Kyykky 3 kertaa viikossa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emperor
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Jos tekisi kyykyn ja penkin kolmekertaa viikossa ja sitten vielä kokokropan bodailutreenin neljäntenä treeninä:)
Mitääpäs mietiskellä. Voimanosto kuitenkin päätavoite mutta lihaakin tarvis saada että sais enemmän sitä rautaa nostettua.

pystyy. yläkroppa 2-4× vkossa.

voimaharjoittelu en kyllä tarkota, ettei lihaa keräänny. mitä nyt sitten kullekin se bodailu tarkottaa pitäs sit määritellä.

Kyllä lihasta on vähä ihan tällä voimaharjoittelullakin kertyny, mutta mietin vaan että jos välillä tekee enemmän bodytyylistä harjottelua ja sitä kautta kasvas lihas, nii saiskohan sitten mahdollisesti kovempia nostoja taas aikaan.

Nyt tais tulla sama asia kahteen kertaan hoettua :nolo: tarkotin siis sitä että jos voimaharjottelun lisäks tekee bodytreeniä nii olisko se tehokkaampaa kun vaan että tekis puhasta voimaharjottelua.

no tälleen kapeakatseisesti voimaharjottelun oon aatellu olevan enimmäkseen 1-5 toiston sarjoja ja bodailun sitten jotain 10-15.

no tälleen kapeakatseisesti voimaharjottelun oon aatellu olevan enimmäkseen 1-5 toiston sarjoja ja bodailun sitten jotain 10-15.
No toi nyt ei todellakaan pidä paikkaansa. Peruskaudella monet tekee isoissa liikkeissä kymppejäkin, apuliikkeissä jopa pidempiä.

Sekin on taivaan tosi, että matalillakin toistomäärillä pelaillessa patin kasvua ei voi estää. Jos työstää esim. @jto :n opeilla 3x4->6x6 isossa perusliikkeessä niin suoranainen ihme on, jos ei volyymin triplaaminen näy myös lihaksen poikkipinta-alan kasvuna.

juu kyllä tohon touhuun kannattaa lähtee hieman kausiajattelulla. treenaile pidempää perusvoimasarjaa eka 2kk siellä 8-12 toiston paikkeilla. sitten vaikka toi mun voimaisampi 3x4-->6x6 -systeemi käyttöön 2-3kk ja päälle piikkaus. ylirautaherättelyt säännöllisesti käytettynä pitää sen maksiminki mukavasti hereillä.

Kiitos paljon vinkeistä, auttaa kummasti tämmöstä aloittelijaa. Pystyskös tuon pidempien sarjojen perusvoimakauden tekemään penkille ja kyykylle kolme kertaa viikossa? Jos siis käyttäs tota sun tekemää kyykkymallia mutta ottais sinne pidempää sarjaa? Olis niin kova hinku ainaki kyykätä kolme kertaa viikossa.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
1a 4x10x70
1b 3x8x65, 2x10x70
1c 3x12x75

2a 3x10x70
2b 3x8x75
2c 4x12x75

3a 4x10x70
3b 3x8x65, 2x10x0
3c 5x12x75

4a 3x10x70
4b 3x8x75
4c 3x8x65

5a 4x10x75
5b 3x8x65, 2x10x70
5c 4x8x80

6a 3x12x70
6b 3x8x80
6c 4x10x80

7a 4x10x75
7b 3x8x65, 2x10x70
7c 4x12x80

8a 3x12x70
8b 3x8x80
8c 3x8x65

Näyttäisikö tämä järkevältä tyyliltä tehdä sama setti pitemmillä sarjoilla? Noista prosenteista en tiedä sitten meneekö ne vähä yläkanttiin.

mä en tosiaan prossia epätarkkuuden takia käytä. anna mennä vaan. sit näät.

juu kyllä tohon touhuun kannattaa lähtee hieman kausiajattelulla. treenaile pidempää perusvoimasarjaa eka 2kk siellä 8-12 toiston paikkeilla. sitten vaikka toi mun voimaisampi 3x4-->6x6 -systeemi käyttöön 2-3kk ja päälle piikkaus. ylirautaherättelyt säännöllisesti käytettynä pitää sen maksiminki mukavasti hereillä.

Käytätkö muuten noita 8-12 sarjan kausia pitkällekin edistyneille voimailijoille? Siis tarkoitan jotain tyyliin +800kg YT:n tekevää voimanostajaa. Ymmärrän toki jos siellä vaikka maksimikauden jälkeen pumppaillaan pidempää sarjaa muutaman viikon ajan ihan pääkopan takia tai jos arvioit urheilijan tarvitsevan lisää lihasmassaa mutta noin yleisellä tasolla? Ja tiedän että painotat vahvasti yksilöllisyyttä mikä tekee mun kysymyksestä vähän hölmön :)

no vastasit tossa lopussa ite kyllä juu :) eli tapauksen mukaan. jos painoluokka ei oo siinä siklalla, lihasmassaakin tehdään ja joillekin sitä tulee kyllä lyhyillä sarjoilla myös.

loppujen lopuksi aika monille, ellei ihan kaikille, mulla on kausittain pidempää sarjaa käytössä ja ei niistä kellekkää haittaa ole ollut. tietyllä tavalla ajateltuna pohjaa tehdään suurin osa treeneistä.

ja sanoihan kohtalaisesti kyykkinyt kirk karwoskikin, että se pohja koville tuloksille on tehty järjettömillä määrillä pitkiä sarjoja.

ihan vaan normaalisti ennen pidempiä työsarjoja, kuten muutenkin. nimensä mukaan.

Mihinkäs väliin tota ohjelmaa ne ylirautaherättelyt kannattais sitte laittaa? Onko väliä?
Sulle on selvästi epäselvää mikä on ylirautaherättely, niin selitänpä pikaisesti:
Lämmittelyiden päälle ennen varsinaisia työsarjoja noustaan muutamalla pykälällä painoon joka on yli työsarjan painojen, mutta alle maksimiykkösen. Eli sellainen varma ykkönen. Tämä herättää hermostoa mukavasti niitä työsarjoja varten. Monesti huomaa, että ensimmäinen työsarja on kaikkein tiukin ja vasta toisessa tai kolmannessa lähtee kone kunnolla käyntiin ja sehän tarkoittaa juuri sitä, että lämmittely on ollut vajavaista ja kroppa nukkuu...

Heitän esimerkin lämmittelyistä noususarjoineen, jos tarkoitus on tehdä vaikka 5x5 150 kilolla:
1x20x20, 1x15x40, 1x10x60, 1x8x80, 1x6x100, 1x4x120, 1x2x140, 1x1x150, 1x1x160, 1x1x170, 5x5x150

Näyttää paljolta ja on todennäköisesti paljon enemmän kuin mitä suurin osa tämän lukijoista tekee, mutta kannattaa kokeilla. Saattaa huomata, että rautahan onkin tämän jälkeen kevyempää. Mun henkilökohtainen mielipide on, että 98% salilla kävijöistä käyttää liikekohtaiseen lämmittelyyn aivan liian vähän aikaa. Ei kroppa voi olla hereillä jos tekee perus 1x5x60, 1x5x120, 5x5x150

Ite en käytä varsinaiseen "lämmittelyyn" aikaa kovinkaan paljoa, vaan painotan tuota ylirauta osaa. Itelle tuo voimapöksyn esimerkki on liikaa / turhaa. Toki jos vaihtoehtona on tuo lopun nysä, on tuo esimerkki parempi :D

Tosi yksilöllisiä asioita. Yks miun kaveri esim tekee siinä ajassa vasta lämmittelyt kun mie oon reenin jo tehny.

Kiitos powerhousu, selventi kummasti :D oon kyllä huomannu että jos tekee esim 8x5 jossain treenissä niin ensimmäiset sarjat saattaa tosiaan tuntua siltä että tää on ihan mahotonta suorittaa. Sitten puolivälissä sarjoja ei painakkaan niin paljoa.

Mitäs mieltä ootte tämmösesta, että noi viikon kolme kyykkytreeniä ois aina erilaiset esim.
A. voima 5x5
B. hypertrofia 4x12
C. nopeus 10x3

ja jos näin tekisi, niin eikös tuossa voisi tehdä sit kyykyn, penkin ja maven kaikki kolme kertaa viikossa kierrättämällä noita variaatioita siten että maanantaina ois esim. kyykyn voimareeni, penkin hypertrofia ja vedon nopeustreeni?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom