Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Negative.

Täytyy kuitenkin alkuvuoden aikana vaihtaa. Ajattelin värin lisäksi vaihtaa myös merkkiä. Vaihtelun: vuoksi.

Tällä hetkellä top-3 satunnaisessa järjestyksessä:

Lexus ES 300h
Mercedes Benz E 220
Audi A6

Pitäis kans lähteä tälle linjalle.
Itse kun olen puo-aukinen, niin en viitsi vanhoja muiden piereskelemiä mersuja, bemareita tai audeja ostaa. Haluaisin myös pois dieselistä. Älkää kysykö miksi, ihan halujen vuoksi vaan. Kaiken kukkuraksi auto pitäis olla tilava. Nykyisen Sorennon kokoluokan olen jo suostunut pienentään, koska sen kokoisia hinnaltaa sopivia ei-dieseleitä ei vain ole.

Nyt olis todennäköisin valinta rav4 hybrid. Siinähän varmaan sama kone ja tekniikka mitä tossa sun ES300h vaihtoehdossa? Näissä on kaksoiskytkinvaihteistoon tottuneille vitun paskan tuntunen CVT. En väitä että on paska, vaan paskan tuntunen kun on tottunut erilaiseen. Rav4 hybrideitä sais hyvin vähän ajettuja halavalla. Eikä uudetkaan ole mitään viidenkympin pelejä.

Päivän liikunta suoritettu. Siirryin sängystä koneelle, alle metri.

Pitäis kans lähteä tälle linjalle.
Itse kun olen puo-aukinen, niin en viitsi vanhoja muiden piereskelemiä mersuja, bemareita tai audeja ostaa. Haluaisin myös pois dieselistä. Älkää kysykö miksi, ihan halujen vuoksi vaan. Kaiken kukkuraksi auto pitäis olla tilava. Nykyisen Sorennon kokoluokan olen jo suostunut pienentään, koska sen kokoisia hinnaltaa sopivia ei-dieseleitä ei vain ole.

Nyt olis todennäköisin valinta rav4 hybrid. Siinähän varmaan sama kone ja tekniikka mitä tossa sun ES300h vaihtoehdossa? Näissä on kaksoiskytkinvaihteistoon tottuneille vitun paskan tuntunen CVT. En väitä että on paska, vaan paskan tuntunen kun on tottunut erilaiseen. Rav4 hybrideitä sais hyvin vähän ajettuja halavalla. Eikä uudetkaan ole mitään viidenkympin pelejä.
En osaa sanoa tekniikan yhtäläisyydestä, veikkaan että on. En oo tommosta portaatonta kokeillu, voi tulla skootterifiilis. En oo kyllä muistaakseni skootterillakaan koskaan ajanu.

Vitun vaikeeta tää aina on.

Kitymaasturia itekin mietin, mutta katotaan ny vielä. Toisaalta vois ottaa Arteonin uusikskin, mutta jotenkin ei jaksa samaa ottaa heti perään.

Mulla oli auris hybrid kerran vuokra-autona. Erikoinen tuntuma oli ku aina kierrokset tapissa kun kiihdytti. Ja tuntui että ei mihinkään. Sit taas kiihtyi, vaikka ei ollut kierroksia ollenkaan.
Olihan toi shiti auto maantiellä, mut kaupungissa huomattavasti tehojaan tehokkaamman tuntuinen johtuen sähkömoottorin väännöstä, eikä tarvinnut kierroksia. Nyt täytyy ottaa huomioon hinta. Varmasti hyvä auto siihen hintaan ja edulliset kulut.

Muita etuja noissa toyotissa on, että naapuri ei varmasti tule kateelliseksi. Jos käytät saman 30k viis vuotta vanhaan ja toistasataatonnia ajettuun mersuun niin naapuri on kateellinen että on rahaa ökyautoon saatana.

Mulla oli auris hybrid kerran vuokra-autona. Erikoinen tuntuma oli ku aina kierrokset tapissa kun kiihdytti. Ja tuntui että ei mihinkään. Sit taas kiihtyi, vaikka ei ollut kierroksia ollenkaan.
Olihan toi shiti auto maantiellä, mut kaupungissa huomattavasti tehojaan tehokkaamman tuntuinen johtuen sähkömoottorin väännöstä, eikä tarvinnut kierroksia. Nyt täytyy ottaa huomioon hinta. Varmasti hyvä auto siihen hintaan ja edulliset kulut.

Muita etuja noissa toyotissa on, että naapuri ei varmasti tule kateelliseksi. Jos käytät saman 30k viis vuotta vanhaan ja toistasataatonnia ajettuun mersuun niin naapuri on kateellinen että on rahaa ökyautoon saatana.

G-mersu. Antaa naapurin olla kateellinen, jos sillä ei olis merkitystä, ostaisit lada nivan. Siisteillä japseilla luodaan fiksun ihmisen illuusio.

G mersu on paras. Ensin kaikki akat kattoo et hyi vittu mikä laatikko, sit tulee se mies joka ymmärtää autojen päälle ja sanoo akoille et "tuo se ei ole persaukisten menopeli, ja kylä muuten pääsee" siitä eteenpäin olet alfa.

En tiedä mitä käsillä tekisi kävellessä hitaasti näyttämättä idiootilta. Alan miettimään liikaa pitäisikö niitä heiluttaa jotenkin vaiko ei. Tai sitten ne alkaa vahingossa heilua tasatahtia.

nehän on kävellessä taskussa

Autolla kun pääsee eteenpäin, se on hyvä ominaisuus.

Kävellessä kädet taskussa.

Ja taakse, vittumainen pyytää naapureita kääntämään.

IMG_20190106_151151.webp

Otinpa vähän buustia, korvabuustia 91.5

Viimeksi muokattu:
nehän on kävellessä taskussa
No tämä on tietysti hyvä vaihtoehto, yrittänyt vaan opetella eroon vähän tästä tavasta. Ennen oli aina kädet taskussa, ehkä juuri siksi kun en tiedä mitä helkkaria niillä tekisi hitaasti kävellessä. Mutta onneksi pyörällä ajaessa ei tämmöösiä tarvitse miettiä.

Jaa, meillä kyllä ulkoiltiin tänään koko porukan voimin, kävellen! Hangessa.

gbph529.png
T486lCk.png

xI3w7rs.png

Minun ehdotuksestani toki. :barefoot:

Jumalauta kuulkaa, päädyin tänään junppailemaan. Eka penkkaus puoleen vuoteen. Ensin meinasin vaan tangolla, mutta olkapää kesti 50kg. Enempää ei uskaltanu, kun vähän vihlasi kerran kun laski telineisiin. Kai sitä vois taas alkaa aktivoitumaan.

G mersu on paras. .

Samaa mieltä tästä. G mese olis paras. https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/10189806
Harmi juttu tässä, kuten mainitsinkin, että olen puo-auki. Mulla on talo ton hintanen. Ja siitäkin puolet maksettava vielä.
TOKI. Näyttää niitä olevan meikäläisen hintaluokkaakin, eli G400, 2001, 329tkm ajettu. Samalla rahalla sais 2018, 5tkm ajetun rav4 hybridin. Mersu lupaa kulutusta kaupunkiin 19.9l ja Toyota 5.1.

Nyt pitää muistaa erottaa järki ja tunteet. Tunteella valittavia asioita on: Auto, Moottoripyörä. Rannekello. Järjellä tehtäviä valintoja on esim: Vaimo

Back
Ylös Bottom