Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Minusta on aika paljonkin pahaa siinä, jos kulttuurisella tasolla "mies on pohjimmiltaan sika ja pitää naista alempiarvoisena". Yksilötasolla jokainen valitkoon vaikka kotikurisuhteen jos se on se oma juttu, mutta tässä ei taida olla yksilötasosta enää kyse. Oma isäni ja isoäitini joutuivat elämään elämänsä väkivaltaisen ja alkoholisoituneen isoisäni kanssa siksi, että 50-luvulla Suomessa oli tehty hyvin vaikeaksi yhteiskunnallisella tasolla valita muunlaista elämää, kuin kotirouva-elättäjämallin mukaista. Luojan kiitos niistä ajoista on tultu kauas, viis siitä kuinka monta kilometria nyt saan polkea pyörää työjuhtana räntäsateessa. Luojan kiitos mulla on myös sellainen tasa-arvolla pilattu suomalainen mies, en kyllä koskaan muunlaista ottaisikaan.
Joo, onhan se noinkin. Eikä kaikkea voi hyväksyä, koska kyseessä on "toinen kulttuuri", enkä hyväksykään.
Kuitenkin n. 12 h työpäivän ja noin neljän tunnin yöunien jälkeen en jaksanut miettiä asiaa yhtään sen monitahoisemmin kuin mitä näin itärajalla asuessa venäläistaustaisten opiskelukavereiden ihmissuhteista. Jos kaikki osapuolet hyväksyivät asetelman, niin ok. Enkä jaksa ajatella asiaa sen syvällisemmin tai monitahoisemmin nytkään, koska neljän tunnin yöunia seurasi toinen pitkä päivä.

Jos vaikka illalla - kohta - jäätelöä, hiilaripiikin droppauksella yöunet.

Tämä on kyllä saatanan hieno ominaisuus ihmisessä. Itse pääsin jostain madafakin ujoudesta eroon noin yläasteella kun yhtäkkiä koin valaistuksen että mähän oon vittu kaikkien yläpuolella. En siis sitä mitenkään toitottanut. Sisäisesti vaan tajusin. Siitä lähtien osannut nauraa itselle enkä ole välittänyt muiden ilkkumisista. Enkä nyt tarkoita että mulkku olisin. (voin toki ollakkin)

Milllä ilveellä opettaisin tämän tyttärelle. Ettei tulis niin huonoa itsetuntoa ku sen mutsilla oli teini-ikäisenä. Taitaa olla väistämätöntä kun syntyi ilman kullia.

Mulla itsetunto on iän myötä kehittynyt, ei mua enää niin paljoa hävetä tai jännitä mitä nuorempana, armeijassa opin jopa hieman paremmin ryhmätyöskentelyn. Toki työelämässä tulee vastaan tilanteita ettei kaikkien kanssa vaan kolahda eikä kaikista pidä eikä kaikki välttämättä pidä musta, sen kanssa on vaan sillä hetkellä oltava niin sujut kun voi.

Itsehillintä mulla on hyvä osaan purra hammasta ja nielen kiukkuni kyllä sellaiset äkäiset kommentit tai jos menee sukset ristiin jonkun kanssa aina vähä painaa mieltä, mutta en mä jaksa tuhlata aikaani jankkaamiseen jonkun henkilö x:n kanssa jonka kanssa en työpäiviä lukuunottamatta ole tekemisissä.

Harvemmin alkaa internetissäkään kenenkään kanssa vänkäämään asiallinen keskustelu onely, on paras tapa.

Olisipa ollut vähän vähemmän sitä alle kolmekymppisenä. Viipotin menemään paljoa välittämättä. Noh, joku ajaa possulla ja joku paikallisjunalla. :ROFLMAO:

Olisipa ollut vähän vähemmän sitä alle kolmekymppisenä. Viipotin menemään paljoa välittämättä. Noh, joku ajaa possulla ja joku paikallisjunalla. :ROFLMAO:

Possuun siis pääsee, kun viettää sen ekat 25 vuotta neljän seinän sisällä ilman sosiaalista elämää. Jei. :cautious:

Possuun siis pääsee, kun viettää sen ekat 25 vuotta neljän seinän sisällä ilman sosiaalista elämää. Jei. :cautious:

jotkut ajaa enimmäkseen polkupyörällä

invisusta on väärässä

Back
Ylös Bottom