Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mitä mun olisi pitänyt kertoa...?
Anteeksi mutta taas vituttaa ensteks kaikki ja pari muuta juttua päälle :)

Oot oudonoloinen persoona.

Sua myös usein vituttaa :cautious:

Aijai tentti 1/2 takana ja outo olo nyt kun saa unohtaa kaiken :LOL:

Ja olen tehnyt minäkin pihahommia. Kuormalavasohvaa pikkuiselle parvekkeelleni :cool::LOL:

Mitä vikkaa on kämpässä, jos se on 10 vuotta vanha ja siihen tulee jo vesikettoremontti? Onko se vuotanu kuin seula vai onko toi yleistä. :confused:

-
#terveydeksi

C52D6AA2-66A2-4800-B614-D6DD23F01D51.webp

Oot oudonoloinen persoona.

Sua myös usein vituttaa :cautious:

Aijai tentti 1/2 takana ja outo olo nyt kun saa unohtaa kaiken :LOL:

Ja olen tehnyt minäkin pihahommia. Kuormalavasohvaa pikkuiselle parvekkeelleni :cool::LOL:
Miehen vuorosanat naiselle kun haluaa häntä:
Kulta, mä rakastain sua ja olet tosi ihana, aina aamuisin mun valo ja iltaisin tähti joka jaksaa johtaa seuraavaan päivään.
Hymysi saa minut sulamaan ja kaunis kehosi olemaan mies, rakastan sinua!
Naisen vuorosanat kun haluaa miestä:
Hae liukkari.

Mitä vikkaa on kämpässä, jos se on 10 vuotta vanha ja siihen tulee jo vesikettoremontti? Onko se vuotanu kuin seula vai onko toi yleistä. :confused:
Jälleen kerran, ite pitäis kaikki tehä saatana.

Ja ei ole siis mitenkään normaalia että katto kestää vaan 10 vuotta.

Jazzeilla on kyllä ollut runsaasti maailmanluokan naisartisteja. Mielestäni tuo on täyttä paskaa, että tällä pyrittäisiin tuomaan naisia genren sisään. Jos naisesikuvia halutaan, on naisten oltava soitannalliselta ja ulosanniltaan yhtä hyviä kuin miesten ja jos näin ei ole, ei ole asiaa lavallekaan. Ei tasa-arvo tarkoita sitä, että tehdään kiintiöitä ja väkisin viedään heikompia eteenpäin sortaen parempia heidän sukupuolesta, etnisestä taustasta tai uskonnosta johtuen. Lähtökohtaisesti kaikkia tulisi kohdella ihmisinä ja arvostaa alojensa alla kykyjensä, ei viiteryhmänsä perusteella.
Jos järjestäjä itse sanoo että tarkoitus on näyttää että jazz on myös naisten musiikkigenre, niin eiköhän se silloin ole järjestäjän motiivi tehdä asia tällä tavalla. Niinhän siinä laittamassasi jutussa sanottiin: suunnittelija halusi antaa ahaa-elämyksiä tuleville naisartisteille että he voivat olla muutakin kuin laulajia. Samoin sanoi, että esiintyjät ovat laadukkaita. Kun ottaa huomioon, että kyseessä on kourallinen esiintyjiä joita on kalastettu ympäri maailmaa, niin eiköhän sinne ole saatu hyviä artisteja kerättyä. Enemmistö esiintyjistä tapahtumassa joka tapauksessa näkyi olevan miehiä. En nyt valitettavasti osaa nähdä tällaista erikoisjärjestelyä muuta kuin kunnianosoituksena ja hienona eleenä.

Jälleen kerran, ite pitäis kaikki tehä saatana.

Ja ei ole siis mitenkään normaalia että katto kestää vaan 10 vuotta.
No vikaa on ainakin se katto. Ja jos kattoa saa jo uusia 10 v kohdalla, niin lienee sitten olevan vähän muutakin mitä ei ole ihan vimosen päälle tehty.

Tosin, juuri tänään kerroin mielipiteeni, että kun tehdään vauhdilla, niin näkyyhän se työnjäljessä. Siihen sain eräältä ammattilaiselta, vastauksen: "Joo kyllä kato näitä kun on tehnyt, niin se menee rutiinilla ja voi tehdä nopeeta."

En sit jaksanut alkaa asiasta enempää keskusteleen mikä on mun mielipiteeni.

Pääosin isoin osa tehdään rakennuspuolella päin vittua. Raha on se mikä ratkasee, kun asiakas valitsee tekijää. Ylilaskutusta ja lisälaskutusta millon mistäkin. Työn jäljellä ei oo mitään väljä isolle osalle.

Eli itte pittee kaikki tehä.

Note to self: matalavartiset lenkkarit ei edelleenkään ole hitsauskengät. Yllättävän pitkään polttaa se hehkuva nööli. Onneks pärähtää kohta jäkpotista miljoonat tilille, ostan pitkävartiset kengät.

Jos järjestäjä itse sanoo että tarkoitus on näyttää että jazz on myös naisten musiikkigenre, niin eiköhän se silloin ole järjestäjän motiivi tehdä asia tällä tavalla. Niinhän siinä laittamassasi jutussa sanottiin: suunnittelija halusi antaa ahaa-elämyksiä tuleville naisartisteille että he voivat olla muutakin kuin laulajia. Samoin sanoi, että esiintyjät ovat laadukkaita. Kun ottaa huomioon, että kyseessä on kourallinen esiintyjiä joita on kalastettu ympäri maailmaa, niin eiköhän sinne ole saatu hyviä artisteja kerättyä. Enemmistö esiintyjistä tapahtumassa joka tapauksessa näkyi olevan miehiä. En nyt valitettavasti osaa nähdä tällaista erikoisjärjestelyä muuta kuin kunnianosoituksena ja hienona eleenä.
Voidaan olla yhteisymmärryksessä eri mieltä.

No vikaa on ainakin se katto. Ja jos kattoa saa jo uusia 10 v kohdalla, niin lienee sitten olevan vähän muutakin mitä ei ole ihan vimosen päälle tehty.

Tosin, juuri tänään kerroin mielipiteeni, että kun tehdään vauhdilla, niin näkyyhän se työnjäljessä. Siihen sain eräältä ammattilaiselta, vastauksen: "Joo kyllä kato näitä kun on tehnyt, niin se menee rutiinilla ja voi tehdä nopeeta."

Pääosin isoin osa tehdään rakennuspuolella päin vittua. Raha on se mikä ratkasee, kun asiakas valitsee tekijää. Ylilaskutusta ja lisälaskutusta millon mistäkin. Työn jäljellä ei oo mitään väljä isolle osalle.

Tarttis tietty tietää vähän enemmän. Normaalia ei tosiaan oo missään nimessä, mutta jos vaikka on ollut paska tiilierä tai muu materiaalivika ja sen vuoksi uusittu tms. en huolestuisi, mutta tää on aika kaukaa ehkä haettu.

Tarttis tietty tietää vähän enemmän. Normaalia ei tosiaan oo missään nimessä, mutta jos vaikka on ollut paska tiilierä tai muu materiaalivika ja sen vuoksi uusittu tms. en huolestuisi, mutta tää on aika kaukaa ehkä haettu.
Totta tuhiset. Mutta tiedä näistä sitten, joku vika jossain varmasti on, jos katto ei kestä 10 vuotta pidempään.

Tai, jos kyseessä kerrostalo, rivari tms. niin voihan siellä olla ollut vaan hyvä myyntimies ja myydä pöllölle hallitukselle uuden katon.

Tai sama okt, että joku käynyt "ilmaseks" tekeen kattotarkastuksen ja nyt se sit räjähtää just käsiin ja maailma tuhoutuu. Tämä on ovelta ovelle myyjille taas normaali tapa myydä. Koko suku kuolee, jos et nyt laita nimee tähän soppariin, sen verran on vaarallinen katto, ilmalämpöpumppu, vesiputket, piha, talon maalipinta...

En nyt jaksa lukea taaksepäin enempää enkä kyllä tätäkään kokonaan, mutta osu toi katto ja tiili silmiin..

Ite ~6v tein tiilikattojen huoltoja, pinnoituksia ja maalauksia ym... Niiden materiaali on tuntunut heikentyvän aika tavalla viime vuosina. varmaan nekin tajunneet että niitä tiiliä tosiaan saa menemään jos ne on paskempaa.
Itse laittaisin konesaumaa tilalle sitten jossain vaiheessa, jos tarkotus asua pitempään. Jos on rahaa, niin onhan se tiili kiva, mutta kallis huoltaa jne... Rahassa ei kannata säästää jos tiilikaton meinaa pesettää ja pinnoittaa, eikä tehdä itse. Nykyään on paljon uusia ja varsinkin virolaisia sekä Puolalaisia firmoja jotka antaa vuotta takuuta, sitten häviävät vähin äänin ja firmakaan ei ole ollut kahta vuotta pystyssä... Monesti on tultu seuraavana vuonna pesemään ja pinnoittamaan kun sammal kasvanut niin nopeasti takaisin. Puita kannattaa myös kaadella välittömästä läheisyydestä, jos mahdollista. Tekevät aika tuhoa kun pihkaa ym tippuu päälle.

Pari kertaa vuoteen kun vetelee lehtipuhaltimella lehdet ym. katolta niin pysyy myös parempana pidempään.

Back
Ylös Bottom