Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Minä jouduin maisterina olemaan pitkään työttömänä, koska minua ei palkattu duunarihommiin. Maisteritöihin ei ollut tarpeeksi työkokemusta. Joten elin sitten peruspäivärahalla ja jäin ilman mitään työkokemusta. Voi sitä vitutuksen määrää.

Niin että kyllä työtä löytyy jokaiselle aina jos on vaan halua tehdä :ROFLMAO:
No pitikö sitä sukupuolentutkimusta sitten lukea ihan maisteriksi asti?

Googletin "kuorma-autolla Venäjälle"

tu
Sano nyt vielä, että kalastamaan?
MV5BMGMxM2ExN2EtNzc0OS00MDliLWEzNzgtNWM0MTY3Yzc5ODY2XkEyXkFqcGdeQXVyNjg3MTIwODI@._V1_.jpg

Sano nyt vielä, että kalastamaan?
MV5BMGMxM2ExN2EtNzc0OS00MDliLWEzNzgtNWM0MTY3Yzc5ODY2XkEyXkFqcGdeQXVyNjg3MTIwODI@._V1_.jpg
Itse asiassa sen kalastusreissun lisäksi on tullut toiselta taholta ehdotus lähteä käymään venäjän karjalassa ihan muuten vaan.
"Katsellaan vähän paikkoja ja tuodaan samalla halpaa diiseliä, tuollainen kuormuri on juuri sopiva ajoneuvo kun siellä on tiestö niin huonoa"

Koska todennäköisesti on vain hetken kunnes saa parempaa työtä ja esim. rakennusalla pitää maksaa mestarin palkka vaikka paikka olisi vain rakennusapumiehen paikka jos tyyppi on mestari.

Oikeesti, miten niin muka pitää? Kuka niin käskee? Entäs jos on lääkäri?

Niin, yleensä nämä lukeneet henkilöt hakevat koko ajan parempaa paikkaa, joten nämä henkilöt ei montaa päivää sitä paskaa lapioi ja työnantaja joutuu taas rekrytoimaan uusia työntekijöitä ja se maksaa rahaa ja siihen palaa aikaa. Kouluttamaton henkilö lapioi sitä paskaa kauemmin.

...todennäköisesti... ...yleensä... Juuri niitä sanoja, joilla parisuhteessaki homma toimii hienosti. Eli, jos on tullu järkiinsä ja haluaa tehä oikeita töitä, se ei aikuisena onnistu, ku tuli nuorena opiskeltua ku ei tienny miksi haluaa isona tulla. Okei. Vmp. No, onneksi heitin aikanaan ite opinnot kesken pois, niin ei tarvi kärsiä tittelistä.

Koska todennäköisesti on vain hetken kunnes saa parempaa työtä ja esim. rakennusalla pitää maksaa mestarin palkka vaikka paikka olisi vain rakennusapumiehen paikka jos tyyppi on mestari.

No tämähän on täysin sovittavissa, en ottanut aikanaan ketään töihin ketä en tuntenut, ei vaan huumori riitä niitten tessin tulkitsijoiden kanssa.

Instgram muistutti että vuosi sitten oli kylmä, tai no kuvasta muistin että vuosi sitten oli helvetin kylmä ja olin pihahommissa. Taisin kaivaa työmaa-aitojen tukijalkoja lumen alta kun siivosin päättynyttä työmaata. Jotkut lähti nätisti, mutta osa oli aika pahasti jäätynyt.

Eipä tosiaan ole ihan yksi tai kaksi kertaa, kun on käynyt niin että valmistutaan pitkältä opintieltä vain havaitakseen, että alalla ei ollutkaan töitä tai koko ala oli vikatikki muuten vain. Kyllä se on vähän paska juttu silloin, jos duunarihommat ihan hyvin kelpaisivat, mutta niitä ei saa työnantajan oletusten takia. En sitten tiedä, auttaisiko jos ilmaisi suoraan että ei ole hyppäämässä samantien kyydistä pois ja kelpaa se paskempikin palkka :hyper:

Kyllähän näitäkin on, että jotkut sanovat työhaastattelussa suoraan vaikkapa, että ei muuten sitten ole hankkimassa lapsia, että ei huolta mistään sijaisuuksien hankinnasta ym.

Siis tottakai työstä on kuvaus mitä se sisältää ja mitkä taidot voisi olla plussaa ja kaikki nämä perusasiat mutta minusta työpaikkailmoitukseen kuuluu ne ja sitten kaikki muu on vain plussaa siihen päälle.

Ja sitten se lukemisen ymmärtäminen, ihmettelin alun alkaen että miksi ne kysyjät on tavallaan vääristä päistä kun toiset haluaisi muutaman kuukauden kesätöihin ja toiset on aivan liian kokeneita ja koulutettuja hommaan.
En muuten yhtään ihmettele että vuokrafirmoja käytetään niin paljon koska mulla on niistä hyvää kokemusta ja ottanut paljonkin akuuttiin tarpeeseen sieltä.
Pitkäaikaiseen on turhan kallista.
Mun pointtina oli siis se, että sen lisäksi, että löydät sun firmaasi sopivan mätsin, sun firmasi tulee olla sopiva mätsi hakijalle. Kerro siis jotain firmastakin.

En osaa sanoa, mikseivät hakijat istu siihen profiiliin, mitä itse etsit. Veikkaan, että ilmoituksessa on jotain hämäävää (esim. titteli) tai sitten alueen työnhakijat ovat jotenkin epätoivoista sakkia.

Voi vittu, vaimosta tuli FM. Mitäs minä nyt keksin, kun en voi enää olla aina oikeassa siksi että olen korkeammin koulutettu? Täytyy varmaan siirtyä perinteiseen malliin eli olla aina oikeassa vain siksi että olen mies.

Voi vittu, vaimosta tuli FM. Mitäs minä nyt keksin, kun en voi enää olla aina oikeassa siksi että olen korkeammin koulutettu? Täytyy varmaan siirtyä perinteiseen malliin eli olla aina oikeassa vain siksi että olen mies.

ni, mitä sä oikein ajattelit

liian monimutkaisesti, ilmeisesti

Hommaa vaan suosiolla se "I don't need Google, my wife knows everything" t-paita ja sopeudu kohtaloosi. =D

No tämähän on täysin sovittavissa, en ottanut aikanaan ketään töihin ketä en tuntenut, ei vaan huumori riitä niitten tessin tulkitsijoiden kanssa.
Kaikki on niin pitkään sovittavissa kun ollaan hyvissä väleissä mutta jos työntekijä alkaa riitaisaksi niin aivan takuuvarmasti joudut maksumieheksi jälkikäteen koska nämä on lain edessä asioita jotka eivät ole sovittavissa.
E: Siinä vaiheessa kun työehtosopimusten yleissitovuus puretaan niin saadaan tämäkin asia joustavaksi.
Henkilökohtainen mielipide on ihan sama koska olen aina maksanut enemmän kuin tessi määrää, joskin siinä on se vanha totuus että hyvälle kannattaa maksaa enempi, huonolle ei ollenkaan.

Kaikki on niin pitkään sovittavissa kun ollaan hyvissä väleissä mutta jos työntekijä alkaa riitaisaksi niin aivan takuuvarmasti joudut maksumieheksi jälkikäteen koska nämä on lain edessä asioita jotka eivät ole sovittavissa.
E: Siinä vaiheessa kun työehtosopimusten yleissitovuus puretaan niin saadaan tämäkin asia joustavaksi.
Henkilökohtainen mielipide on ihan sama koska olen aina maksanut enemmän kuin tessi määrää, joskin siinä on se vanha totuus että hyvälle kannattaa maksaa enempi, huonolle ei ollenkaan.

Juuri näin, itekkin olen sen kannalla että puretaan se sopimus. Yrittäjät kuitenkin on se juttu ja tällähetkellä työntekijät eivät edes tajua miten järjettömän hyvässä asemassa ne ovat. Valitetaan vaan, tulosvastuuta ei tunneta, yrittäjä ei saa päättää ketä pitää töissä kun kenestäkään ei pääse eroon, tai pääsee mut pirun ikävin seurauksin.

Juuri näin, itekkin olen sen kannalla että puretaan se sopimus. Yrittäjät kuitenkin on se juttu ja tällähetkellä työntekijät eivät edes tajua miten järjettömän hyvässä asemassa ne ovat. Valitetaan vaan, tulosvastuuta ei tunneta, yrittäjä ei saa päättää ketä pitää töissä kun kenestäkään ei pääse eroon, tai pääsee mut pirun ikävin seurauksin.
Mulle ei ole ollut noista haittaa eikä hyötyä kun työajat on ns. normaalit ja ne harvat kerrat kun joku on pitänyt laittaa pois niin se on yhteisesti todettu parhaaksi ratkaisuksi.
Paitsi kerran.
Oli yksi ulkomaanelävä töissä joka majoittui työpaikalla. Halusi sitten tehdä viikonloppuisinkin hommia kun ei ollut mitään tekemistä johon minä tuumasin että voithan sä tehdä mutta enmä niistä prosentteja voi maksaa.
Alkoi sitten olemaan niin isoa herraa myöhemmin että meni silmille hyppelyksi niin tuli hetki lähteä eri suuntiin niin sitten istuttiinkin oikeudessa ja arvaas kuka maksoi takautuvasti prosentteja koska näistä asioista ei voi sopia... vittu.
Sai käyttää firman autoa vapaasti ilmaisen kämpän lisäksi yms. eikä mitään veloitusta mistään eli oli ihan hyviä etuja joista sitten kiitti.

Sen verran tulee oltua varpaillaan etten koskaan tule olemaan ns. kiva tyyppi sillä tavalla että se voisi jotenkin kostautua minulle.
Mulkkuna varmaan pitää monikin sen takia mutta jos samalla tavalla osuisi tuulettimeen mukavana oleminen niin saattas miettiä hetken.

Back
Ylös Bottom