Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kannatan. Sivelet lärpäkkeillä molemmat ovenkahvat. Sitten puskaan hihittämään kun ylilääkäri tulee autolle ja alkaa nyrpistellä nenää, notta mikä täällä haisoo.

Niin, ainahan se on valistunut arvaus mikä kanta sieltä tulee. Mutta jos piikillä influenssan riski pienenee vaikka 10%, niin otan sen. Helevetin kova tauti kumminkin kyseessä, sehän ei ole siis mikään flunssa/köhä/räkätauti, jos joku niin luulee.

Influenssan peruskuviohan on äkisti alkava 3-5pv kuumetta 39-40, jokapaikan kipu ja kolotus, ihan helvetin sairas olo, siitä sitten hitaasti parannutaan. Sairastin joskus 2007, ihan perse tauti. Sen jälkeen olen ottanut piikin aina.
Ite oon kerran elämässäni ottanut piikin ja kerran sairastanut. Tästä ei tosin lööppejä saa, koska vuosi ei ollut sama. Tautina tuo nyt ei mikään kaamea ollut omaan makuun ainakaan näin jälkikäteen. Tosin keuhkokuumeen sairastaminen aiheuttaa vähän inflaatioo kaikille muille taudeille.

Omasta mielestä virusrokotteet on lähinnä iso vitsi ja oiva rahastuskeino alati muuttuville tautikannoille, mutta mää ny oonkin tämmönen.

Mä oon käyny vuosittain ottaas piikin. Eihän tuo mittään oo maksanut mulle suoraan. Veroina kyllä.

En oo myöskään sairastanut.

Frendi matkustaessa Etelä-Afrikassa sai malarian ja paikallisessa kyläsairaalassa maatessa funtsi, että nyt tulee oikeesti noutaja. Sano, että oli sikke tauti se.

Ite oon kerran elämässäni ottanut piikin ja kerran sairastanut. Tästä ei tosin lööppejä saa, koska vuosi ei ollut sama. Tautina tuo nyt ei mikään kaamea ollut omaan makuun ainakaan näin jälkikäteen. Tosin keuhkokuumeen sairastaminen aiheuttaa vähän inflaatioo kaikille muille taudeille.

Omasta mielestä virusrokotteet on lähinnä iso vitsi ja oiva rahastuskeino alati muuttuville tautikannoille, mutta mää ny oonkin tämmönen.

Itsekään en ole ottanut piikkiä. Nyt tuli sitten sairastettua eka infulenssa. En aio ottaa jatkossakaan piikkiä. Olen myös kerran sairastanut keuhkokuumeen ja siihen verrattuna tämä infulenssaa oli aika mieto.

Hyvää bisnespäivää! Joko on ostohousuja soviteltu?

Ei voi, eilen saattoi tulla semmonen pieni #ohohups ostos.

älä unohda imisiä jotka välttävät piikkejä viimeiseen asti!

Piikit ovat kivoja. "Nykyaikuiset" ei vaan muista aikoja jolloin oikeasti vaaralliset taudit tappoi (ja vammautti) populaa oikealla ja vasemmalla, kun niitä ei enää ole piikkien ansiosta.

Tänään on k&k -päivä. Koulutus ja Kauppuri 5. Jos burgeri onkin suuri pettymys niin käyn potkaisemassa @TJJ :n Porssen rengasta.

Jos ei maistu, niin vika ei ole burilaisessa. :D Mutta raporttia odotan, pitääkö alkaa käyttämään kumihanskoja kun autolle menee.

Niin, kuten sanottu, sadan vuoden takaa kun ihmiset näkisi mitä rokotteilla on voitettu, niin pitäisivät lähinnä ihmeenä. Polio, isorokko ymsjneetc..

Piikit ovat kivoja. "Nykyaikuiset" ei vaan muista aikoja jolloin oikeasti vaaralliset taudit tappoi (ja vammautti) populaa oikealla ja vasemmalla, kun niitä ei enää ole piikkien ansiosta.

Niimpäh, katoshan tubi lähes kokonaan suomesta rokotuksilla.

Nyt sitten rikastetaan kulttuuria niin sieltähän sitä tulee. Joka arvauskeskuksessa nykyään joku ruskettunut köhii.

Nykyään alkaa olla pelottavan yleistäkin tuo rokotevastaisuus. Joku aika sitten olin puistossa lapseni kanssa leikkimässä, ja siinä oli pari muutakin naapuruston vanhempaa lapsineen. Jostain syystä tuli puheeksi rokotukset, ja nämä kaksi muuta aikuista alkoi kilpaa kehuskella sillä, miten heidän lapsia ei oo rokotettu, kun eihän niitä rokotuksia niin enää nykypäivänä tarvitse ja niistähän saattaa tulla narkolepsiaa tai muita seuraamuksia. Sitä kuunnellessani en voinu miettiä muutaku vaihtoehtoisia tekosyitä, joiden varjolla voin liueta paikalta nopeimmin. :rolleyes:

Itse en ole ainakaan mikään rokotevastainen ja kaikki perusrokotteet löytyy itseltä ja lapsilta. Infulenssan vuoksi en ole katsonut tarpeelliseksi mennä piikille. Ei se ole terveelle ihmiselle sama asia kuin kurkkumätä tai tubi. Omille lapsille olisin halunnut rokotuksen tuberkuloosia varten, mutta sitä ei saa. Neuvola lääkäri kirjoitti A4:n verran perusteluja miksi ei anna. Suurimmat syyt olivat ne, että rokotteella on haittavaikutuksia ja tubin voi hoitaa lääkkeillä. Minun mielestä oli virhe luopua tuberkuloosi rokotteesta, kun tänne nykyään puskee nykyään väkeä jotka sitä sairastaa. Taudin voi hoitaa lääkkeillä, mutta se tarkoittaa kovia ja pitkiä antibioottikuureja.

Hammas on alkanut niin kipeäksi, että tänään heräsin 5.30 särkyyn. Isken nyt sitten kovilla takaisin, ja varasin sille poistoajan 20.pvä. Siihen asti joutunee lääkitsemään vaan, koska aiempia aikoja ei haluamalleni doktoorille ollut tarjolla.

Kävin aamulla puntarilla. Virhe. #pullukka

en Minäkään rokotuksia vastaan ole, mutta piikkejä

Minulla tulee tuskanhiki otsalle ja vähän heikottaakin jos tiedän että samassa huoneessa joltain otetaan sormesta verikoe, se napsahduksen ääni on jo aivan karmea

miksi nykypäivänä ei ole kukaan viisas Mies keksinyt nappimuodossa nautittua rokotetta?

Hyvää bisnespäivää! Joko on ostohousuja soviteltu?

ei

semmosta.webp

miksi nykypäivänä ei ole kukaan viisas Mies keksinyt nappimuodossa nautittua rokotetta?

Etkö muista kuinka naperona saatiin poliorokote sokeripalassa?

Veikkaan väkevästi, että syy nappimuodon puuttumiseen on se, että mahahapot tekee selvää jälkeä useimmista rokotteista...?

en Minäkään rokotuksia vastaan ole, mutta piikkejä

Minulla tulee tuskanhiki otsalle ja vähän heikottaakin jos tiedän että samassa huoneessa joltain otetaan sormesta verikoe, se napsahduksen ääni on jo aivan karmea

Pienille lapsille voidaan antaa jotkut rokotteet muussakin muodossa kuin piikitettynä, tai ainakin meidän naperolle on annettu. Influenssarokotteenkin pystyi saamaan nenäsuihkeena tänä talvena. Sama pitäis varmaan olla tarjolla piikkikammoisille aikuisille!

Back
Ylös Bottom