja siitäkin jää kivasti tuleville polville pesämunaa. Itse en ehkä luottais siihen, että verisukulaisia on vältsysti olemassa vielä 300 vuoden päästä, mennään sukupolvi kerrallaan...

Saa nähdä, kun tästä taas matka jatkuu toivottavasti eteenpäin lähivuosina, että saisko tän jätettyä sijoituskämpäks. Hyvää tuottoa ainakin viimeks tein, mutta onhan siinä enempi säädettävää ja jännääpännää, kun lainaa alkaa olla mielenkiintoiset määrät. Nykyisessä elämäntilanteessa sukan varressa lojumassa on myös ekstraa, kun ei tiedä miten innolla jaksaa töitä paiskia lähivuodet.

Muistelenko nyt tieliikennelakia oikein, eli jos on ajovalot ja vilkut tominnassa, silloin voi jo hiekkatiellä ajella

Vähän mietin lenkille lähtemistä. Nenä edelleen räkyli, kurkkukipu helpottamaan päin. Varmaankin aiheellista vielä levätä tämä päivä.

Back
Ylös Bottom