Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itellä ainaki täsmälleen ton 15%Muistan jossain lukeneeni, että etukyykky on n. -15% takakyykystä. Eli jos pukkaat takakyykyssä 100kg 1rm niin etarissa pitäisi nousta se 85 kg. Nää on tietenkin yksilö asioita loppujen lopuks, mut piti mulla ainakin paikkansa, kun tuli aktiivisesti molempia nostoja harjoiteltua ☺
Itsellä etukyykkymaksimi joskus monta vuotta sitten tosi kapealla ja etureisipainoitteisella tyylillä oli 150kg. Tässä 145kg kyykky samalla tyylillä
View: https://www.youtube.com/watch?v=SgWbKexChuY
Takakyykky sitten enemmän voimanostotyylisesti oli 180kg
View: https://www.youtube.com/watch?v=TByTrtQkPMg
Joo, näytti kyllä olevan varaa vielä. Mutta parempi jättää kokeilematta, jos on yhtää epävarmuutta silloin ☺Kiitos! Ja joo harmittaa jälkeenpäin etten takakyykyssä kokeillut enää enempää, videon perusteella olisi ehkä 5kg enemmän mennyt.
Takakyykyissä käytin tuolloin tosi paljon 4-6 toiston sarjoja, samoin kuin mavessa. Ei ollut mitään ihmeempää progressiota suunniteltu vaan lisää rautaa kun siltä tuntui.. :D Mutta kyykyt olleet aina ohjelmissa mukana, vaihtelun vuoksi välillä etukyykkyä ja välillä takakyykkyä.
Ei mitään hajua. Zercher tosiaan 200 kg, voimat ois varmaan jo rykästä 205-210.Zercher etukyykkyä vahvempi :O? Kuis ny näin?
@Mr Kukkakeppi Jos en ihan väärin muista niin jako oli 1. jalat 2. rinta,hauis 3.ojentaja,olkapää. Treenit 4x viikossa. Jalkatreenin pääliikkeenä vuorokerroin takakyykky ja etukyykky. Takakyykyssä pyrin käyttämään erittäin simppeliä systeemiä. Ensin 2x6, sitten 2x4. Esim. 6x120, 6x120, 4x130, 4x130. Ja kun meni läpi niin seuraavalla kerralla sitten 6x120, 6x125, 4x130, 4x130. Seuraavalla 6x125, 6x125, 4x130, 4x130. Seuraavalla 6x125, 6x125, 4x130, 4x135. Seuraavalla 6x125, 6x125, 4x135, 4x135. Ja alusta sama, sait varmaan idean. Toimi myös mavessa todella pitkään. Ei varmasti fiksuin tapa, mutta homma kulki eteenpäin ja pitkään tuolla tavalla. Välillä jos ei menny läpi, niin seuraavalla kerralla uus yritys samoilla raudoilla. Etukyykystä en muista oliko siinä mitään systeemiä edes.
Käsittääkseni tyypillisesti suhteet on toisinpäin, mitä nyt oon mielenkiinnosta googlaillu. Enpä mä tämmösillä kauheesti pidä väliä.Mulla on kans zercher huomattavasti etukyykkyä vahvempi, mitä ihmeellistä siinä on?
Tai sitten jotkut pitää zercheriä pelkästään apuliikkeenä, kun itsellä se on ollut jo hyvän aikaa pääasiallinen tyyli kyykätä.Käsittääkseni tyypillisesti suhteet on toisinpäin, mitä nyt oon mielenkiinnosta googlaillu. Enpä mä tämmösillä kauheesti pidä väliä.