Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

JUMALAARE! MAKU 5/5
IMAG1039.webp

Sen verran otan takas, että jos syö yhden turkinpippurin, niin yhtä hyviä kun Omar. Kahden kohdalla aloin miettiä, että ei näitä kyllä kuutta syö, kuten Omarit menee pikkunälkään

Entäs antotapa? Ruiskupumpulla vai boluksina?
Kyllä, kuuluu osana kokemukseen. Mielellään pidempikestoisena kuin bolus, mutta hidas infuusio saattaa aiheuttaa kohdekudoksessa ärsytystä. Pitää aina harkita tilanteen mukaan!
Sen mä olen tässä jo havainnut, että per os ei ainakaan yksistään oikein toimi ellei sitä, öh, ruiskupumppua ole kokeiltu ensin muihin paikkoihin.

Rekkueläinlääkäriin menny n. 3000€ ja pentu vasta 5kk. Ei oo köyhien hommaa omistaa koiria.
Tapaturma vai sairaus? Jos sairaus, onko rodulle tyypillinen?

Tapaturma vai sairaus? Jos sairaus, onko rodulle tyypillinen?

Eka puhkes steriili aivokalvontulehdus. Kai noita voi rodulla olla. Vakuutus kuitenkin korvaa niin ei mikään ominaisuus. Sitte pasko leikkiessä polvesta siteet. Sitte juoksi lasiterassin lasia päin niin että haljenneen hampaat joutu leikkaa. Nyt söi ilmeisesti sieniä tai muuta paskaa pihalta. Ainii ihan eka oli joku suolistobakteeri mikä kaiketi laukaisi ton aivokalvon.

Sen mä olen tässä jo havainnut, että per os ei ainakaan yksistään oikein toimi ellei sitä, öh, ruiskupumppua ole kokeiltu ensin muihin paikkoihin.
Per os annostelu on tarpeen silloin, kun ajoittaisesta ärrimurrista kärsivä naaras on dormantti, ja on tarpeen ylläpitää laadukasta hoitosuhdetta. Tällöin annoksen nauttiminen p.o. helpottaa työkuormaa.

Eka puhkes steriili aivokalvontulehdus. Kai noita voi rodulla olla. Vakuutus kuitenkin korvaa niin ei mikään ominaisuus. Sitte pasko leikkiessä polvesta siteet. Sitte juoksi lasiterassin lasia päin niin että haljenneen hampaat joutu leikkaa. Nyt söi ilmeisesti sieniä tai muuta paskaa pihalta. Ainii ihan eka oli joku suolistobakteeri mikä kaiketi laukaisi ton aivokalvon.
Hän kuulostaa ainakin hieman tapaturma-alttiilta mutta ne ainakin menee vakuutukseen.

Vakuutusasian pohtiminen ajankohtainen, kun on pentu tulossa.
Jo edesmenneellä koiralla ei ollut vakuutusta ja koiran ollessa 6 kk olin maksanut eläinlääkäriin jo n. 1500 € (sukan aiheuttama suolitukos joka meinasi jäädä löytymättä. Hirveästi kalliita tutkimuksia. Meidät oltiin jo lähettämässä kotiin kommennuksella "seuraile tilannetta", mutta onneksi joku kokenut ell kirjaimellisesti ohikävellessään kokeili vatsaa ja sanoi välittömästi, että siellä on jotain. Koira tiputuksen kautta leikkaukseen, suolessa sukka, tapaturma, vakuutus olisi korvannut). Sittemmin kyseinen kaveri kärsi rodulle tyypillisistä jutuista, matkalle kyllä sattui jokunen tapaturmakin.
En koskaan laskenut paljonko kaikki maksoi. Maksoin mitä eteen tuli.

Nykyiselle koiralle otin vakuutuksen. Sitä on käytetty kerran. Ell-kulu ja korvaussumma olivat niin pieniä, että tuntui turhalta edes hakea vakuutuskorvauksia.
Tietysti, jos irtisanoisi tuon koiran vakuutuksen, niin eiköhän oltaisi varmaan kuukauden päästä viimeistään jossain kalliissa, vakuutuksen korvaamassa operaatiossa.

Back
Ylös Bottom