BB Jarno Olmala

Laitoin pari pari viikkoa takaperin s-postia liittyen tohon moderointiin sen jälkeen kun minun positiivinen kommentti poistettiin sarkastisena negana vaikka yläpuolella oli samanlainen kehu videoon :) Meni varmaan roskapostiin?
Johon mä vastasin kyllä heti alle 10 minuutissa, meni varmaan roskapostiin.

Screen-Shot-2018-02-01-at-17.35.32.webp

Oisko tullu enemmän, jos luurit ei olis puonnu? :) Meinaan, et ittellä saattaa joskus jostain uskomattoman pienestä herpaantua keskittyminen täysin ja näin juuri itseni tuossa tilanteessa :confused: Yleensä tosin sais vaikka seinät kaatuu päälle ja silti sätkii sarjan loppuun.. :puntti:

Kertokaa mullekkin miksi tuota touch&go mavea tehdään sen sijaan, että kuoletettaisiin ja otettaisiin maasta se toisto?

E: Tätä siis nähnyt monen bodarin tekevän.

Kertokaa mullekkin miksi tuota touch&go mavea tehdään sen sijaan, että kuoletettaisiin ja otettaisiin maasta se toisto?

Varmaan sama idea kun crossfitleuoissa. Saada vaan mahdollisimman paljon toistoja välittämättä siitä miltä se näyttää tai tuntuu.

Varmaan sama idea kun crossfitleuoissa. Saada vaan mahdollisimman paljon toistoja välittämättä siitä miltä se näyttää tai tuntuu.
Vai olisiko se bodarin näkökulmasta parempi tehdä jatkuvalla liikkeellä, eikä joka toisto kuoletettuna? Mä itse kuoletan joka toiston ja salilla usein pompulla ei oo muuta ideaa kuin saada juurikin mahdollisimman paljon toistoja, mutta en mä nyt tossa Jarnon mavessa sellaista mentaliteettia ainakaan itse näe.

Oisko tullu enemmän, jos luurit ei olis puonnu? :) Meinaan, et ittellä saattaa joskus jostain uskomattoman pienestä herpaantua keskittyminen täysin ja näin juuri itseni tuossa tilanteessa :confused: Yleensä tosin sais vaikka seinät kaatuu päälle ja silti sätkii sarjan loppuun.. :puntti:
Ehkä olisin sen max kaksi toistoa saanut revittyä lisää mutta toisto tavoite tossa oli toi kymppi niin siitä huolimatta olisin jättänyt siihen.:) Kyllähän tossa tuo keskittyminen herpaantui vikoissa toistoissa kun kasin jälkeen huomasi että luurit alkaa tippumaan päästä ja vikassa toistossa valui tosta poskia pitkin alas.(n)

Vastaus kysymykseenne alla.

Vai olisiko se bodarin näkökulmasta parempi tehdä jatkuvalla liikkeellä, eikä joka toisto kuoletettuna? Mä itse kuoletan joka toiston ja salilla usein pompulla ei oo muuta ideaa kuin saada juurikin mahdollisimman paljon toistoja, mutta en mä nyt tossa Jarnon mavessa sellaista mentaliteettia ainakaan itse näe.
Tosiaan tää jatkuva liike oli tarkoituksena koska silloin se jännitys pysyy koko ajan kropassa/lihaksissa. Kuten myöskään alas mennessä en päästänyt vapaalla putoamaan vaan jarrutelin siinä painoja. Vaihtoehtona mun mielestä parempi BODAUS näkökulmasta kuin päästää lähes vapaalla alas, kuolettaa toisto, happea ja uusi toisto jne.

Itseltä mennyt ohi, että missä herra Olmala meinaa nyt kisata? Ilmeisesti et kisaa kevään fitness classicissa, vaan?
Ei ole kisasuunnitelmia lyöty lukkoon. Ilmoitan kyllä jos asiaan tulee selvyyttä.(y) IFBB nyt on pois suljettu vaihtoehto koska mä en siedä tuollaista toimintaa liitolta ja sen puheenjohtajalta. Ad-soppari mulla on ja pysyy voimassa joka tapauksessa.:)

Koitappa ensi kerralla kuolettaa, niinkun liikkeessä pitääkin tehdä. Tulee toistoja heti puolet vähemmän. Liikkeen nimihän on DEADlift, eikä BOUNCElift...
Vastaus mielipiteeseesi on ylhäällä. Mun laji ei ole voimannosto niin ne kuoletukset ei ole mulle niin välttämättömiä/optimaalisia. Samalla logiikalla mun pitäisi tehdä penkkikin aina stopeilla joka nyt ei vaan mun tavoitteisiin ole paras vaihtoehto.:whistle: Sen voin luvata että niitä toistoja tulisi kyllä enemmän kuin puolet.:LOL:

Tiedän kyllä, ettei kilpaileminen ole sinulle tärkein asia, mutta ainahan voit kilpailla pca:n leirissä syksyllä jos siltä tuntuu. :) Siellähän myös cbb, tosin ei taida olla testejä (?). Näyttipä sinulla olevan pca rannetuetkin.
PCAssa ei ole minkäänlaista testausta mutta se on siitä huolimatta varteenotettava vaihtoehto mulle. Ad-sopimuksen pitäisin tuossakin tapauksessa silti voimassa.:) PCAlle annan kyllä täyden tukeni muutenkin.

Jos mavessa täytyisi kuolettaa joka nosto ni samalla logiikalla tehokkainta vissiin olisi tehdä kyykyt vain boksille eli elastisuus ja paineet pois joka nostolla. Aika harvan näkee tätä kuitenkaan tekevän, vaikka mavet tehdään nk. "puhtaalla tekniikalla".
Sehän on ihan kiinni siitä mitä lihasta bodari haluaa maastavedolla rasittaa. Yläselän rasitusta ei kuolettaminen varmasti lisää, alavartalon rasitusta taas lisää. Raskaampi tapahan se on kuolettamalla vetää.

Voimanostossa taas eri asia, useimpien kannattaa kuolettamalla vetää jos maastavetoa liikkeenä haluaa treenata.

Sehän on ihan kiinni siitä mitä lihasta bodari haluaa maastavedolla rasittaa. Yläselän rasitusta ei kuolettaminen varmasti lisää, alavartalon rasitusta taas lisää. Raskaampi tapahan se on kuolettamalla vetää.

Voimanostossa taas eri asia, useimpien kannattaa kuolettamalla vetää jos maastavetoa liikkeenä haluaa treenata.
Eikö toi nyt jalkojen ja perseen hypertrofian kannalta oo kuitenkin parempi, että pitää sen jännityksen koko sarjan ajan niillä?

Back
Ylös Bottom