Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
. Sätkymisestä en tiedä, mutta kaikenmoistahan kroppa stressitilanteessa tekee. Olisiko pienestä ylirasitustilasta jäänyt stressikierre päälle? Kannattaisiko kokeilla jotain muuta lääkettä nukkumiseen? Unettomuuskierteestä on kyllä todella vaikea päästä irti, ja vaikka mäkin nykyään nukun enimmäkseen hyvin tai kohtuullisesti, on nukkumisen pelko silti jäänyt päälle, kun ennen oli mukavaa päästä päivän päälle väsyneenä nukkumaan. Mulla toki nukkumisstressiä lisää sekin, että aikaa nukkumiseen työvuorojen välillä ei ole yleensä kuutta tuntia enempää. On kova paine nukkua tehokkaasti. Toisaalta myös stressittömyyden tavoittelukin jo itsessään aiheuttaa stressiä, eli just kaikki konstit piikkimattoineen, yritän kaikkeni, EN NYT S**TANA STRESSAA
Unettomuus on vielä semmonen piru, että vaihtelee muotoaan, eli joko ei nukahda illalla, herää heti nukahdettuaan tai herää keskellä yötä eikä enää nukahda. Mä en nykyään käytä säännöllisesti mitään lääkettä unettomuuteen, mutta hätävarana on nukahtamislääke Stella, missä on niin lyhyt vaikutusaika, mulla noin kolmisen tuntia, että sen voi sitten paniikkiratkaisuna ottaa vaikka yhdeltä yöllä ja herätä neljältä töihin. Se lohduttaa kun tietää, että pystyy sitten edes sen 3 tuntia nukkumaan. Tietysti jatkuvalla syömisellä tulee sitten toleranssi niin kuin kaikkiin pamin tapaisiin. Kokeiltu on myös ketipinor, joka ei aiheuta riippuvuutta ja toleranssia, mutta ei mun mielestä oikein sovi lyhyiden unien kanssa yhteen vaan aiheuttaa seuraavan päivän kooman.Lisäravinteita whey-80, recovery pro, omega-3 ja C ja D vitamiinit tuon ZMA:n lisäksi. Vettä tulee juotua kyllä kieltämättä aika vaihdellen jostain 2,5-4 litraa/vrk. Muuten aika normaalia ruokaa. Puuroa, lihaa, pastaa, riisiä. Smartsuppsin zma nappeja ovat ja niitä illalla otan sen kaks kappaletta. Varmaan siis kannattaa puottaa yhteen.
Kiitos ohjeista! Oon joskus aikasemmin samanlaisessa tilanteessa käynyt lääkärillä ja terveen paperit tuli.Lääkärilläkin suosittelen käymään ihan mielenrauhankin vuoksi, jos oireet jatkuvat. Niiden takana voi olla hyvin jotain muutakin.
Lisäravinteita whey-80, recovery pro, omega-3 ja C ja D vitamiinit tuon ZMA:n lisäksi. Vettä tulee juotua kyllä kieltämättä aika vaihdellen jostain 2,5-4 litraa/vrk. Muuten aika normaalia ruokaa. Puuroa, lihaa, pastaa, riisiä. Smartsuppsin zma nappeja ovat ja niitä illalla otan sen kaks kappaletta. Varmaan siis kannattaa puottaa yhteen.
Se on seuraavaksi kokeilussa jos jatkuu kipuilu vielä yhdellä tabletilla päivässä. Itselle tuosta zma:sta on niin paljon apua unen kanssa, että ei tee mieli jättää kokonaan pois. Tietysti jos sinkkiä tulee muualta, niin samat vaikutukset varmasti saa pelkällä magnesiumilla ja b6.Mitä jos jättäisit zma:n kokeeksi pois ja ottaisit pelkästään magnesiumia ja b6 vitamiinia?
Sinkkiä on turvallinen vetää 2-4kk ajan 100mg päivässä. Magnesiumia saa vetää huoletta 1g päivässä ja silloinkin ensimmäinen oire näkyy pöntöllä.
Ei todellakaan mikään yliannostukseen liittyvä juttu.
Noita sinkkitabuja näyttää olevan erilaisia. Mikä niistä imeytyy parhaiten? Toki siihen kylkeen se b6 ja magnesium sitraatti.
maitorahkassa on kalsiumia joka estää sinkin imeytymistä, kannattaa varmaan ottaa mielummin kananmunia?Rasvaa ja hidasta proteiinia![]()
Ok
Itseäni myös kiinnostaa nyt tuo maitotuotteiden/kalsiumin haittaaminen sinkin imeytymiseen. Onko tuosta jotain tietoa että kannattaako pitää esim. 30min väliä, tunteja vai jättää maitotuotteet kokonaan pois?