Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Eli onko siis HDR TV:n näyttöpaneeli (LCD / Amoled / jne) kykenevämpi toistamaan laajemman "kirkkausskaalan" kuin tavallinen paneeli?

Ilmeisesti sitten kun peli / elokuva editoidaan, niin sen kirkkausvaihtelut (aurinko / mustat kohdat) valitaan niin, että tavallinen TV pystyy ne toistamaan ja sitten HDR TV pystyy vielä itse boostaamaan noita ääripäitä? Vai onko niin päin, että editoinnin jälkeen videossa on erittäin mustia ja kirkkaita kohtia, jotka vain HDR TV pystyy kunnolla toistamaan?

Juurikin niin, että hdr telkkari pystyy laajempaan dynamiikkaan kuin tavallinen telkkari. Ikävä kyllä hdr standardin alareuna asetettiin niin alas, että kaikki hdr telkkarit eivät ole kovin hyviä. Videoiden tapauksessa kylkeen on pultattu laajennus, jolla hdr data saadaan siirrettyä. Netflixin tarjoama hdr lisää striimin kokoa ~20 prosenttia.

Telkkareiden kirkkaus boostit on ihan kamalia verrattuna oikeaan hdr sisältöön.

Mikä on 'hyvä' hdr tv? Mihin kiinnittää huomiota? Hintaan?

Jos raha ei oo ongelma, katsele samantien näitä 2000€ televisioita. En tiiä huomaako sitten oikeasti esim. peliä tahkoessa eroa 500e ja 2000e tvn välillä ellei pysähdy keskittymään yksityiskohtiin.

Näitäkään ei ihan hirveästi käsittääkseni vielä ole. Loppuvuodesta sitten enemmän, kun Spidermanit/RDR2 yms on tehnyt tulonsa.

On niitä jonkin verran. Peleistä mitä ite oon pelaillu niin Horizon, Cod WW2, Shadow of the Colossus, Far Cry 5 ja tietenkin uus God of War. Sit Bäfäänkin on tullut hdr päivitys. Varmasti on vielä muitakin, mut tos oli vaan mitä ite oon pelannut.

Päivitetty striimin setuppi.

setup.webp

Sit nörteille kyssäriä. Elgato + PS4 Pro + Mac.

Eli pitäis saada Pleikka striimeihin kiinni Streamlabsin OBS:n kautta. Missä tapahtuu laskenta? Tunnetusti macit ei ole pelikoneita, niin laskeeko pleikka kaiken ja vain Elgaton kautta sitten kuljetetaan kuva koneelle ja siitä eteenpäin?

https://www.elgato.com/en/gaming/game-capture-hd60-s

Sit nörteille kyssäriä. Elgato + PS4 Pro + Mac.

Eli pitäis saada Pleikka striimeihin kiinni Streamlabsin OBS:n kautta. Missä tapahtuu laskenta? Tunnetusti macit ei ole pelikoneita, niin laskeeko pleikka kaiken ja vain Elgaton kautta sitten kuljetetaan kuva koneelle ja siitä eteenpäin?

https://www.elgato.com/en/gaming/game-capture-hd60-s
Mun ymmärtääkseni PS4 Pro tekee tuossa ihan saman kuin yleensä, eli pyörittää peliä. Pleikasta piuha Elgatoon, Elgatosta USB koneeseen ja Elgatosta HDMI näyttöön tai telkkariin.
Elgato lähettää "välistä" kuvaa USB:n kautta myös sun koneelle, joka tekee sen videon pakkaamiseen/yms liittyvät asiat. Eli Macci tekee kaiken ylimääräisen duunin.

On kyllä kusinen mobiilisovellus twitchillä. Ei toimi play/pause nappi bluetooth kuulokkeissa. Joutuu kaivaa luurin taskusta jos haluu pauselle. :mad:

Ei ole, mutta jos ei halua missata pätkää sieltä täältä. Jätkät jaksaa vängätä. Oon vaan tottunu että muilla ohjelmilla saa pausen.
Ehkä näiden katastrofien ehkäisemiseksi sinun kannattaa varata sopiva aika ja paikka siihen että suorituksen voi tehdä ilman turhia keskeytyksiä.

Back
Ylös Bottom