Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Alle minuutissa jo tietää haluaako kämpän vai ei.

Kyllä sen oikean tietää ja tunnistaa heti, vaikka olisi rempattavaa.
Itsellä noissa hankinnoissa ohjenuorana että jos yhtään epäröi niin... next please!
Sanoin eilen miehelle, että olen taipuvainen ajattelemaan asunnoista kuten miehistä, että kyllä sen näkee muutamassa sekunnissa haluaako sen sänkyynsä vai ei. :hyper: Tähän voisi muutenkin soveltaa kaikkia spd-osion pariutumis- ja tasokeskusteluita, kun meillä takuulla riittäisi kemiaa sellaisen asunnon kanssa, joka on noin 50 000 meidän hintaluokkamme ulkopuolella, mutta voi olla että joudumme tyytymään.

Pitkän viikonlopun jäljiltä takaisin työmaalle. Tekemistä ainakin luulisi olevan kun ovat taas avanmeet lisää saleja. :coffee:.

Töissä kuultu kahden sairaanhoitajan välinen keskustelu:

- Tämä potilas on menossa X-saliin.
- Tee sitten kuljetuspyyntö potilaasta.
- En tiedä salin X koodinumeroa. Tiedätkö sinä?
- En minäkään tiedä.... Täytyy sitten varmaan viedä itse se potilas sinne.
- Joo.

Toivottavasti Invisuksen ongelmanratkaisu- ja tiedonhankintakyvyt ovat paremmalla tolalla! :ROFLMAO:

Töissä kuultu kahden sairaanhoitajan välinen keskustelu:

- Tämä potilas on menossa X-saliin.
- Tee sitten kuljetuspyyntö potilaasta.
- En tiedä salin X koodinumeroa. Tiedätkö sinä?
- En minäkään tiedä.... Täytyy sitten varmaan viedä itse se potilas sinne.
- Joo.

Toivottavasti Invisuksen ongelmanratkaisu- ja tiedonhankintakyvyt ovat paremmalla tolalla! :ROFLMAO:
Kyseessä varmaan vuodeosaston hoitajia. Voin kertoa, että välillä nuo kooditukset on niin julmetun kiven takana, että on helpompi ja nopeampi viedä itte. Toki tapauksen taustaa en tunne, mutta ajoittain tuo byrokraattinen kirjausviidakko on sitä luokkaa ettei heti ehkä ymmärrä. (y)

Tai voidaan vaa todeta et onpa sairaanhoitajat vitun tyhmiä, höhö!

Sanoin eilen miehelle, että olen taipuvainen ajattelemaan asunnoista kuten miehistä, että kyllä sen näkee muutamassa sekunnissa haluaako sen sänkyynsä vai ei. :hyper: Tähän voisi muutenkin soveltaa kaikkia spd-osion pariutumis- ja tasokeskusteluita, kun meillä takuulla riittäisi kemiaa sellaisen asunnon kanssa, joka on noin 50 000 meidän hintaluokkamme ulkopuolella, mutta voi olla että joudumme tyytymään.
Jos on vahvasti läsnä ajatus, että asunto on väliaikainen esim. viiden vuoden projekti, niin suosittelen jo hankintavaiheessa ajattelemaan ensisijaisesti myyntiarvoa ja myynnin helppoutta.
= Sijainnin merkitystä.
Joskus sanoinkin täällä, että minusta on kaksi eri asiaa ostaa koti, jossa haluaa asua ja ostaa asunto esim. sijoitusmielessä tai "eläketurvaksi." Kodin pitää olla sellainen, jossa haluaa asua ja jonka käyttöarvo voi helposti olla isompi kuin myyntiarvo. Sijoitusasunnolla taas ei ole minun mielestäni muuta pääasiallista arvoa kuin myyntiarvo. Ja että siellä pystyy elämään sen aikaa, ennen kuin on aika mennä eteenpäin ja joko myydä asunto tai jättää se vuokralle.

Jos on vahvasti läsnä ajatus, että asunto on väliaikainen esim. viiden vuoden projekti, niin suosittelen jo hankintavaiheessa ajattelemaan ensisijaisesti myyntiarvoa ja myynnin helppoutta.
= Sijainnin merkitystä.
Joskus sanoinkin täällä, että minusta on kaksi eri asiaa ostaa koti, jossa haluaa asua ja ostaa asunto esim. sijoitusmielessä tai "eläketurvaksi." Kodin pitää olla sellainen, jossa haluaa asua ja jonka käyttöarvo voi helposti olla isompi kuin myyntiarvo. Sijoitusasunnolla taas ei ole minun mielestäni muuta pääasiallista arvoa kuin myyntiarvo. Ja että siellä pystyy elämään sen aikaa, ennen kuin on aika mennä eteenpäin ja joko myydä asunto tai jättää se vuokralle.
Joo, tulee olemaan ehkäpä 5-10 vuoden projekti ja mulla haaveena vaihtaa sitten kalliimpaan - mies varmaankin myötäilee vaikkei ole yhtä intohimoinen asian suhteen kuin mä. Mutta jos "se oikea" löytyisi heti niin voisihan siinä asua vaikka kuinka kauan. Sijainti hyvällä paikalla on joka tapauksessa ehdoton kriteeri koska olemme autottomia ja laiskoja ja sellaisena mielellään jatkaisimmekin.

Minullakin ehdottoman hyvä sijainti olisi sellainen, että takapihalla tai kustilla voisi vetää sukset jalkaan ja laskea mäkeä järven jäälle. Laiska kun olen.

Mulla nousee aina verenpaine siinä kohtaa kun kuulen vanhemmista, jotka eivät rokotuta lapsiaan.
Heidän tulisi itse ensin sairastaa rokotukset ja taudit ja sitten vasta miettiä kannattaako lapsia rokotuttaa. Ainii, vanhemmathan ovat saaneet rokotukset.

Ai että mää tykkään näistä liukuvärjätyistä langoista.

D39162C1-7246-4AAF-91FF-119876BA3C01.webp

Mulla nousee aina verenpaine siinä kohtaa kun kuulen vanhemmista, jotka eivät rokotuta lapsiaan.
Heidän tulisi itse ensin sairastaa rokotukset ja taudit ja sitten vasta miettiä kannattaako lapsia rokotuttaa. Ainii, vanhemmathan ovat saaneet rokotukset.
Saiko lapsesi myös ns sikapiikin?

Ja kun sitten joku lapsonen kuolee tai vammautuu niin nyyhkitään, kuinka kukaan ei kertonut että sairaudella voi olla vakavia seurauksia.:confused:

Back
Ylös Bottom