Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Taasko tätä "lapsettomien elämä on paljon helpompaa" ja toisaalta "et voi tietää mitä rakkaus on, ennen kuin lapsi on paskonut päällesi" jne. sontaa?

Niin on.
Ja jos et voi vaikuttaa jo tehtyihin valintoihin, voit aina vaikuttaa siihen (valita!) miten suhtaudut niihin ja elämään yleensä.
Mietin nykyään niin että ei se lapsettomien elämä yhtään helpompaa ole jos heillä oma kokemus elämästään on muuta. Jokaisen oma kokemus ratkaisee elämän tunnun ja todellakin pitäisi yrittää vaikuttaa siihen tuntuun yrittämällä vaikuttaa suhtautumiseensa mutta pelkästään se ei riitä, kun oikeasti tarvitsee joitain konkreettisia muutoksia voidakseen paremmin. Joitakin edes pieniä konkreettisia muutoksia voi sentään aina tehdä kohti isompia tavoiteita. On siis tiettyjä itselleni tosi tärkeitä juttuja jotka olen jo vuosia sysännyt sivuun tai siirtänyt hamaan tulevaisuuteen koska kaikki aika ja energia on tuntunut menevän vain välttämättömiin velvollisuuksiin tiettyjen valintojen seurauksena ja niiden tärkeiden juttujen tekemättömyys alkaa tuottaa jo liikaa tuskaa.

Vanhemmuus ja elämä muutenkin on sellainen kärsivällisyyslaji että ottaa mun luonnolle ja lujaa.

Krapula -> kuntokuuri :sick:

Tainnu tulla vanhaksi, kun ei jaksa enää edes kattoa mitä esiintyjiä olis provinssissa. Kuitenkaan en jaksa enää ilmestyä paikalle.

Tekis mieli kysyä, että miks pitää lisääntyä ku elämä on lasten takia niin hankalaa. Mutta tää on taidettu kysyä jo ennenki.
Itse kun olen nopea oppimaan, niin tajusin äkkiä, että lapsiluku on parasta jättää yhteen... Noh, eihän tämä toisaalta enää hankalaa ole, kun lapsikin on jo iso. Sinällään oon erittäin tyytyväinen siihen, että sain lapsen nuorena, koska ihan rehellisesti fyysinen jaksaminen oli mulla silloin parempaa ja toisaalta työelämäkin ihan alkutekijöissä. Nyt jos alkaisi vauva- ja pikkulapsiarki, se olisi hankalampi yhdistää työhön.

Työstä puheenollen, mulla alkaa loma heti jahka saan tässä pieraistua vielä yhden toissapäivältä roikkumaan jääneen anal-yysin ja lähetettyä sen pomolle. Lisäksi, sain elämäni isoimman palkan (jossa ei ollut lomarahoja) ja olo on kuin kroisoksella! Onneksi olen hyvin pihi ja taidokkaasti jemmasin ennätyssumman sen sijaan, että olisin tuhlannut ennätyssumman!

Tainnu tulla vanhaksi, kun ei jaksa enää edes kattoa mitä esiintyjiä olis provinssissa. Kuitenkaan en jaksa enää ilmestyä paikalle.

Katsoin ihan huvikseen, aika vähän mitään kiinnostavaa.

Oli siellä Arch Enemy, sonata arctica ja saatto olla joku kolmaskin kiinnostava.

Kaikki eri päivinä, loput on jotain jollatusta.

Itse kun olen nopea oppimaan, niin tajusin äkkiä, että lapsiluku on parasta jättää yhteen... Noh, eihän tämä toisaalta enää hankalaa ole, kun lapsikin on jo iso. Sinällään oon erittäin tyytyväinen siihen, että sain lapsen nuorena, koska ihan rehellisesti fyysinen jaksaminen oli mulla silloin parempaa ja toisaalta työelämäkin ihan alkutekijöissä. Nyt jos alkaisi vauva- ja pikkulapsiarki, se olisi hankalampi yhdistää työhön.

Jep, sama juttu. Vaikka olihan se aika iso harppaus viinanhuuruisesta opiskelijaelämästä vauva-arkeen. Muu elämä hoitui siinä sivussa ihan hyvin ja onhan se välillä hermoja kiristänyt tämmösellä huithapelilla, kun kaikki on pitäny yksin hoitaa. Mutta omia valintoja niin ei pidä valittaa.

Sinne kuuluu mennä tuulitakissa. Se on jooa velvollisuus. Onhan se kansallipukumme osa.

Nahkatakilla sit rennompiin tilaisuuksiin.

No kai tuo softcell-takki ajaa saman asian. Aina on ollut nahkatakki siellä päällä ja epäilyttää lähteä jollain muulla. Mutta tuuloo niin lujaa ja on kylymä. Ja oon niin lihava nykyään ettei nahkatakki mee enää kiinni...

Tekis mieli kysyä, että miks pitää lisääntyä ku elämä on lasten takia niin hankalaa. Mutta tää on taidettu kysyä jo ennenki.

En mä koe, että mun elämä on hankalaa. Yksinäistä enemmänkin.

Minä toivoin kahta lasta ja ne myös sain.
Ja olen enemmän kuin tyytyväinen siihen, että sain lapset nuorena.
Ajatus siitä, että tässä vaiheessa elämää tulisi lisää lapsia saa mut voimaan pahoin.

Mutta: tänään tulee jalkapalloa. Jes.

En ole koskaan juonut yhtä usein kuin silloin kun lapsi on 1-4v, kahdesti käynyt jo sama :sick: Ehkä resepti betsoihin olisi voinut ajaa saman asian mutta enpä tullut pyytäneeksi ja ehkä se olisi ollut epäterveellisempi vaihtoehto kuitenkin :X3:
Suomessa kun ollaan niin tässä kohtaa aina pakko erikseen sanoa etten koskaan mitään kotona kännäämistä ole harrastanut vaan enemmän ruokajuomatyyppisiä kerta-annoksia.

Back
Ylös Bottom