Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mun pitäs saada taas henkilöitä töihin niin asenne on tämä: (ei minulla)
29570705_275658809678293_4793581283120397389_n.jpg

Mitäs, onko mopoon liittyviä hankintoja?! Kausi alkaa pian!
Mopot ei tarvi ku kovaa ajoa. Dukeen pitäis tagagumi vaihtaa mutta sekin odottaa jo hyllyssä.

Varmaan tuohon maastokuorma-autoon joutuu hankkimaan erinäisiä palikoita, ja kalmarautojen lukumäärä lisääntynee.

Juu, sohvalla ei istuta, sillä maataan. Ja mielellään vielä jalat selkänojalle ängettynä.

Jos tulee tilanne, että istuminen on aivan pakollista (eli ruokatauon aikana), istutaan risti-istunnossa tyyny lautasen alla.

Voi hevon helvetti tuota valon määrää. Mä luulin, että kello ei ole mitään ja onkin vaikka kuinka ja paljon.
No, kai tähän taas tottuu.

Pikareissu kaupassa, hypistelin Pullavapitkoa kahvin kylkiäisiksi mainoksen likat mielessäin. Jätin kuitenkin hyllyyn ja otin pienen suklaamix-pussin. Ettei liho liikaa, kato. No se kahvi on just valunnu, mutta joku sika veti sen pussin jo tyhjäksi.

Minulle hierojat on vain kertonu ettei ole jumisempaa ihmistä hieronu. Kaikki ovat myös joko vaihtaneet hommia tai muuttaneet muualle, tai varmaan joutuneet sairaseläkkeelle.

Ja nyt minulla on paikat jumissa.

Hyvää, ei hörhöä hierojaa on kovin vaikea ja kallista löytää.

En nyt tähän hätään jaksa alkaa kuunnella podeja läpi, niin en tutkimuksen nimeä saa esiin, mutta tulos oli se, että aktiivisuus syö tuottoa.

Jos on aktiivisesti hoidettu rahasto, keskimäärin rahaston tuotto häviää indeksille kulujensa verran.

Ja jos nyt jotain vinkkiä jakaa, niin täs tilanteessa ei ehkä kannata alkaa nollasta aloittajalle kertomaan kuinka kehittyvissä maissa ja niihin sijoittaessa voisi aktiivinen rahasto olla toimiva sillä ehdolla, että joku siellä afrikassa oikeasti käy kyselemään yrityksiltä kuinka menee. Sillä muuten markkinat eivät välttämättä vielä ole toimivat ja saatavilla oleva tieto ei ole luotettavaa.

Muuten en sitten näe itse mitään hyötyä maksaa yli 0.3% kuluja, kun halvemmallakin saa. Eikä oikein tutkimuksienkaan valossa kannata maksaa turhasta.

Hajautus toki maksaa hitusen, mutta jos nollasta lähtee liikkeelle, niin ehkä ei ihan vielä kannat miettiä hajautusta ympäri maailman. Rahasto hajauttaa hyvin ensalkuun suomenmaalle. Myöhemmin sit alkaa jakaa munia useampaan koriin kun varallisuus karttuu.
Ei se ihan aina ole noin yksoikoista. Tuossa esimerkki rahastovertailusta, jonka pisteytyksessä top 10:een ylsi vain 1 etf https://www.sijoittaja.fi/34946/pulinat-pois-tassa-ovat-oikeasti-suomen-parhaat-rahastot/ En ota kantaa pistetytykseen tai muuhunkaan, mutta tuon vain esiin, että painottamalla eri asioita saattaa hallinnointikuluille joissain tapauksissa saada katetta.

Hyvää, ei hörhöä hierojaa on kovin vaikea ja kallista löytää.

Minä tiedän yhden. Olen jos vaikka kenellä käynyt mutta tämä ymmärsi yskän heti.

Kahta en vaihda ja toinen on mun hieroja.

Back
Ylös Bottom