Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toi toinen on varmaan teollisuuden marinoima ja suolattu. Suolatulle lihalle korkeampi sisälämpö.
Suosittelen.Heitänkö koko paskan suosiolla metsään?
Suosittelen.
Lammas on saatanan pahaa ruokaa.
Mäkkärin kautta påskin viettoon.
Ootko mennyt peseen sen vedellä? Se ei ihan oikeasti kestä sitä kunnolla ellei pinta ole jo tosi hyvä. Vai oikein pesuaineella? Sitä virhettä ei parane mennä tekemään. Ja se rasvanpoltto mitä sä yritit tehdä, ei ole rascanpolttoa ollenkaan. Rasvanpoltto tapahtuu niin, että vedät kylmän pannun pintaan mikroskooppisen kerroksen rasvaa vaikka talouspaperilla tai jollain pyyhkeellä ja pyyhit niin paljon sitä pois kuin vain saat. Sen jälkeen kuumennat savuavaksi ja toistat x kertaa. Tuolla sun metodilla saat vain pilattua pinnan.No nyt tyhmää kysymystä tosta hiiliteräspannusta.
Kivasti tosiaan alku meni mutta nyt meinaa palaa kokoajan pahemmin kiinni, tämä on lähinnä keskellä koska kuumentaessa tasainen pohja muuttuu palloksi ja on lähinnä sitten keskeltä yhdynnässä levyyn.
Mitenkä mä nyt teen, raaputanko sen palaneen kohdan vihtuun ja koitan sitten polttaa taas rasvat siihen?
Seuraavalla kerralla pitänee olla pykälän pienempi teho mutta menee sitten ikuisuus ruuassa.
Ei ole nähnyt pesuainetta eikä oikein vettäkään.Ootko mennyt peseen sen vedellä? Se ei ihan oikeasti kestä sitä kunnolla ellei pinta ole jo tosi hyvä. Vai oikein pesuaineella? Sitä virhettä ei parane mennä tekemään. Ja se rasvanpoltto mitä sä yritit tehdä, ei ole rascanpolttoa ollenkaan. Rasvanpoltto tapahtuu niin, että vedät kylmän pannun pintaan mikroskooppisen kerroksen rasvaa vaikka talouspaperilla tai jollain pyyhkeellä ja pyyhit niin paljon sitä pois kuin vain saat. Sen jälkeen kuumennat savuavaksi ja toistat x kertaa. Tuolla sun metodilla saat vain pilattua pinnan.
Ihan ensin otat vasaran käteen ja hakkaat sen pohjan suoraksi. Tarkistat kuumentamalla, että se pysyy suorassa ja hakkaat lisää ellei pysy. Pitää olla tarkkana ettet hakkaa liikaa tai saat siitä keskeltä korkeamman, eikä sekään ole hyvä. Sit ihmettelet onko siinä oikeasti paljon kiinni palanutta paskaa mikä ei irtoa. Esim. Rasva jos palaa siihen kiinni, niin se on melkein pilalla. Se on just sitä mitä sä yritit tehdä. Koita saatko hinkattua sen vaikka puulastalla irti. Jos se pinta on tasainen ja liukas, niin en lähtisi hankaamaan sitä kiiltäväksi ja aloittamaan alusta, vaan paistelisin normaalisti vähän miedommalla lämmöllä jotain helppoja, kuten kananmunia. Kanalla muuten on sellainen taipumus, että se jää esim. Rosteripannuun kiinni hetkeksi, mutta irtoaa siitä kunhan pinta kypsyy tarpeeksi. Ei kannata siis hätiköidä. Sit kun saat sen jotenkuten toimimaan, niin älä pese sitä joka kerran jälkeen ja muista vetää öljy pintaan. Sit kun se on hyvä, voi sitä kohdella vähän lepsummin ja unohtaa vaikka öljyämisen joka kerta.
Edit: Siis mitä helvettiä? Menin lukemaan juttua tuosta pannusta ja voi helvetti mikä paska se on. Siellä ohjeissa sanotaan, että se pitää polttaa uudemman kerran kun musta pinta alkaa kulua pois. Ei mikään ihme, että se huononee kerta kerralla. Se on tehty sellaiseksi. Vittu mikä läjä.![]()

Kananmuna on itse asiassa helpompi kuin pekoni, jos vain on tarpeeksi rasvaa. Pekoni tarttuu huonoon pintaan herkemmin kuin kananmuna, vaikkei ehkä äkkiä uskoisi.Ei ole nähnyt pesuainetta eikä oikein vettäkään.
Pinta on uutena ihan jees ja siihen ei rasvakaan tarttunut vaan jäi pisaroiksi ja ekan kerran kun paistoin kanansuikaletta oli ihan jeppis mutta kun toisella kerralla heitin mausteet sekaan niin ne meinas palaa kiinni ja siitä se alamäki sitten alkoikin ja kaikki jäi siihen keskelle kiinni ja oli pakko putsata kunnolla pois.
Rasvaa on ehkä tullut laitettua liikaa mutta käytännössä olen pyyhkinyt ne talouspaperilla siitä eli ei kovinkaan paljoa ole ollut, samoin on tullut pyyhkäistyä öljyllä käytön jälkeen.
Eilen koitin paistella kasleria mutta sekin saatana meinas jäädä kiinni siihen, lähti sitten kuitenkin kun heti lämpöisenä vedellä ja tiskiharjalla hinkkas.
Pitäs varmaan paistella alkuun pelkästään pekonia, kananmunia ei uskalla viedä metriä lähemmäs![]()
Kalaa paistaessa pannulla on se taika ettei sitä saa mennä kääntelee ennenkuin on tarpeeksi kypsä koska silloin irtoaa itestään pannusta.Kananmuna on itse asiassa helpompi kuin pekoni, jos vain on tarpeeksi rasvaa. Pekoni tarttuu huonoon pintaan herkemmin kuin kananmuna, vaikkei ehkä äkkiä uskoisi.
Kostutat lasia hiukan ja sanomalehdellä hinkkaaat tuhkan kanssa.Millä putsata takkaluukkujen lasien sisäpinta? Millä estää noen tarttuminen?
Kostutat lasia hiukan ja sanomalehdellä hinkkaaat tuhkan kanssa.
Eikai sitä voi mitenkään erityisen vähää käyttää ja jos on jo käytetty niin ei varmaan muutu miksikään vaikka olisi enempi tai vähempi vettä.Irtonoki lähti tuolla tavoin. Jäljelle jäi sellainen pinttyneempi rusketus. Vai onko tarkoitus käyttää erityisen vähän vettä?
Helsingin sanomat toimii.Millä putsata takkaluukkujen lasien sisäpinta? Millä estää noen tarttuminen?
Itse pinoan takkaan sellaisen "mökin" ja sytytän keskeltä. Saunan pesään laitan sytykkeet puiden alle ja päälle.Mites olisi tähän väliin debatti: Tulet uuniin, päältä vai alta?
Perunajauho pelaa useimmissa leipomuksissa paremmin. vähän ksantaania sekaan ni saa kuohkeampaa.Help! Kuka tietää gluteenittomista jauhoista jotain? Mä olen tottunut kokkailemaan gluteenitonta ruokaa, koska anoppi on keliaakikko, mutta eilen tuli vastaan tilanne mihin tarviin apua. Tein siis sille gluteenitonta cookie doughia, eli raakaa suklaahippukeksitaikinaa, mutta ainakaan noista Semperin Fin Mix -jauhoista se ei onnistunut kunnolla. Rakenteesta tuli vähän jauhoinen, ihan kuin olisi ollut hienoa hiekkaa joukossa. Kyllähän se sitä hyvillä mielin söi, kun ei paremmasta tiedä, mutta mä en suostu siihen koskemaan.
Kysymys siis kuuluu: Mitkä gluteenittomat jauhot mahtaisivat toimia paremmin tuohon tarkoitukseen?
Tämä voisi olla kokeilemisen arvoinen vaihtoehto. Kiitän.Perunajauho pelaa useimmissa leipomuksissa paremmin. vähän ksantaania sekaan ni saa kuohkeampaa.