Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Olen kyllä ylpeä ongelmanratkaisukyvyistäni: mies on viimeiset pari viikkoa valitellut, ettei hänen autonsa starttaa ekalla yrittämällä, eikä hän pystynyt paikantamaan vikaa, epäili että bensansyötössä jotain häikkää. Mut mäpä olinkin nokkelampi, nää starttiongelmat alkoi, kun mies ja mun isäpuoli sorkki auton avainta, avasivat ja yrittivät keksiä, mikset oven avaus napit toimi. Mä aloin epäillä, et avaimen siru tms on vahingoittunut ja ajonestolaite ei tunnista avainta kunnolla. Käskin koittaa toisella avaimella ja kappas, ongelmaa ei enää ollut.

Nyt salille selkäjumppaa vetämään.

Sillai saa muuten autoon uuden sivupeilin kun irrottaa entistä ja pudottaa sen kolmesta metristä betonilattialle.

Juuvittu.

Mä en nyt jostain syystä näe vastakkainasetteluna jotain naisartistien esiintymistä, vaan enemmänkin kannustavana esiintuomisena niinkuin sen tarkoitus olikin. Leimaantuminen miesten genreksi karkottaa naiset ja toisinpäin asian kuin asian parista helposti, ja tämänkaltaiset teemat antavat esikuvia tuleville artisteille ja häivyttävät mielikuvia että genre kuuluu vain tietynlaisille ihmisille. Tietysti jos kaiken sellaisen valitsee nähdä vittuiluna ja vastakkainasetteluna niin siinähän sitten valitsee.
Jazzeilla on kyllä ollut runsaasti maailmanluokan naisartisteja. Mielestäni tuo on täyttä paskaa, että tällä pyrittäisiin tuomaan naisia genren sisään. Jos naisesikuvia halutaan, on naisten oltava soitannalliselta ja ulosanniltaan yhtä hyviä kuin miesten ja jos näin ei ole, ei ole asiaa lavallekaan. Ei tasa-arvo tarkoita sitä, että tehdään kiintiöitä ja väkisin viedään heikompia eteenpäin sortaen parempia heidän sukupuolesta, etnisestä taustasta tai uskonnosta johtuen. Lähtökohtaisesti kaikkia tulisi kohdella ihmisinä ja arvostaa alojensa alla kykyjensä, ei viiteryhmänsä perusteella.

Back
Ylös Bottom