Helposti saat sen tonnin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Viime striimistä oli puhe siitä Stream Deckistä. Alla hyvä video missä arvostellaan ja annetaan pikanen tutoriaali sen käytöstä. Sitähän voi myös käyttää streamin käytön ulkopuolisiin asioisin kuten videoiden ja kuvien editoimiseen.
No mun striimi tulee olemaan onneksi 90% talk show aikuisille, jossa ei pelata mitään. Se mua kiinnostaa, pelaan melkein joka päivä, mutta striimaan sitä hyvin harvoin vaikka se on napin päässä se striimaus. 90% jos on talk showta, niin 1% pelaamista ja 9% treenistä striimejä.Esim maanantaina striimaan jalkatreenin.Silläkin uhalla, että kuulostan vanhalta pierulta (joka olen): Jossain määrin ymmärrän, että aikuiset ihmiset pelaavat näitä pelejä, mutta se, että aikuiset ihmiset katsovat kun toiset aikuiset pelaavat ja länkyttävät joutavia, menee jo yli ymmärryksen. Kohta parikymmentä vuotta olen katsellut, kuinka lasten passiivisuus, väsymys, sivistyksen, mielikuvituksen ja innovatiivisuuden puute ja yleinen tylsämielisyys kasvavat, ja heitä kasvattava sukupolvi näyttää hyvää esimerkkiä. Lukisitte vaikka kirjan välillä.
Hyvä postaus. Jatkan jotenki aiheesta oman version ellei aasinsillal: Elikkä *Trendi (imo) viittais, että hyvin monet, ettei valtaosa nuorista elää elämäänsä virtuaalisesti, enimmäkseen tavalla millä on hyvin vähän kontaktia yleiseen menneiseen sivistykseen. Netin tietovaroista huolimatta, (vaikka mahtava resurssi) niin on silti matkaa käytännön asioihin, ja todellisiin esim ihmisten kohtaamisiin, luontoon ja kaikkeen mitä livenä kokee. Tietyil vuosikymmenel syntyneet (esim vaikkapa 70-80) on tukku asioita minkä ajankohdan ihmiset pitää its. selvyytenä, vaan nuorilla näkee täs merkittäviä aukkoja. Syntyvyys myös suomessa laskenut kiihtyvästi. Sukupuolet eivät tule tällä systeemillä kohtaamaan enää kuten ennen. Toisaalta ihmisiä riittää tällä planeetalla ettei sinänsä.huoli, mut jos näin filosofisesti sanon niin elämme murrosvaihetta, jossa professoritkin on analyysiensä kanssa kuuman perunan äärellä.Silläkin uhalla, että kuulostan vanhalta pierulta (joka olen): Jossain määrin ymmärrän, että aikuiset ihmiset pelaavat näitä pelejä, mutta se, että aikuiset ihmiset katsovat kun toiset aikuiset pelaavat ja länkyttävät joutavia, menee jo yli ymmärryksen. Kohta parikymmentä vuotta olen katsellut, kuinka lasten passiivisuus, väsymys, sivistyksen, mielikuvituksen ja innovatiivisuuden puute ja yleinen tylsämielisyys kasvavat, ja heitä kasvattava sukupolvi näyttää hyvää esimerkkiä. Lukisitte vaikka kirjan välillä.
Muuten aikalailla samoilla linjoilla olen, mutta tuo sukupuolten kohtaamisidea on mun mielestä mennyt netin myötä toisinpäin. Itse kun olin nuori 90-luvun lopulla, niin oli paljon sellaisia nössöjä hissukoita jotka vaan oli kaiken parisuhdetouhumarkkinoiden ulkopuolella. Sen vaan tiesi tietyistä ihmisistä samantien, että tuolla ei ole koskaan ollut ketään. Sitten kun aloitin uudet opiskelut päälle kolmekymppinsenä, niin siellä tämä hahmontunnistus ei enää toiminutkaan niihin itseä 15 vuotta nuorempiin. Tuntui että 80% tuli seurustelevina opiskelemaan, kun omassa nuoruudessa se oli niin että ehkä 80% oli sinkkuja kun lähtivät opiskelemaan. Netti varmaan mahdollistanut tyttö ja poika hissukoiden toistensa löytämiset. Voi ensin tutustua netin kautta ennen jännittävää ensikohtaamista.Hyvä postaus. Jatkan jotenki aiheesta oman version ellei aasinsillal: Elikkä *Trendi (imo) viittais, että hyvin monet, ettei valtaosa nuorista elää elämäänsä virtuaalisesti, enimmäkseen tavalla millä on hyvin vähän kontaktia yleiseen menneiseen sivistykseen. Netin tietovaroista huolimatta, (vaikka mahtava resurssi) niin on silti matkaa käytännön asioihin, ja todellisiin esim ihmisten kohtaamisiin, luontoon ja kaikkeen mitä livenä kokee. Tietyil vuosikymmenel syntyneet (esim vaikkapa 70-80) on tukku asioita minkä ajankohdan ihmiset pitää its. selvyytenä, vaan nuorilla näkee täs merkittäviä aukkoja. Syntyvyys myös suomessa laskenut kiihtyvästi. Sukupuolet eivät tule tällä systeemillä kohtaamaan enää kuten ennen. Toisaalta ihmisiä riittää tällä planeetalla ettei sinänsä.huoli, mut jos näin filosofisesti sanon niin elämme murrosvaihetta, jossa professoritkin on analyysiensä kanssa kuuman perunan äärellä.
Pelaaminenhan jopa kehittää aivoja myös sen tuovan viihteellisyyden lisäksi, mutta pelaaminen kehittää paljon kielitaitoa, ongelmanratkaisu kykyä, tilanteen hahmottamista, joukkue toimintaa jne..
Samalla tavalla tämmöinen foorumi kerää ihmisiä ympäri Suomea ja maailmaa samalle sivustolle, kommunikoida muiden kanssa jaetaan mielipiteitä, luodaan suhteita kokoonnutaan miiteissä yms. Samalla tavalla se pelaaminen yhdistää samasta aiheesta kiinnostuneita yhteen.
Mutta kiistatonta on myös se että pelaamisella on paljon negatiivisia vaikutuksia lapsiin/nuoriin.
Eniten varmasti fyysiseen kehitykseen, joka on helppo todeta kokoajan laskevista lihaskuntotesti/coopper tuloksista.
Sekä ylipainoisten lasten määrän kasvusta.
Molemmissa on myös varmaan kasvatuksella osansa. Käyttäähän toki jotkut sanontaa musiikki pelasti minut urheilulta.
Mielestäni kumpikaan ei pois sulje toista, että olet muusikko etkä voi harrastaa liikuntaa tai pelaat videopelelä se estäisi harrastamista liikuntaa, ei estä.
Ei pelaaminen yksi selitteisesti selitä ylipainoa sen tekijänä on myös ne muut asiat pelaamisen ohella. On lihavuutta ollut jo aikoja ennen tietokoneita sekä nykyään erilaisten liikunnallistenkin harrastusten määrä on suurempi.
Ei suljekkaan, enkä usko että pelaaminen, suoratoisto palvelut jne. edes niin pahasti kilpailisi muun varsinaisen harrastus toiminnan kanssa.
Enemmänkin olen sitä mieltä että pelaaminen, puhelimet, suoratoisto palvelut jne. Vie pois sellaista ”yleistä liikunnallisuutta” piha pelejä, leikkejä jne.
Siinä missä 70 ja 80 luvulla syntyneet lapset viettivät kaiken vapaa aikansa ulkona pelaten, leikkien, hölmöillen nyky lapset viettävät ison osan samasta ajasta jonkun ruudun edessä istuen.
Niinkuin sanoit Lihavia on ollut aina, mutta tällähetkellä niitä on enemmän kuin koskaan niin aikuisissa kuin lapsissa.
Enkä myöskään väitä että pelit olisi tähän ainut syy, mutta osa syy varmasti.