Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Tossa viikolla tein pari iltaa duunia jotain 22-01 välissä. Ja päivät konttorilla oli niin kiireisiä ettei mitään rajaa ku piti saada deli asiakkaalle perjantaina. Ja sehän lähti. Ja parempilaatuisena mitä oli tarve.

Viime yönä aivot ilmeisesti kuittaantu:
Yleensä en muista mittään unia, mut nyt esim hengailin Salen kanssa ja sinne tuli Vladimir. Juttelin pitkät pätkät kaikkee normijuttuu. Tuntu ihan koko päivältä, kesti niin kauan. Yhtäkkiä puhuin vahingossa suomee niin se puhu suomee takas. Juttelin omista asioista ja hän oli hyvä kuuntelia. Aika ämmä minäkin. Seksiäkin oli sen verran että olin yhden työkaverimimmin kanssa saunassa ja mulla alko stondaa ja hän katteli sitä. Olis saanut tehdä jotain muutakin. Sitten meidän kissa oli helevetin laiha ja luinen. Olin vähän surullinen että se pitää lopettaa ku ruoka ei imeydy. Ja mietein että pitää varmaan toinenkin kissa lopettaa. Olikohan jotain muutakin?

Onneks oli unta kaikki. Paitsi Putinin kanssa olis oikeesti kiva jutella. Ja myös näyttää saunassa kikulia työkaverille.

Jasso, se ois muuttopäivä tänää. Eilen kävin katsomassa että kämpillä kaikki ok, ja onhan se sellainen huippuluokan panolukaali tällaiselle miehelle että oksat pois. Hotelli Vantaalle matkaa alle kilometrin, että sinänsä joku alitajuntainen suunnittelu tässä on ollut taustalla! Eipä sillä että olisi tarvetta tai panettaisi, kun on illasta aamuun saanu rykiä. :nolo:

Vanhaksi tulossa, viime perjantaina 5 oluen jälkeen tuli stoppi ja eilen 4, kohta ei varmaan enää edes uskalla yrittää oluttelua kun joutuu pettymään.

Joo, kerran kaks vuoteen tulee enään edes yritettyä oluttelua, eilenkin yksi olut saunassa ja toinen saunan jälkeen ja klo. 22.12 nukkumaan. Ei pysty, ei jaksa.

Joo, kerran kaks vuoteen tulee enään edes yritettyä oluttelua, eilenkin yksi olut saunassa ja toinen saunan jälkeen ja klo. 22.12 nukkumaan. Ei pysty, ei jaksa.
Kyllä mä aina odotan innolla maanantaista asti että pääsen perjantai-iltana avaamaan oluen ja onhan se eka aina paras mutta sitten se hyytyy :)

Onneksi tänään ei ole asuntoesittelyjä. Viimeksi kuluneen parin viikon aikana ehdin jo jotenkin leipääntyä koko touhuun. Se kävi nopeasti, hehe. Eilen oltiin taas yksi kohde katsomassa ja jotenkin alkoi epäilyttää taas kun ovella tuli vastaan vähän sellaisella väärällä tavalla tunkkaista hajua ja nopeasti päähän rupesi hiipimään alkava päänsäryn tunne.

Meillä on vähän erikoinen situazioone täällä, koska ilmeisesti banaanikärpäset ovat löytäneet tiensä kissanvessaan. Minun silmääni kyseessä on tuikitavallinen D. melanogaster tai vastaava enkä kyllä uskonut, että se olisi paskaanpäin kallellaan. Kissankusipaakku/paskaroskis (mineraalipohjaista hiekkaa ei saa laittaa pönttöön ja siksi meillä on sille kannellinen roskis) kuhisi kärpäsiä, vaikka se tyhjennetään about päivittäin, ja niitä lenteli eestaas vessakopasta. Sekin kuurattiin eilen kunnolla ja tänään niitä siellä taas oli. Hedelmät voi laittaa kärpäsiltä piiloon, mutta mitenkäs piilotat kissanvessan, hehe.

Olihan se.

Jossain vaiheessa potkittiin pihalle, kun oli urheilupäivänä hakenu 2 päivää vemppaa ja kärähti naisten tuvasta pikkupöksyjä nuuhkimasta.

Mikä tietysti vallan OK hommaa.

Mulla on ulkoroskis täynnä matoja. Jotain vitun kärpäsentoukkia. Siis ihan täynnä.

Mitä pakkiksen raati antaa neuvoksi? Mulla mielessä vaan molotovin drinkki.

Mulla on ulkoroskis täynnä matoja. Jotain vitun kärpäsentoukkia. Siis ihan täynnä.

Mitä pakkiksen raati antaa neuvoksi? Mulla mielessä vaan molotovin drinkki.
No se kannattaa ensin tyhjentää. Sitten suihkuttaa seinille vaikka jotain klooripesuainetta ja harjata ja huuhdella vaikka puutarhaletkulla. Siellä voi olla pupia roskiksen seinissä kiinni ja ne pitää saada irti, muuten niistä kuoriutuu pian uusia kärpäsiä.

Täynnä roskia ja läpinäkyvät pussit oli sisältä kans täynnä matoja. Hyivittu ei pysty tyhjää ny. Maanantaina tulee roska-auto.

Edit. Mikä on pupi?

Pupa on kärpäsen toukan kotelo. Toukka syö ensin itsensä pulleaksi roskien joukossa ja sen jälkeen mielellään kiipeää pois ruoasta astian reunoille ja kiinnittyy siihen jollain tahmalla. Jos pupaa ei irrota sieltä lehahtaa pian uusi kärpänen, joka menee roskien joukkoon taas syömään, parittelemaan ja munimaan jne.

E. siis toukka jähmettyy toukkavaiheensa lopussa ja muodostaa kotelon, tarkoitin sanoa.

Meillä on täällä ihan tavallisia kärpäsiä ihan ns. håmåna.

Erikoinen alue tämä eeepeee. Sääskiä ei näy ikinä koskaan missään, mutta nuita vitun kärpäsiä on ihan vitusti. Ehkä se on se kuollut elämäni mikä niitä vetää puoleensa.

Pupa on kärpäsen toukan kotelo. Toukka syö ensin itsensä pulleaksi roskien joukossa ja sen jälkeen mielellään kiipeää pois ruoasta astian reunoille ja kiinnittyy siihen jollain tahmalla. Jos pupaa ei irrota sieltä lehahtaa pian uusi kärpänen, joka menee roskien joukkoon taas syömään, parittelemaan ja munimaan jne.

E. siis toukka jähmettyy toukkavaiheensa lopussa ja muodostaa kotelon, tarkoitin sanoa.
Muna, toukka, kotelo, perhonen. Tai tässä tapauksessa kärpänen.
Oliko se täydellinen muodonvaihdos?

Olispa itselläkin mahdollista.

Kätevää kun pizzaloota oli kammennut jääkaapin oven rakosilleen ylähyllyn avustuksella koko päiväksi. Tulihan siivottua kunnolla tyhjäksi.

Back
Ylös Bottom