Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Terveydenhuolto, julkinen.
Taas sain kuulla olevani laiska, läski ja juoppo.
Tämän diagnoosin teki joku elämäänsä kyllästyneen oloinen tippa-iita puhelimessa noi 15 sekunnin aikana, alkaa vituttaa kun joka kerta kun koittaa saada arvauskeskukseen aikaa niin tuntee itsensä jotenkin nöyryytetyyksi ja sellaisen tunteen että olisi ollut vaan parempi jos olisi hukuttanut ittesä järveen.

Aloin pohtimaan että kuinkahan moni mt-potilas on oikeasti tappanut itsensä tuollaisen kohtelun jälkeen?

Terveydenhuolto, julkinen.
Taas sain kuulla olevani laiska, läski ja juoppo.
Tämän diagnoosin teki joku elämäänsä kyllästyneen oloinen tippa-iita puhelimessa noi 15 sekunnin aikana, alkaa vituttaa kun joka kerta kun koittaa saada arvauskeskukseen aikaa niin tuntee itsensä jotenkin nöyryytetyyksi ja sellaisen tunteen että olisi ollut vaan parempi jos olisi hukuttanut ittesä järveen.

Aloin pohtimaan että kuinkahan moni mt-potilas on oikeasti tappanut itsensä tuollaisen kohtelun jälkeen?
Pari sataa vuodessa sanoo tilasto

Pakko puolustaa julkista terveydenhuoltoa, toimii ainakin vitusti paremmin kuin tämä suuri valtakunnallinen yksityinen missä oma työterveyshuolto. Julkiseen pääsi samana päivänä ja kerta käynnillä lääkäri + testit mistä tulokset samana päivänä ja jatkostepit siitä suoraan. Työterveyteen olisi ollut 2pv jono lääkäriin ja labraan siitä olis päässyt vasta seuraavaksi päiväksi jossa näytteet matkaa vissiin viroon eikä tulokset tuu samana päivänä.

Minusta on aina ihana kuulla kun ihmiset haukkuvat julkista terveydenhuoltoa .
Jotenkin kummallista kun junnun kanssa joudutaan olemaan useammankin alan ammattilaisen kanssa usein tekemisissä niin joka kerta hämmästelen kuinka hienosti kaikki menee ja nämä erikoissaaranhoidon ihmiset on kaikki todella mukavia ja asiaan paneutuvia, ei mitään pahaa sanottavaa.
MUTTA... kun minä koitan saada vaivaan apua niin nämä arvauskeskuksen ylimieliset sairaanhoitajat on täysiä MULKKUJA, lääkärit on jokseenkin asiallisia mutta tuntuu että koittavat vain saada mahdollisimman nopeasti pois silmistä.
Onneksi on melko harvinaista että joutuu siellä käymään ja nytkin olen menossa koska kaikki muut keinot käytetty.

Itsellä pari vuotta sitten todettu krooninen juttu joka ei ole muuttunut kuin pahempaan suuntaan tällä nykyisellä katsellaan menolla enkä pääse ns. ammattilaisen puheille johon nyt olisin kyllä oikeasti vaatimalla vaatimalla ennenkuin asiat menee oikeasti peruuttamattomasti vituiksi.
Ymmärrän että kaikkien hullujen, nistien ja huomionhaluisten mummojen sun muiden luulosairaiden keskellä tulee kyyniseksi mutta ei sitä saisi silti muuttua ihmisiä nenänvartta katsovaksi joita nämä tuntuu olevan arvauskeskuksessa, kai niille tulee sitten yllätyksenä että jollain voisi olla oikeasti jotain vialla?
Ehkä ne on sitten siellä es-hoidon puolella mukavempia kun siellä ollaan tekemässä sitä oikeaa duunia oikeasti viallisten ihmisten kanssa?

Kun pyörä on hintavampi kuin auto tarttee siitä pitää huolta.

kertaakaan en ole sateella enkä kurakossa, kun pakon edestä hiljaa ettei rapa lennä, ajanut

henkilöautolla olen joutunut vaikka on kalliimpi

Hitto mullahan olikin kuva viime viikonlopulta, oltiin pajalla minä, @Joxuz ja @Kuparikatto

14521679.jpg

No oletko?
Aina tulee samat kysymykset:
- Oletko ajatellut laihduttaa?
- Pitäisikö?
- Kyllä olisi hyvä.
- Mä olen 172/75 niin paljonkos olisi sopiva määrä?
- *mutinaa* mutta juomista olisi hyvä vähentää
- kuinka paljon olisi hyvä vähentää?
- kuinka paljon juot?
- 5-6 olutta (pikkutölkkejä) perjantaisin
- *mutinaa* no liikuntaa ainakin olisi hyvä lisätä
- minkä verran olisi hyvä?
- ainakin pari tuntia viikossa
- mulla menee aktiiviseen liikuntaan tällä hetkellä 10h/viikko ja kun kaikkineen lasketaan niin 15-18h/viikko niin ei oikein aika riitä lisäämään
- *mutinaa* no ei meillä oikeen ole aikoja (tämän jälkeen alkaa jaarittelu)

Back
Ylös Bottom