Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Mä voin Twitchiin striimaa pelejä kun pelaan. Mutta ei siellä edes voi pitää Q&A videoita kun ei ole ketään katsomassa. Tässä tän päivän striimi 12min kohdalla. Ymmärrätte varmaan turhautumisen jos seuraajista 1 katsoo. Ei se auta odotella 3 vuotta että seuraajia on 5000, koska silloinkin on vain pari katsomassa. Enkä mä siis ihmettele, en itekään tajua miksi jaksaisi katsoa jotain pikkuruutua jossa lärvi selittää jotain ja loput on peliä.

44B77F84-01A4-4A3C-9BB0-332434D3A0B2.webp

Yksi asia mikä mua edelleen askarruttaa on se, että tonne voi mennä katsomaan kuka tahansa. Jos mä ilmoitan joka paikassa että huomenna klo 1600 striimi, niin vaikka ihmiset näkee sen joka paikassa, niin sinne tubeen tulee 200 ja twitchiin silti vain 2. Sitä ei selitetä millään että paljonko on seuraajia.

Ja jos pelataan esim trialsia, niin ei siinä voi kommunikoida kommenttien kanssa ollenkaan kuin vain pelien välissä.

Yksi asia mikä mua edelleen askarruttaa on se, että tonne voi mennä katsomaan kuka tahansa. Jos mä ilmoitan joka paikassa että huomenna klo 1600 striimi, niin vaikka ihmiset näkee sen joka paikassa, niin sinne tubeen tulee 200 ja twitchiin silti vain 2. Sitä ei selitetä millään että paljonko on seuraajia.

Ja jos pelataan esim trialsia, niin ei siinä voi kommunikoida kommenttien kanssa ollenkaan kuin vain pelien välissä.

View: https://www.twitch.tv/officialandypyro

Tässä on vaikkapa yksi todella suosittu suomalainen striimaaja. Katsele hetken hänen striimiään niin saat vinkkejä myös omaan tekemiseen! Ymmärrän toki sen, että on mukava saada heti hieman katsojia, mutta ei bodauslavoillakaan vuoden treeneillä pärjää. Pohjalta pitää aloittaa ja uskon myös, että teikäläisellä on todella paljon parempi lähtötilanne kuin esimerkiksi AndyPyrolla, jolla ei ollut minkäänlaista julkisuutta ennen kuin hän aloitti striimaamaan. Striimaamisen aloittaminen on kieltämättä hankalaa, mutta kyllä se sitten palkitaan jos jaksaa nähdä vaivaa oman contentin parantamiseen ja kehittämiseen. :)

Ootko miettiny kuin monta sinne tubeen tulis katsomaan jos sulla olis saman verran tilaajia kuin twitchissä ?

Mä voin Twitchiin striimaa pelejä kun pelaan. Mutta ei siellä edes voi pitää Q&A videoita kun ei ole ketään katsomassa. Tässä tän päivän striimi 12min kohdalla. Ymmärrätte varmaan turhautumisen jos seuraajista 1 katsoo. Ei se auta odotella 3 vuotta että seuraajia on 5000, koska silloinkin on vain pari katsomassa. Enkä mä siis ihmettele, en itekään tajua miksi jaksaisi katsoa jotain pikkuruutua jossa lärvi selittää jotain ja loput on peliä.

katso liitettä 148356
Eihän toi 1 ihminen nyt voi pitää paikkansa kun tuolla jo kaksi ihmistä on kommentoinut. Siellä on myös asetuksia, joita kannattaa optimoida niin saa lisää katsojia, kuten tuossa joku ehdottaakin.

Ootko miettiny kuin monta sinne tubeen tulis katsomaan jos sulla olis saman verran tilaajia kuin twitchissä ?
Voin mä tehdä testin ja striimata kerran Daily motioniin ja todistaa, että Twitch on hankala ja vastemielinen käyttää niille jotka eivät sitä tunne. Ja tässä koitan kustomoida sitä, mutta alkaa oikeasti koko palvelu vituttamaan.

Screen Shot 2018-05-09 at 18.17.36.webp

Kyl mä sanoisin, että maltilla vaan striimailee ja antaa rauhassa sen seuraajakunnan kasvaa. Ei tolla platformilla tosiaan viikossa tai parissa se kanta kasva. Se tavallaan on lähdettävä ihan nollasta, koska siellä Nyyssikset ja Miket on täysin noubadeja.

Noubadeja tässä aina tuolla tullaan olemaan, yhtä noubadeja mitä striimaavat jonnet meidän alueella. Me voidaan kuitenkin laajentaa tonne, mutta striimerin on paha tehdä Gymlogin kamaa samalla suosiolla.

Pitääkö sitä nyt vain sitten antaa rullaa tonne ja reippaasti jaksaa jutella parin kanssa.

Noubadeja tässä aina tuolla tullaan olemaan, yhtä noubadeja mitä striimaavat jonnet meidän alueella. Me voidaan kuitenkin laajentaa tonne, mutta striimerin on paha tehdä Gymlogin kamaa samalla suosiolla.

Pitääkö sitä nyt vain sitten antaa rullaa tonne ja reippaasti jaksaa jutella parin kanssa.
Totta tuokin. Kyllä meillä tavallaan etu on puolella mutta hyvin haastavaa toi on mennä pelipuolelle rakentamaan katsojakuntaa, kun varmaan 90% näistä ei edes tiedä mitä kuntosalilla tehdään eikä näitä edes kiinnosta. Se että sä kasvatat joka saralla valtavan määrän seuraajia ja olet tunnettu yhteiskunnassa, sun pitää silloin olla joku maailman luokan stara. Esim Mighty Mouse UFC:stä striimaa twitcissä ja sillä on vissiin järjetön määrä seuraajia? Kyllähän superstarojen on helppo valloittaa mikä tahansa platformi. Ihan eri homma on meikäläisellä nousta näkyviin twitchissä koska olen nobody, kuin esim Felix Kjellbergin jos se innostuis twitchailemaan. Varmaan twitchin ylläpito tarjois välittömästi yhteistyökumppanuutta ja rahaa siitä.

Siitä se lähtee. Sitten kun saat muutamia seuraajia, ne löytää paljon helpommin takaisin. Twitch antaa nimittäin aina ilmoituksen vaikkapa puhelimeen (jos se asetus on päällä), kun seurattu striimaaja tulee onlineen. Alku hankalaa niinkuin kaikessa muussakin. Nöyränä vaan liikkeelle ja avoimin mielin, niin kyllä se siitä lähtee rullaamaan.

Kyllä mä väitän, että Youtube ihan yhtä hyvä vaihtoehto striimaamiseen, konsepti on siellä vain uudempi ja siksi vähän jäljessä. Johan sieltä Twitchistäkin on moni iso striimaaja vaihtanut tubeen, kun bännejä sataa aivan naurettavista syistä. Ei nyt välttämättä Mikeen vaikuta, mutta säännöt ovat jo luokkaa "safe space".

Kyllä mä väitän, että Youtube ihan yhtä hyvä vaihtoehto striimaamiseen, konsepti on siellä vain uudempi ja siksi vähän jäljessä. Johan sieltä Twitchistäkin on moni iso striimaaja vaihtanut tubeen, kun bännejä sataa aivan naurettavista syistä. Ei nyt välttämättä Mikeen vaikuta, mutta säännöt ovat jo luokkaa "safe space".
Mistä siellä porukka on saanut kenkää?

Esim LoL(league of legends) pelaajat eivät myöskään kommunikoi hirveästi chatin kanssa pelin aikana, koska peli itsessään on nonstop.

Mistä siellä porukka on saanut kenkää?

Sanovat jotain väärää, striimaajan pitää esimerkiksi valvoa ettei striimiin kuulu epäkorrekteja sanoa esimerkiksi kaverilta tai pelin voice chatista. Kaikennäköinen päihteistä puhuminen on riskialtista, sillä niihin ei missää nimessä saa ketään yllyttää. IRL-striimaajan vastuulla on esimerkiksi se, jos vaikka ulkona tapahtuu kolari ja se tallentuu vahingossa kameraan. Jossain kohtaa bänniä sai siitä, jos esimerkiksi lopetti pelaamisen liian pitkäksi aikaa ja katsoi vaikka YouTubea. Suht isojakin striimaajia saanut bänniä esimerkiksi housujen vaihtamisesta kameran edessä ym.

Ja ennen kuin joku tulee pätemään: ei näistä samantien saa bänniä ja kaikki eivät koskaan. Riippuu kanavan koosta, suomalaisten moderaattoreiden määrästä jne. Community guidelinesit kun lukee läpi, niin ymmärtää minkälainen safe space tuo silti on.

"Hateful conduct is any content or activity that promotes, encourages, or facilitates discrimination, denigration, objectification, harassment, or violence based on race, ethnicity, national origin, religion, sex, gender, gender identity, sexual orientation, age, disability, medical condition, physical characteristics, or veteran status, and is prohibited. Any hateful conduct is considered a zero-tolerance violation and all accounts associated with such conduct will be indefinitely suspended"

Back
Ylös Bottom