Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Nyt vaatii kyllä suurta tahdonvoimaa etten osta ben&jerryn jätskiä, kun on tarjouksessa 3prk 10€... yyyyyyyh

47 euroa kipale on ostotoimari Unileverin osakkeista, ennen kuin olen omistaja en syö! Liian koukuttavaa haluan edes osinkot takasin jos kerta addiktoidun.

47 euroa kipale on ostotoimari Unileverin osakkeista, ennen kuin olen omistaja en syö! Liian koukuttavaa haluan edes osinkot takasin jos kerta addiktoidun.

Minäkään en nyt sitten ostanut. Olisin syönyt ne kaikki kuitenkin yksin ja sitten olis maha kipee. Ostin kuitenkin euron pullan itelleni.

hehe, omistan tokmannia vaikka en ole muistaakseni ikinä piipahtanu ko.yrityksen tiloissa

ohi olen ajanut useasti, se saa piisata

olen 17% voitolla #tällähetkellä

en tiedä tulenko käymään, ehkä en uskalla, litli on antanut huonoja kokemuksia vieraassa kaupassa piipahtamisesta, olen käynyt muutaman kerran, en osaa ostaa sieltä mitään

Huomenna tulee hampit kylään

DSC-0254.jpg

@Joxuz taisi jo testata tämän, viimeistään sunnuntaina tulee arvostelu myös täältä.
Oli juotavaa. Ei enään muista oliko erityisen, mutta oli.

Juuri tänään puhuttiin työkaverin kanssa, että kyllä pörssiyhtiöistä kannattaa pysyä kaukana. Kannattaa keskittyä vain omistamaan ja käyttää tuotteita, töihin niihin ei kyllä kannata mennä...
Mutta kun siellä jo ollaan, niin tuumittiin, että josko sitä ostaisi taas vaihteeksi palkan maksavan konsernin osakkeita, niin loisi järkeä tiettyihin touhuihin. :rolleyes:

En kuitenkaan ole ehtinyt tekemään muita ostopäätöksiä kuin Filmtownista irtokarkkia ja suklaata, ruokakaupasta perjantaipulloksi pepsi max. Ihan riittävästi tälle päivää.
Kurkkukipukin katoaa, kun tulee sellainen suklaakuorrutus pintaan. :barefoot:

Sanoppa muuten @Joxuz kun olet niitä koulujakin käynyt... Jos hankin MB Tracin jossa motti vähän savuttaa, maksan siitä esim 20k.
Tämän jälkeen ilta- ja pyhähommina kunnosta sen entiseen loistoonsa johon käytän esim 15k
Sitten myyn laitteen Saksaan, ja Horst kaivaa lederhosenien taskusta maksuksi esim 75k

Mitään yritystä/toiminimeä ei ole, eikä sen vuoksi mitään kirjanpitoakaan. Kaikki kuititkin hävinnynnä.

Alkaako verottaja kyselemään? Ja jos alkaa, niin levittelenkö vaan käsiä kuin italialainen potkupalloilija ja totean että myin vanhan raktorin Saksaan.

Minä kuulin tänään viereisestä pöydästä mm. että:

- Oli myynyt kaikki osakkeensa, koska kohta mennään lujaa alas.
- Myös eräs noin 40 v nainen epäili miehensä salaavan jotain, koska on ollut kuukauden kauhean mukava.
- Tämä samainen nainen paljastui keskusteluissa alle 30 vuotiaaksi, joka ei kyllä ulkonäköä katsoessa tuntunut todelliselta.
- Eräs mies päivitteli, että miksi hänen naisensa ei maksa ravintolalaskua ikinä vaan se aina jää hänen kontolleen.
- Kiinnitin myös huomiota, että iso osa ihmisistä syö kavereiden kanssa, mutta silti plärää puhelintaan.

Joskus tuntuu, että olisin taas ammattikoulussa.

Sanoppa muuten @Joxuz kun olet niitä koulujakin käynyt... Jos hankin MB Tracin jossa motti vähän savuttaa, maksan siitä esim 20k.
Tämän jälkeen ilta- ja pyhähommina kunnosta sen entiseen loistoonsa johon käytän esim 15k
Sitten myyn laitteen Saksaan, ja Horst kaivaa lederhosenien taskusta maksuksi esim 75k

Mitään yritystä/toiminimeä ei ole, eikä sen vuoksi mitään kirjanpitoakaan. Kaikki kuititkin hävinnynnä.

Alkaako verottaja kyselemään? Ja jos alkaa, niin levittelenkö vaan käsiä kuin italialainen potkupalloilija ja totean että myin vanhan raktorin Saksaan.
Arvaisin, että verottajaa ei kiinnosta. Tiedän immisiä jotka pyörittää käytännössä autokauppaa / huoltamoa, mutta yksityisenä. Ja niitä autoja haetaan esim länsinaapurista, korjataan ja myydään täällä.

Paha sanoa, koska se katsotaan liiketoiminnaksi. Saahan kämppiäkin rakentaa ja verot ohittaa myyntivoitoista, kun asuu sen pari vuotta. Tais olla vuosi pari sitten jopa ennakkotapaus oikeudessa parista, joka oli "harrastuksena" rakentanut kuusi omakotitaloa. Muistaakseni katsottiin lopulta harrastukseksi.

Veikkaisin, että autohommaan sama. Vaikea se on verottajan lähteä pohtimaan moista. Saatika, että edes kiinnostua sen perusteella tuliko kaupasta voittoa ja millä aikavälillä.

Luovutusvoitot eri asia kämpissä kuin muussa omaisuudessa/tavanomaisessa omaisuudessa. Maksamaan joutuu ja koskee yksityisiäkin ellei pysty pimittämään tai kukaan ei narauta. Pitäis lisäks käteisellä ottaa rahat, ettei pankki huutele epämääräisistä tuloista.

Seeker joutuu maksamaan voitosta sen n. 30-35 vai mitä se oli prossaa veroa. Ja kun ei kuitteja niin tottakai voittoa on tullut 75.000 eskoa verottajan mukaan. Kaupan päälle vielä kymmenen vuotta linnaa.

Viimeksi muokattu:
^ Juurin olin kommentoimassa samaa, ainoa jotenkin järkevä vaihtoehto on käteismaksu ja toivoa, ettei rajalla/laivassa joudu rahakoiran pysäyttämäksi, jolloin pitää pystyä selittämään miksi on paljon seteleitä mukana.

Joku autojobbari- ym. vastaava toiminta tulkitaan jo yritystoiminnaksi, kun alv-velvollisuuden raja ylittyy, eli liikevaihtoa yli 10.000 € /12kk:n tilikausi.
Ja huom. liikevaihtoa, ei voittoa.

Viimeksi muokattu:
Luovutusvoitot eri asia kämpissä kuin muussa omaisuudessa/tavanomaisessa omaisuudessa. Maksamaan joutuu ja koskee yksityisiäkin ellei pysty pimittämään tai kukaan ei narauta. Pitäis lisäks käteisellä ottaa rahat, ettei pankki huutele epämääräisistä tuloista.

Seeker joutuu maksamaan voitosta sen n. 30-35 vai mitä se oli prossaa veroa. Ja kun ei kuitteja niin tottakai voittoa on tullut 75.000 eskoa verottajan mukaan. Kaupan päälle vielä kymmenen vuotta linnaa.
Toisin sanoen homma ei ole mitenkään mahdoton toteuttaa, vaatii vaan lisää huolellista suunnittelua.

Joskus tuntuu, että olisin taas ammattikoulussa.
Luulitko, että amk:ssa olisi ihmiset jotenkin erilaisia? :) Olen itse käynyt peruskoulun, kirjoittanut ylioppilaaksi, amk:n ja yliopiston (toki vain maisteriksi asti).

Ihan samanlaiset ihmiset niitä tallaavat. Kaikilla on aivan yhtä typerät tai fiksut jutut. Kummasti vain jotkut tuntuvat olevan mielestään parempia kuin toiset.

Hiljattain kysyin liikelounaalla keskustelevaan sävyyn, että missä toinen on opiskellut insinööriksi. Vastaus alkoi toki: "öhm. Minä olen DIPLOMI-insinööri."

Yritin kovasti olla hymyilemättä väärällä tavalla.

Back
Ylös Bottom