OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

MESSU100: ilmainen M-Nutrition Protein Bar (Crispy Caramel)! Yli 100 € tilauksiin
Olisiko tossa olisi varaa ottaa enemmän rasvaa vai onko tossa joku tietty ajatus takana?
Varmaan olisi, mutta sen verran vähän aikaa tätä vetänyt näin rajusti, ettei vielä osaa sanoa. Mulla on myös ideana katsoa mitä tämä vaikuttaa kolesteroleihin, alhaisempi rasvaprosentti ja vähän hiilarit kyllä parantaa koleja, mutta alhainen rasvansaanti taas kompensoi. Saas nähdä parin kuukauden päästä kun mittaan.

Lähes nollahiilareilla on yllättävän hyvä olla useampi päivä kunnes alkaa vähän jumittamaan. 93 kiloon pudotus vaatii aivan varmaan 7 päivää matalaa, katsoo sitten mikä olotila siinä tulee.

MESSU150: Ilmainen MWEBSTORE.FI Shaker! Yli 150 € tilauksiin
Mun lääkäri käski vähentää painoa ja hiilareita. Vedin reilun 3kk pätkäpaastoilun(18/6) ja jätin hiilarit pois. Lounaaksi kasvikset, marjat, pähkinät, kana, oliiviöljy. Illalla kasvikset, kala/kana, pähkinät, oliivi/kalaöljy. Ei välipaloja. Lihaa kerran kahteen viikkoon, ei kananmunia. Paino putos 71kg->64kg. Vaikutus kolesteroliin käytännössä nolla. Ldl laski yhdellä yksiköllä, muuten tasan samat arvot. Ton ajan myös tsemppasin liikunnan kanssa ja lisäsin 3x10min kävelyt joka päivälle, fillaroin töihin 4x viikossa autoilun sijaan ja tein 5x viikossa keveen punttitreenin.

Ohi dieetistä söin 2 kertaa, toisaalta pidin myös 2 ja 3.5pv pitemmät vesipaastot. Lähtötilanne oli paska, kun eka mittaus oli heti kesäloman päälle ja lomalla suomessa tuli syötyä hiilareita niin perkeleesti(karkit/leipä) ja liikunta nollissa.

Mun kohdalla näyttää nykyiset kolesterolitasot olevan geeneissä. Tosin olis jännä kokeilla toisinpäin, että jos söiskin lihaa 3kk ja muuten pitäis jutut ennallaan...

Jos on kolesteroliarvojen kanssa ongelmia kannattaisi ehdottomasti ottaa harjoitteluun mukaan myös kestävyysliikuntaa ja tehdä sitä pidempi ajanjakso. Päivittäiset kävelylenkit on hyvä keino sekä muutenkin ei bodareillekkaan pahaa tekisi välillä tehdä vauhtikestävyysharjoituksia tai jopa ihan maksimikestävyysharjoituksia (maksimikestävyys riittää pari kertaa/kk lähtökohtaisesti) Puntit hyvin usein meneekin peruskestävyys-sykealueella. Ruokavaliolla on toki suuri merkitys myös.

Tietysti, kun monella on tavoitteena maksimaalinen lihaskasvu/voima voi olla vaikeuksia suorittaa noita kestävyystreenejä tai edes sovittaa niitä minnekkään. Ja bodareilla nyt harvoin tulee cardioita tehtyä muuten kuin dietillä, näin oli minullakin aikaisemmin. Mutta jos puhutaan yleisen terveyden kannalta kannattaisi ehdottomasti tehdä. Terveen vanhuuden kannalta puntti+sopivasti kestävyysliikuntaa on mahtava yhtälö.

Näin ihan yleisesti vaan perusjuttua.

Jos on kolesteroliarvojen kanssa ongelmia kannattaisi ehdottomasti ottaa harjoitteluun mukaan myös kestävyysliikuntaa ja tehdä sitä pidempi ajanjakso. Päivittäiset kävelylenkit on hyvä keino sekä muutenkin ei bodareillekkaan pahaa tekisi välillä tehdä vauhtikestävyysharjoituksia tai jopa ihan maksimikestävyysharjoituksia (maksimikestävyys riittää pari kertaa/kk lähtökohtaisesti) Puntit hyvin usein meneekin peruskestävyys-sykealueella. Ruokavaliolla on toki suuri merkitys myös.

Tietysti, kun monella on tavoitteena maksimaalinen lihaskasvu/voima voi olla vaikeuksia suorittaa noita kestävyystreenejä tai edes sovittaa niitä minnekkään. Ja bodareilla nyt harvoin tulee cardioita tehtyä muuten kuin dietillä, näin oli minullakin aikaisemmin. Mutta jos puhutaan yleisen terveyden kannalta kannattaisi ehdottomasti tehdä. Terveen vanhuuden kannalta puntti+sopivasti kestävyysliikuntaa on mahtava yhtälö.

Näin ihan yleisesti vaan perusjuttua.

Innostuin Googlettelemaan kestävyysharjoittelun vaikutuksesta kolestroliarvoihin luetuasi sinun hyvän kirjoituksen. Itse treenasin paljon kestävyysurheilua joskus ja veriarvot olivat erinomaiset. Tietysti ikää oli vähemmän ja sillä varmaan vaikutuksensa. Nyt kolestroliarvot ovat valvonnassa (koholla + sukurasite). Mielessä ollut kestävyysliikunnan lisääminen jonkun aikaa.

Tuossa yhden lääkärin kirjoittama simppeli artikkeli, jos jota kuta kiinnostaa. http://www.ebm-guidelines.com/dtk/shk/avaa?p_artikkeli=ttl00434
Lainaus artikkelin alusta: "Kestävyystyyppinen liikunta - joko vapaa-aikana, kotiaskareissa tai työmatkoilla - on yksi harvoja keinoja veren HDL-kolesterolin pitoisuuden suurentamiseksi. Liikunta suurentaa veren HDL-kolesterolia keskimäärin 5 % sekä pienentää triglyseridejä 4 % ja LDL-kolesterolia 5 %. Muutokset eivät näytä suurilta, mutta ne vähentävät sepelvaltimotaudin vaaraa selkeästi."

Olen äskettäin alkanut vähentämään vehnää ja myös hiilareita. Hiilareita olen käytänyt liian paljon pitkän aikaa.
Mistäs näin päättelet? Ihan vaan aidosta uteliaisuudesta kysyn, kun nykyään jengi vetää omasta kehostaan johtopäätöksiä mitkä menee 90% tapauksista päin honkia. 40 vuotta syöty leipää ja juotu maitoa, ja sitten yht'äkkiä vaan päätetään että "mun keho ei kyllä siedä maitoa ja viljaa" ja jätetään ne pois.

Mistäs näin päättelet? Ihan vaan aidosta uteliaisuudesta kysyn, kun nykyään jengi vetää omasta kehostaan johtopäätöksiä mitkä menee 90% tapauksista päin honkia. 40 vuotta syöty leipää ja juotu maitoa, ja sitten yht'äkkiä vaan päätetään että "mun keho ei kyllä siedä maitoa ja viljaa" ja jätetään ne pois.

Ei kai tuota saa selville muuten kuin testaamalla ja mittauttamalla. Mä ainakin yllätyin, kun reilu liikunnan lisääminen,low carb intermittent fasting ja ruokavalion siistimen ei vaikuttanut yhtään kolesteroliarvoihin. Ehkä mun geeneillä ei saa koleja alemmas tai pitäs tehdä jotain suositusten vastaista, vaihtaa kanat lihaan tms.

Hiljattain tuli ulos suomalainen tutkimus, missä päädyttiin johtotulokseen, että absoluuttisia arvoja enemmän merkitsee millaisista hiutaleista ldl jne. koostuu. Ehkä jossain vaiheessa saadaan parempi testi kuin ldl/hdl/trigly arvot yksistään.

3 kpl Supermass Nutrition GOOD MORNING

Loistava viherjauhe

-50%
No eiköhän kaveri vaan vähennä hiilareita niistä surkeista vaihtoehdoista pois "Hiilareita olen käytänyt liian paljon pitkän aikaa."

Ja vehnähän on ihan perceestä hiilarina urheilijalle ja muutenki vehnä ei ole ihmiskunnassa ollut pitkään,nykyään se on kaikenlisäksi helvetin jalostettua eikä se ole sitä samaa mitä aikojen alussa,asiaa voi valaista googlaamalla ihan "vehnä". pullaa ja ranskanleipää.välissä vehnäkeksiä,melkosta urheilija elämää

No eiköhän kaveri vaan vähennä hiilareita niistä surkeista vaihtoehdoista pois "Hiilareita olen käytänyt liian paljon pitkän aikaa."

Ja vehnähän on ihan perceestä hiilarina urheilijalle ja muutenki vehnä ei ole ihmiskunnassa ollut pitkään,nykyään se on kaikenlisäksi helvetin jalostettua eikä se ole sitä samaa mitä aikojen alussa,asiaa voi valaista googlaamalla ihan "vehnä". pullaa ja ranskanleipää.välissä vehnäkeksiä,melkosta urheilija elämää
Sitä juuri hain takaa; mistä kaveri tietää syöneensä hiilareita liian paljon pitkän aikaa? Et vastannut kysymykseen, toistit vaan saman asian josta jo kysyin.

Vehnästä nyt voidaan olla montaa mieltä mutta itse lähtökohtaisesti lähden siitä että mikään ei ole huonoa ellei siitä tule mitään oireita. Täten kuulisin mielelläni perusteluita miksi se vehnä on hiilarina niin perseestä urheilijalle (olettaen, että sitä pullaa ja vehnäleipää nyt ei kilokaupalla syö päivittäin). Mutta epäilen vahvasti että siitä ei ole sitten mitään haittaa jos välillä vaihtaa ruispalat ns. höttöleipään.

Mutta epäilen vahvasti että siitä ei ole sitten mitään haittaa jos välillä vaihtaa ruispalat ns. höttöleipään.
Ei monesta asiasta ole haittaa pienissä määrissä, mutta vehnällä voi olla joillekin haittaa pidemmällä aikavälillä.

Tyhjää mulla kyllä aivan liian kovaa vauhtia nyt kroppa. Eli 93,9kg:ssa tankkasin ja 4 päivää myöhemmin oli 93,5 ja tankkasin. Nyt eilen tankkaus ja iltapaino on 94kg, eli torstaina ollaan jo alle eilisen tankkauspainon.

edit. vaaka sekoilee, on se korkeempi nyt

Kehonkoostumus kertoo, että tarvitsee siistiä ruokavaliota ja sen takia hiilihydraatteja vähennetty sekä rasvoja siistitty. Olen syönyt leipää sekä juonut maitoa erittäin paljon elämäni varrella. Maito oli mun pääasiallinen janojuoma nuorena (nykyisin ei kaipaa maitoa). Vehnän vähentäminen on oma henkilökohtainen kokeilu, miten vatsa ja koko äijä reagoi. Ei mitään hysteriaa ainakaan mulla.

Mike, en jaksa selata koko ketjua (edes kahta sivua, kun olen laiska paska :D). Muistaakseni sulla oli niasiinia ainakin jossain vaiheessa käytössä. Vaikuttiko triglyihin tai maksa-arvoihin? Ite sain yhdestä lisäravinnekaupasta ostosten päälle ilmaiseksi purkin 100mg/kpl. Heitin idioottina pari naamaan. Sain aika vit.. kovat rushit päälle. Millaisella määrällä itse otit?

Mike, en jaksa selata koko ketjua (edes kahta sivua, kun olen laiska paska :D). Muistaakseni sulla oli niasiinia ainakin jossain vaiheessa käytössä. Vaikuttiko triglyihin tai maksa-arvoihin? Ite sain yhdestä lisäravinnekaupasta ostosten päälle ilmaiseksi purkin 100mg/kpl. Heitin idioottina pari naamaan. Sain aika vit.. kovat rushit päälle. Millaisella määrällä itse otit?
Se ei triglyihin vaikuta, maksaan voi joillakin vaikuttaa. Se mihin se vaikuttaa, on nostaa HDL ja laskee LDL. Grammalla meen ite, mutta se sivari on niin ärsyttävä, etten jaksa usein ottaa ja sitä pitäis ottaa kuukausitolkulla.

40 vuotta syöty leipää ja juotu maitoa, ja sitten yht'äkkiä vaan päätetään että "mun keho ei kyllä siedä maitoa ja viljaa" ja jätetään ne pois.

Mun kroppa kylla sieti viljaa aivan mainiosti vuosikymmenet mutta kun se jatin pois, ihraa lahti aika reilusti seuraavan vuoden aikana. Ja reilun tauon jalkeen jos syo vehnaa niin maha menee joskus sekaisin. Se etta tottuu paskaan ei tee paskasta "ehtaa kamaa". Toki nama jutut on myos geneettisia ja joillekin vehna ja maitotuotteet ei aiheuta mitaan negativiisia vaikutuksia. Mun mielesta jokaisen kannattaisi ainakin kokeilla niitten poistamista ruokavaliosta ja jos siita ei ole mitaan hyotya niin sama jatkaa niitten syomista jos silta tuntuu. Ei mitaan havittavaa.

Kävin studiolla kuvaan muuta kuin bodykuvia. Joku saksalainen vapokauppa osti multa kuvaukset ja sitten nappasin erikseen tämän vielä. Halusin saada surullisen ja puhuttelevan tunnelman kuvaan.

800_8799.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom