Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Toisin sanoen homma ei ole mitenkään mahdoton toteuttaa, vaatii vaan lisää huolellista suunnittelua.
Kaikki kuitit kuitenkin talteen aina kämpän seinämaaleista lähtien...Sitten vielä jos joutuu lähteä Saksalandiaan, niin kannattaa lähteä kaveriporukalla "ostamaan autoja".
Toki Horst tulis kuitenkin itte laivaamaan vempeelen ja maksamaan. Vaikeahan se on kai kenenkään sanoa minkä hintainen se vehje on alunperin ollut jos se on sulla ollu jemmassa 30 vuotta.
e: Tiä sitten miten se hinnoitellaan, jos sen vaikka myis osina?

Näin se taitaa mennä, mutta eri asia on se, onko verottajalla resursseja alkaa edes tilitapahtumien avulla syntynyttä kauppaa tutkia.

Itsekin autoja, mopoja sun muuta kalliimpaa myyneenä ja ostaneena ei kukaan ole ikinä kyselly sainko jostain kaupasta voittoa vai tuliko tappiota.

Eli jos joku ostaa auton tonnilla, korjaa ja huomaakin että oli väärän värinen, myy ja saa siitä 1100 e ei hänen tarvi veroja maksaa.

Unohdin tuon alvittomuuden rajan. Se tosiaan on ja olikohan nousemassa 20ke vai jopa ylemmäs. Jossain ehdotuksissa ainakin oli mainittu.

Kaikki kuitit kuitenkin talteen aina kämpän seinämaaleista lähtien...Sitten vielä jos joutuu lähteä Saksalandiaan, niin kannattaa lähteä kaveriporukalla "ostamaan autoja".
Toki Horst tulis kuitenkin itte laivaamaan vempeelen ja maksamaan. Vaikeahan se on kai kenenkään sanoa minkä hintainen se vehje on alunperin ollut jos se on sulla ollu jemmassa 30 vuotta.
e: Tiä sitten miten se hinnoitellaan, jos sen vaikka myis osina?
Jos siihen rakentaisi telineen moottoripyörälle ja veisi sitten itse ajamalla, siinähän on ilmajouset ja kaikki. Laivalla vaan meren yli.
Sitten Horstin kanssa käteiskauppa, fyrkat selkäreppuun ja prätkä telineestä.
Tanskan ja Ruotsin kautta takaisin maata pitkin, Torniosta yli.
Toihan menee ihan kesälomareissuna.

Luulitko, että amk:ssa olisi ihmiset jotenkin erilaisia? :)
Nuo omat huomiot ei välttämättä liittynyt siihen millaisina ihmiset koin tänään ympärilläni. Mutta olisin etes kuvitellut tason hieman nousevan.

Onhan se toki noussutkin. Mukava tavata ihmisiä joilla leikkaa ja todella kovaa. Välillä tuntee itsensä hitaaksi oppimaan.

Mutta kun kuulevana korvana oloa harrastan aika paljon kaupungilla ja millon missäkin, niin tässä ei ole eroa löytynyt toistaiseksi.

Näin se taitaa mennä, mutta eri asia on se, onko verottajalla resursseja alkaa edes tilitapahtumien avulla syntynyttä kauppaa tutkia.

Itsekin autoja, mopoja sun muuta kalliimpaa myyneenä ja ostaneena ei kukaan ole ikinä kyselly sainko jostain kaupasta voittoa vai tuliko tappiota.

Eli jos joku ostaa auton tonnilla, korjaa ja huomaakin että oli väärän värinen, myy ja saa siitä 1100 e ei hänen tarvi veroja maksaa.

Unohdin tuon alvittomuuden rajan. Se tosiaan on ja olikohan nousemassa 20ke vai jopa ylemmäs. Jossain ehdotuksissa ainakin oli mainittu.

Joo, siis jos ostat auton tonnilla ja sulla on esittää kuitit kuluneista rahoista remppoihin ynm, niin siitä suuremmasta summasta ei tarvitse maksaa veroa. Muuten homma on aika yksiselitteinen ja voitto on pääomaveroa. Näin kertoo verottaja. Koti-irtaimistolla ja tavanomaisella omaisuudella 5000 eur rajana. Ei koske autoja, veneitä ynm.
Vissiin kai nykyään pitäis suunnilleen talkoistakin maksaa jotain. Ollaan kaikki rikollisia. Pienistä summistahan nuo ei tietenkään lähde seurailemaan. Käytännössä tarviivat jonkun vinkin jotta alkavat tutkimaan. Suuremmilla summillahan pankit tekee tämän.

Joo, siis jos ostat auton tonnilla ja sulla on esittää kuitit kuluneista rahoista remppoihin ynm, niin siitä suuremmasta summasta ei tarvitse maksaa veroa. Muuten homma on aika yksiselitteinen ja voitto on pääomaveroa. Näin kertoo verottaja. Koti-irtaimistolla ja tavanomaisella omaisuudella 5000 eur rajana. Ei koske autoja, veneitä ynm.
Vissiin kai nykyään pitäis suunnilleen talkoistakin maksaa jotain. Ollaan kaikki rikollisia. Pienistä summistahan nuo ei tietenkään lähde seurailemaan. Käytännössä tarviivat jonkun vinkin jotta alkavat tutkimaan. Suuremmilla summillahan pankit tekee tämän.
Johan noi byrokraatit ehdotti, että pullopalautuskuititkin pitäis ilmoittaa verotuksessa!!!

Johan noi byrokraatit ehdotti, että pullopalautuskuititkin pitäis ilmoittaa verotuksessa!!!
Varmaan joku kommunisti, joka on tullut kateelliseksi luettuaan lehtijutun siitä miten joku on maksanut etelän loman pullonpalautusrahoilla. Ei sais! Mutta eipä huvita ihan jokaista niitä samassa mitassa kerätäkään.

Voi että! Noin neljän vuoden tauon jälkeen Irman kokeileva keittiö on tehnyt paluun ja tein tommosen erilaisen pitsapohjan ja oli jopa ihan hyvää.

Luulitko, että amk:ssa olisi ihmiset jotenkin erilaisia? :) Olen itse käynyt peruskoulun, kirjoittanut ylioppilaaksi, amk:n ja yliopiston (toki vain maisteriksi asti).

Ihan samanlaiset ihmiset niitä tallaavat. Kaikilla on aivan yhtä typerät tai fiksut jutut. Kummasti vain jotkut tuntuvat olevan mielestään parempia kuin toiset.

Hiljattain kysyin liikelounaalla keskustelevaan sävyyn, että missä toinen on opiskellut insinööriksi. Vastaus alkoi toki: "öhm. Minä olen DIPLOMI-insinööri."

Yritin kovasti olla hymyilemättä väärällä tavalla.
On siinä sellainen ero, että yliopistossa sua opettaa henkilöt jotka lähtökohtaisesti osaavat jotain. Amk:ssa opettamiseen vaaditaan ainoastaan pulssi.

Jos siihen rakentaisi telineen moottoripyörälle ja veisi sitten itse ajamalla, siinähän on ilmajouset ja kaikki. Laivalla vaan meren yli.
Sitten Horstin kanssa käteiskauppa, fyrkat selkäreppuun ja prätkä telineestä.
Tanskan ja Ruotsin kautta takaisin maata pitkin, Torniosta yli.
Toihan menee ihan kesälomareissuna.

Kuulostaa kyllä oivalta reissulta....Vielä kun sattuis sopiva mopedi odottamaan perillä ostajaansa. Haaparannassa ei ainakaan kukaan kysele mitään. Piti oikein kerran ihmetellä, että näinkös helposti pääsee kaupoille ruottiin ja takas. Kalaa ei kyllä tullu sillä reissulla.

Löysin tuossa pari päivää sitten vintin purujen joukosta ostolipukkeen. Oikein valtion ostolipuke, jolla sai ostaa rasvaa joskus muinoin säännöstelyn aikoina. Kyllä nauratti.

Kuulostaa kyllä oivalta reissulta....Vielä kun sattuis sopiva mopedi odottamaan perillä ostajaansa. Haaparannassa ei ainakaan kukaan kysele mitään. Piti oikein kerran ihmetellä, että näinkös helposti pääsee kaupoille ruottiin ja takas. Kalaa ei kyllä tullu sillä reissulla.

Voivit mulle tänään soitti juuri se kaveri joka edelleen haaveilee kalareissusta Venäjälle maastokuorma-autolla:ROFLMAO:

"Tunnen Sallasta yhden entisen rajavartijan, se voi lähteä oppaaksi, tietää paikat"

Reissujen reissu.

Voivit mulle tänään soitti juuri se kaveri joka edelleen haaveilee kalareissusta Venäjälle maastokuorma-autolla:ROFLMAO:

"Tunnen Sallasta yhden entisen rajavartijan, se voi lähteä oppaaksi, tietää paikat"

Reissujen reissu.

Mä tapasin kerran tollasen kaverin, näytti kuvia oli useampia reissuja tehnyt maastokuorma-autoilla Venäjällä, tais jotain (oikeita) maastureitakin olla joskus matkassa. Muistikuvat hämäriä jotain 15v. tästä aikaa, mut sen muistan että todella pahoja paikkoja oli mistä ne puski läpi vinsseillä vedettiin pienemmät kikottimet että pysyivät mukana. Ne oli ihan ajamassa siellä, ei kalassa. Ei ollut mikään vanha patu, nuori kundi. Silloin. Olinkohan jotain isoa akvaariota sinne kämppään kantamassa vai mitä, vanhalla harva pää jo ei muista miten juttuihin päädyin, mutta taisi kaljaa tarjota ja tykkäsi reissuistaan kertoa.

hehe, omistan tokmannia vaikka en ole muistaakseni ikinä piipahtanu ko.yrityksen tiloissa

ohi olen ajanut useasti, se saa piisata

Minä ostan lukulasini tuolta, hyvä tarjonta 2-5 euron hintaluokassa. Karjala 100pack mäyräkoiran näin siellä myös! Vaikuttava näky. En tosin ostanut, mielestäni paljousalennus ei ollut riittävä.

Reissujen reissu.

Toi on kyllä semmonen juttu, että pidetään kaikki nämä sanat ihan erillään toisistaan: Venäjä, kalareissu ja maastokuorma-auto. Niin paljon mukavampana pysyy elämä. :barefoot:

Back
Ylös Bottom