Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Noniinsaatana @Kuparikatto

Naapuri kyseli kaivuria kun pitäsi kaivaa hevoselle viimeinen leposija

Mietippä miten kätevää kun olis 44 tonnin Åkerman tuossa pihassa
Ostin ulosoton pakkohuutokaupasta muutaman hehtaarin metsäpalstan niin vouti soitti kauppojen jälkeen perään että sai tiedön notta sinne on haudattu koni ja sitä ei saisi ilman eläinlääkärin lupaa tehdä ja tuumi että haittaako se minua, totesin että eiköhän anneta konin olla siellä ihan rauhassa.

Uni.... jännä ilmiö. Huhuu???

Oi töttöröö, ihmeen järjissään sitä on vaikka nukuin levottomasti. Hemmetin talvimyräkkä iski ja paisko tuuletusikkunan auki, ja sitten joku tiiviste rupes ulvomaan. Noh pari päivää töitä, niin pääsee urakoimaan muuttoa.

Mutta nyt kyllä matkasumppi ja työmaalle lompsis.

Sanoitko Hjalliksen tapaan, "sjä sjaat potkhut"?

Joo. Istuin takki auki pöydän toisella puolella. Olis ollu sopparia tammikuun loppun, mut ei tosta hommasta tullu mitää.

Käsittämättömiä muuten välityssopparit. Voiko olla edes laillisia? Siis toimeksianto tehdään 4kk määräajaksi ja lisäksi on kohta että toimeksannon päättymisen jälkeen jos välitettävä kauppa päätetään 6kk sisällä ja voidaan olettaa että välitysliikkeen toimenpiteet ovat vaikuttaneet kaupantekoon niin ovat oikeutettuja palkkioon. Voiko oikeasti sitoa yksityishenkilöä 10kk ajaksi sopparilla? Periaatteessa välitysliikkeen ei tarvis tehdä mitään, antaa olla kohteen netissä ja odottaa että joku ostaa ja palkkio siitä. Anyway itellä ei tapahtunut mitään myynninedistämistä oman kämpän myynnissä niin käskin purkaa sopparin ilman kuluja ja velvoitteita.

Mulla oli kyllä hyvä välitysfirma, hoitivat kaiken paitsi näytöt ja hintaa kolmannes normivälittäjistä. Kyllähän mä nyt pystyn juttelemaan kivoja potentiaalisille ostajille. Tosin pk-seudulla kämpät nyt myy itse itsensä kun yks kaks näyttöä viikossa ja aina tupa täynnä.

P.S. Väsyttää aivan järjettömiä määriä.

Kauhea treenivaatekuume.

Joo. Istuin takki auki pöydän toisella puolella. Olis ollu sopparia tammikuun loppun, mut ei tosta hommasta tullu mitää.

Käsittämättömiä muuten välityssopparit. Voiko olla edes laillisia? Siis toimeksianto tehdään 4kk määräajaksi ja lisäksi on kohta että toimeksannon päättymisen jälkeen jos välitettävä kauppa päätetään 6kk sisällä ja voidaan olettaa että välitysliikkeen toimenpiteet ovat vaikuttaneet kaupantekoon niin ovat oikeutettuja palkkioon. Voiko oikeasti sitoa yksityishenkilöä 10kk ajaksi sopparilla? Periaatteessa välitysliikkeen ei tarvis tehdä mitään, antaa olla kohteen netissä ja odottaa että joku ostaa ja palkkio siitä. Anyway itellä ei tapahtunut mitään myynninedistämistä oman kämpän myynnissä niin käskin purkaa sopparin ilman kuluja ja velvoitteita.
Tuo on siksi ettei tapahdu sitä että ostaja&myyjä kohtaa kun on välittäjä jonka jälkeen myyjä irtisanoo sopparin ja myy suoraan ostajalle.
Noinkin kieroja ihmisiä on varmasti ja paljon.

Mulla oli kyllä hyvä välitysfirma, hoitivat kaiken paitsi näytöt ja hintaa kolmannes normivälittäjistä. Kyllähän mä nyt pystyn juttelemaan kivoja potentiaalisille ostajille. Tosin pk-seudulla kämpät nyt myy itse itsensä kun yks kaks näyttöä viikossa ja aina tupa täynnä..

Siis itse järjestit näytöt ja välitys hoiti paperityöt?

Joo mullakin rivari myi itse itsensä 20k voitolla jokunen vuosi sitten. Nykyistä okt välitysliike ei pyynnöistä huolimatta esitellyt eikä kunnolla markkinoinut. Pakko oli katkaista soppari ja pistää toiselle. Oli kyllä ylivoimaisesti halvin. Halvalla saa halpaa palvelua. Uusi välittäjä on tuplasti kalliimpi, mutta vastinetta näyttää saavan nelinkertaisesti. Katsotaan konkretisoituuko tämä.

Back
Ylös Bottom