En kyllä pidä douppaamistakaan järkevänä touhuna tai suosittele kenellekään.
Niin, edelleenkään minäkään en
suosittele juomaan.
Mutta alkoholi on kansanterveydellisesti pahin "nautintoaine" ja lisäksi lisää huomattavasti mm. väkivaltarikoksia. Turvallisuusalalla työskennelleenä (tilanteen pakosta) oppii kyllä tunnistamaan alkoholin vaikutukset.
Varmasti on. Mutta nämäkin koskettaa pääasiassa niitä ongelmakäyttäjiä, niitä löytyy jokaisesta ryhmästä. Ihan samalla tavalla ruoka on osalle ongelma ja aiheuttaa ihan samalla tavalla terveysriskejä. Edelleen täytyy muistaa, että 80% käyttäjillä ei ole ongelmia. Ethän sä ruokaakaan ole tuomitsemassa sen takia, että osa ihmisistä syö itsensä lihavaksi. Ja varmasti turvallisuusalalla joutuu tekemisiin juuri eniten niiden ongelmakäyttäjien kanssa.
Ja en myöskään ymmärrä noita teidän totuuksia roinaamisesta.
Saanko tarkennusta, että mitä tarkoitat tässä termillä "teidän"?
Jos on esim. vuosikymmenen tavoitteellisesti treenannut naturaalina, niin miksi ei kykene siihen pikkukuurittelujen jälkeenkin.
No tämä sisältää jo lähtökohtaisesti kaksi paradoksia. Pikkukuurittelut ja naturaalina treenaamisen kuurien jälkeen. Toistaiseksi molemmat ovat häviävän pieni osa kuurittelijoista, joilta nämä molemmat onnistuisi. Yleensä kun ei onnistu kumpikaan.
Bodaaminen ei kyllä kiinnostaisi ilman, kun minullakin vaikutus on siihen niin merkittävä pienelläkin käytöllä.
Ymmärränkö nyt oikein, että ensin puhuit saavasi kiksit treenaamisesta ja tästä syystä et käytä alkoholia. Ja nyt sanot, että treenaaminen ei kiinnostaisi ilman kemiallisia apuja? Jos näin on, niin eikö tuo ole kemiallista kehonmuokkausta, jossa treeni vain on yksi (pakollinen?) osa-alue. Jos siitä otetaan kemia pois niin treeni jäisi samalla pois, mitä siihen sitten jää?
Ja eniten tässä ärsyttää nuorille aloitteleville janareille paskanjauhaminen kovasta työstä ja oikeasta ravinnosta sellaisten taholta, jotka ei itse edes pystyisi/pysty treenaamaan ilman kemiaa. Ja ihan kuten alkoholiakaan vastaan, itse kemian käyttöä kohtaan minulla ei ole mitään vastaan, mun puolesta sitä ei tarvitse tehdä välttämättä kovin avoimestikaan. Enkä nyt nykyisestä avoimemmasta kulttuuristakaan niiden kanssa ole ihan kantaani päättänyt, onko se parempi vai huonompi. Kirjoituksen pointtina vähän se, että niille janareille pitäisi entistä selkeämmin tehdä selväksi, mikä on hyvä natukunto, mihin on natuna mahdollista päästä ja jokainen tekee sitten myöhemmin itse omat valintansa sen suhteen, mihin pyrkii ja milläkin keinoin.