BB PRO Dallas McCarver

Niinpa. Onhan sirkuksen lihava nainenkin erilainen mutta ei kukaan siita kirjoita kuraa. Ei se erilaisuus naita ihmisia aktivoi.
Korjataanpa nyt tätäkin logiikkaa, kun tunnut toistelevan tätä samaa.
Kukaanhan ei julkisesti hauku lihavia, koska siitä on tullut poliittisesti epäkorrektia. Sitä joutuu julkisesti lynkatuksi jos sellaista menee sanomaan. Bodareihin ei tällaista liity ja ovat vapaata riistaa. Onhan heitä paljon vähemmän kuin lihavia, eikä kukaan loukkaannu bodarin puolesta. Toisaalta miten paljon tätä haukkumista nyt edes yleisesti esiintyy? Täytyy sanoa, että en hirveästi noita iltapäivälehtien kommenttikenttiä lue, mutta sen mitä olen lukenut, niin negatiiviset kommentit tuntuu keskittyneen kuolleisiin bodareihin.

Miksi? Koska on helppoa sanoa, että sitä saa mitä tilaa. Ei ole ihme, jos tavallisen tallaajan mielestä bodaus ei ole kovin terveellinen laji, kun ei se ole sitä harrastajien mielestäkään. Bodareita pidetään varmasti ulkonäkökeskeisinä ja se taas ei ole peruspenttien keskuudessa kovin kovassa huudossa. "Tuokin idiootti pilaa terveytensä vain näyttääkseen joltain. Sai mitä tilasi." Mä en edelleenkään usko, että kateudella on asian kanssa mitään tekemistä. Ei ihmiset ole kateellisia edes sille, mitä bodarit edustaa. Peruspenttiä voi kyllä vituttaa, että tuota pidetään miehuuden symbolina, kun mies voi olla ilman lihaksiakin, mutta ei se ole kateutta. Itse asiassa luulen, että peruspentti ei edes ajattele bodarin edustavan miehisyyttä, mutta hermostuu varmasti, jos menet sanomaan sille, että mene sinäkin salille niin susta tulee mies. Se johtuu sun tyhmästä mielipiteestä eikä siitä, että peruspentti olisi salaa kateellinen bodarille koska kokee tämän miehekkäämmäksi.

Korjataanpa nyt tätäkin logiikkaa, kun tunnut toistelevan tätä samaa.
Kukaanhan ei julkisesti hauku lihavia, koska siitä on tullut poliittisesti epäkorrektia. Sitä joutuu julkisesti lynkatuksi jos sellaista menee sanomaan. Bodareihin ei tällaista liity ja ovat vapaata riistaa. Onhan heitä paljon vähemmän kuin lihavia, eikä kukaan loukkaannu bodarin puolesta. Toisaalta miten paljon tätä haukkumista nyt edes yleisesti esiintyy? Täytyy sanoa, että en hirveästi noita iltapäivälehtien kommenttikenttiä lue, mutta sen mitä olen lukenut, niin negatiiviset kommentit tuntuu keskittyneen kuolleisiin bodareihin.

Miksi? Koska on helppoa sanoa, että sitä saa mitä tilaa. Ei ole ihme, jos tavallisen tallaajan mielestä bodaus ei ole kovin terveellinen laji, kun ei se ole sitä harrastajien mielestäkään. Bodareita pidetään varmasti ulkonäkökeskeisinä ja se taas ei ole peruspenttien keskuudessa kovin kovassa huudossa. "Tuokin idiootti pilaa terveytensä vain näyttääkseen joltain. Sai mitä tilasi." Mä en edelleenkään usko, että kateudella on asian kanssa mitään tekemistä. Ei ihmiset ole kateellisia edes sille, mitä bodarit edustaa. Peruspenttiä voi kyllä vituttaa, että tuota pidetään miehuuden symbolina, kun mies voi olla ilman lihaksiakin, mutta ei se ole kateutta. Itse asiassa luulen, että peruspentti ei edes ajattele bodarin edustavan miehisyyttä, mutta hermostuu varmasti, jos menet sanomaan sille, että mene sinäkin salille niin susta tulee mies. Se johtuu sun tyhmästä mielipiteestä eikä siitä, että peruspentti olisi salaa kateellinen bodarille koska kokee tämän miehekkäämmäksi.
Juurikin näin.

Kyllä niitä läskejäkin haukutaan, mutta ei toki niin paljon julkisesti tai päin naamaa. Juuri sen takia, kun ei ole kovin korrektia, kun puolet suomalaisistakin on lihavia. Tietyissä porukoissa esiintyy kyllä samanlaista kommentointia, että "tuokin syö itsensä hengiltä", "ei ole kovin terveellistä tuo".. jne. Ei tämäkään ole kateellisuutta, vaikka kommentointi verrattavissa bodareiden kommentointiin.

En mäkään kyllä koskaan ole mitään kateutta valtaväestössä havainnut bodareita kohtaan. Yleensä niistä puhutaan vain hormonihirviöinä. Kuten tuolla joku sanoikin, eiköhän kyse ole enemmän siitä, että tavallinen kansa kokee bodarien miehisyyttä korostavat piirteet huijaamalla hankituiksi. Koska kyllä steroidien käyttö valtaväestön keskuudessa edelleen yhdistetään vahvasti huijaamiseen. Ja kai bodarit itsekin sen jotenkin niin kokee? Ainakin siitä puhuminen aiheuttaa täälläkin muutaman steroidijihadistin välittömän kokoontumisen ja vastahyökkäyksen.

Sen sijaan olen kuullut parilta kilpailevalta kaverilta, että mikään ei ole niin kateellinen kuin bodari toiselle bodarille. Etenkin kuulemma kisakunnossa oleva olevat bodarit on kateellisempia kuin kalamiehet. Ja kyllä tuon kateuden huomaa, jos vaan puheita kuuntelee. Pieni keittiöpsykologi sisälläni kyllä sanoisi, että enemmänkin tämä kateuskortti kumpuaa enemmän siitä omasta sisäisestä kateudesta. Kun kadehditaan jotain toista, luullaan että itse ollaan siinä asemassa, että muut "pienemmät" valtaväestön edustajat katsoo jotenkin ylöspäin kadehtien.

Olen kyllä myös eri mieltä tuossa kateus-asiassa bodareita kohtaan. Se on minusta bodareitten ihan oma kuvitelma. Oman elämänkokemukseni perusteella suurin osa tuntemistani Suomalaisista miehistä on käytännönläheisiä. Kyllä bodareitten suuret lihakset rekisteröidään, mutta käytännönläheisinä ihmisinä sivulauseessa tuon hämmästelyn perään tulee kysymys, mitä noilla lihaksilla voi tehdä tai missä käytännön elämän tilanteessa noista lihaksista on hyötyä? Normikansalaiselle on hankala ymmärtää suurien lihasten hyöty, jos pitkäkestoinen, fyysinen työ hyydyttää bodarin ensimmäisenä. Normikansalainen voi ihmetellä että sitä että suurista lihaksista huolimatta bodari ei olekkaan välttämättä kovin vahva. Ja vielä siihen että bodarit edustaisivat jotain ihmeellistä alfa-osaa jaonnassa, bodarit voivat ottaa nekkuun snägärillä siinä missä muutkin. Lisäksi naisista vain osa syttyy suurille lihaksille.

Rautalankaesimerkki, jotkut ihailevat näyttelyautoja, jotkut taas eivät pidä ulkonäköä niin tärkeänä vaan suorituskyky ratkaisee.

Olen kyllä myös eri mieltä tuossa kateus-asiassa bodareita kohtaan. Se on minusta bodareitten ihan oma kuvitelma. Oman elämänkokemukseni perusteella suurin osa tuntemistani Suomalaisista miehistä on käytännönläheisiä. Kyllä bodareitten suuret lihakset rekisteröidään, mutta käytännönläheisinä ihmisinä sivulauseessa tuon hämmästelyn perään tulee kysymys, mitä noilla lihaksilla voi tehdä tai missä käytännön elämän tilanteessa noista lihaksista on hyötyä? Normikansalaiselle on hankala ymmärtää suurien lihasten hyöty, jos pitkäkestoinen, fyysinen työ hyydyttää bodarin ensimmäisenä. Normikansalainen voi ihmetellä että sitä että suurista lihaksista huolimatta bodari ei olekkaan välttämättä kovin vahva. Ja vielä siihen että bodarit edustaisivat jotain ihmeellistä alfa-osaa jaonnassa, bodarit voivat ottaa nekkuun snägärillä siinä missä muutkin. Lisäksi naisista vain osa syttyy suurille lihaksille.

Rautalankaesimerkki, jotkut ihailevat näyttelyautoja, jotkut taas eivät pidä ulkonäköä niin tärkeänä vaan suorituskyky ratkaisee.

Joo, kaikki bodarit ovat huonokuntoisia sekä varmasti laiskoja eikä raha tee ketään rikasta tai menestynyttä onnelliseksi. Näinhän se menee käytännönläheisten mielestä.

Viimeksi muokattu:
On totta etta moni ei haluaisi nayttaa pro bodarilta mutta vaittaisin edelleen etta ne huutelijat (ei kaikki) ovat niita jotka on salaa kateellisia boreille ja niitten fysiikalle ja niitten naisille. Ei pelkastaan se etta jonkun fysiikka ei nayta hyvalta omaan silmaan selita sita etta aletaan huutelemaan jonkun peraan. Esimerkiksi jos joku nakee iltapaivalehdessa erittain ylipainoisen ihmisen, huutaako kukaan etta "hyi mika laski, allottava - ei varmaan enaa edes pysty harrastamaan seksia". Nykyaan trendina on enemmankin kehua miten rohkea ylipainoinen henkilo on kun rakastaa itseaan sellaisena kun on. Tai jos nakee vaikkapa epamuodostuneen ja vammaisen ihmisen jollainen kukaan ei varmasti halua olla ulkonaon suhteen, huutaako kukaan etta "hitto miten ruma, hyi helvetti. Mahtaako munakaan toimia".

Bodarit on siina suhteessa vapaata riistaa ja niista saa iltapaivalehtien sivuilla puhua paskaa aivan surutta - jopa omalla nimella - eika kaytannossa kukaan tuomitse sita vaan hyvaksyy sen hiljaa. Kuvitelkaa jos joku huutelisi omalla nimellaan torkeyksia ylipainoisille tai vammaisille. Se raportoitaisiin yllapidolle ja bannia tulisi ja mahdollisesti kunnianloukkaussyyte.

Bodareissa jengia harmittaa se etta ne on itse rakentaneet fysiikan kovalla tyolla ja sen voi helposti kumota omassa mielessaan sanomalla etta kaurapuurossa on ollut voisilma, ja sen jalkeen ilmeisesti tuntuu itsesta paremmalta.

Ihmisille, jotka ovat syyntakeettomia omaan tilaansa, ei yleensä vittuilla, koska kuka tahansa normaaliälyllä varustettu ihminen tajuaa, että vammaisuus ei ole vitun typerä valinta, josta toista voi syyllistää. Siksi suhtautumista vammaisiin ei oikein voi yhdistää suhtautumiseen kehonrakentajiin.

Joo, kaikki bodarit ovat huonokuntoisia sekä varmasti laiskoja eikä raha tee ketään rikasta tai menestynyttä onnelliseksi. Näinhän se menee käytännönläheisten mielestä.
Itse asiassa se että bodari hyytyy ensimmäisenä, ei tarkoita, että hän on huonokuntoinen. Mulla ainakin on sellaista vaivaa, vaikka en kyllä bodariksi itseäni laske, että joku lekan heiluttaminen tai muu tällainen "käytännönläheinen" työ kyllä oikeasti vetää etenkin olkapäät aika nopeasti sellaisille hapoille, että saa huilia tämän tästä.

Ja joiltakin rikkailta, tai ainakin hyvätuloisilta olen kuullut, että raha ei oikeasti tee onnelliseksi. Tiedä sitten siitä. Kyllä musta tuntuu, että olisin onnellisempi jos olisin niin rikas että ei tarvitsisi töissä käydä.

Mutta ei noi ihan tuulesta temmattuja mielipiteitä silti liene.

Itse asiassa se että bodari hyytyy ensimmäisenä, ei tarkoita, että hän on huonokuntoinen. Mulla ainakin on sellaista vaivaa, vaikka en kyllä bodariksi itseäni laske, että joku lekan heiluttaminen tai muu tällainen "käytännönläheinen" työ kyllä oikeasti vetää etenkin olkapäät aika nopeasti sellaisille hapoille, että saa huilia tämän tästä.

Ja joiltakin rikkailta, tai ainakin hyvätuloisilta olen kuullut, että raha ei oikeasti tee onnelliseksi. Tiedä sitten siitä. Kyllä musta tuntuu, että olisin onnellisempi jos olisin niin rikas että ei tarvitsisi töissä käydä.

Ei se välttis tee onnelliseksi mut ratkasee 99% ongelmista.

Tuo mun viesti oli sarkasmia.

Mitä mieltä oot siitä, jos bodarilla on sen kateutta aiheuttavan ulkonäön lisäksi vielä muita lahjoja, kuten esim Arskalla bisnesvaisto, verbaalisuus, karisma? Stallonella taiteellisuus, elokuva-alalla ohjaaminen, käsikirjoittaminen, näytteleminen jne. Kai Greenellä esim tanssiminen, maalaaminen, filosofiset ajatukset?

Sen lisäksi että on supersankarin ulkonäkö, miten paljon se hämmentää, kun mukaan lisätään edellä mainittuja asioita?

Kateus ilmenee sosiaalisen vertailun yhteydessä, joka alkaa jo ihmisen lapsuudesta lähtien. Esim. sisarkateus. Kuka tahansa voi olla kateellinen kenelle tahansa mistä asiasta tahansa. Se on jo ihmisen perusluonnossa. Joku voi olla bodarille - tai kenelle tahansa - kateellinen siksi, että hänellä on jokin eritysilahja tai on menestynyt jollakin muullakin alalla erityisen hyvin. Toisaalta, paljon myös riippuu sitä miten tuo itseään esille - itseluottamuksella ja nöyryydellä. Itse pidän melko esikuvallisena henkilönä Bruce Oreckia, joka on avoimesti bodari, mutta myös paljon muutakin. Arnold sanoi kerran, että bodareiden suurin ongelma - eli se miksi ihmiset vieroksuvat heitä - on se, että bodarit eivät puhu,eivätkä mene ihmisten keskelle, vaan ovat eristäytyneinä omiin bunkkereihinsa. Asiat ovat kuitenkin pikku hiljaa edenneet ja Suomessakin on bodymaailman persoonia, jotka ovat kaivautuneet bunkkereistansa julkisuuteen. Vaikka moni on kokenut tämän asian myönteisenä piirteenä aikaisempaan nähden, niin aina löytyy niitä, joille on tarvetta mitätöidä bodareiden esiintulo.

Mielestäni nuo mainitsemasi asiat viittaavat juuri siihen mistä Arska puhui eli ihmisten keskelle menemistä ja kommunikointia. Yleisesti ottaen sosiaalinen osallistuminen erilaisten talenttien kautta varmasti vaikuttaa positiivisesti ja auttaa murtamaan ennakkoluuloja. Toisaalta, itse en kuitenkaan pidä siitä ajatuksesta, että bodarin pitäisi jotenkin "oikeuttaa" oma olemassaolonsa ja tekemisensä, kun ei muidenkaan tarvitse sitä tehdä: naapurin pentti käy töissä, juo bissensä ja menee nukkumaan. Kukaan ei vaadi pentiltä mitään multilahjakkuutta. Verottajallekin riittä, että saa omansa pois. Kun jokainen eläisi ihmisiksi, olisi sekin jo hyvä saavutus. Mutta jos on lahjakkuutta ja haluaa jalostaa talenttejaan julkisuuden kautta, niin se on ok. Kateudesta ei kuitenkaan päästä,vaan se vaani aina jossakin, koska se on universaali ilmiö.

Kuten olen jo aiemmin todennut, niin sosiaalinen vertailu - kateus - mitätöinti kytkeytyvät läheisesti toisiinsa. Tuossa yllä olevassa kirjoituksessa kuvasit osuvasti suomalaisessa "kulttuurissa" vallitsevan stereotypisen tavan suhtautua bodarehin: isot lihakset pitäsi jotenkin oikeuttaa (suorituksilla) tai muutoin ne ovat hyödyttömät ja bodarin saama mahdollinen ihailu ja arvostus on vailla perusteita, mikä voi suomalaisessa mielenmaisemassa olla melko suurikin loukkaantumisen aihe: ansioton arvostus asiassa jossa kaivaudutaan syvälle maskuliinisuuden ytimeen. Tähän asenteeseen törmää melko usein, kun taas jossakin toisessa kulttuurissa kateus ansiottomasta arvostuksesta muuttuukin ihailuksi ja kunnioitukseksi. Kateus voi naamioitua monin tavoin. Kukaan ei ole kateellinen sarjakuvien The Hulkille, mutta jos The Hulkin näköinen mies esim. Kaj Greene kävelee kadulla vastaan, niin vertailu, vähättely ja oman egon korotus alkaa välittömästi aika monella katsojalla. Saati vielä ne puolesta kateelliset.

Vähättelyn ja kateuden kohteena olemisen kokemus ei mielestäni ole mikään bodareiden oma keksintö, vaan sitä on esiintynyt kaikkina aikoina. Ei kuitenkaan kannata puhua mistään bodareiden vastaisesta joukkoliikkeestä, vaan usein on kysymys ollut vain yksittäisistä ihmisistä, jotka osoittavat vähättelevän ja negatiivisen mielipiteensä hyvin selvästi tai saavat muuten äänensä kuuluviin eri medioiden kautta. Omalla kohdallani palaute ja vastaanotto on suurimmalta osaltaan ollut positiivista niin Suomessa, kuin ulkomaillakin, vaikka jokunen ikävä tilannekin mahtuu joukkoon. Ikävä kyllä bodareiden käytös voi joskus olla suurempi syy negatiiviisiin asenteisiin, kuin itse lihakset. Silloin ei ole kysymys kateudesta, vaan aivan jostakin muusta.

Veikkaan että ne samat ihmiset, jotka haukkuu Dallasin tämän kuolinuutisen kommenteissa, haukkuvat kaikki mahdolliset julkkikset, poliitikot, urheilijat ja muutkin ihmiset mistä nyt uutisia tehdään. Joillakin vain on tarve tuntea itsensä muita paremmiksi tai muuten vaan purkaa negatiivisuuttaan, eikä kohteella ole silloin paljonkaan väliä.

Niin ja onhan ihmisillä huonoja päiviä ja kaikki ärsyttää, netti on oiva paikka purkaa vitutus. Välillä on päiviä että tekis mieli jakaa negaa joka kilpailijan ketjuun, että mikä vittu tämäkin nyt on olevinaan. Onneks suurin osa päivistä on jees ja jonkin verran osaa laskea kymmeneen kun näitä kaikki vituttaa päiviä osuu kohdalle.

Ihmisiä tässä vaan ollaan, netissä vaikea lukea ilmeitä ja eleitä, joten oikea tulkinta voi olla melko vaikeaa. Jos sää näät että toista vituttaa, meuhkaaminen on täysin ymmärrettävää.

Sen sijaan olen kuullut parilta kilpailevalta kaverilta, että mikään ei ole niin kateellinen kuin bodari toiselle bodarille. Etenkin kuulemma kisakunnossa oleva olevat bodarit on kateellisempia kuin kalamiehet. Ja kyllä tuon kateuden huomaa, jos vaan puheita kuuntelee.

Olen ollut kehonrakennuskisoissa kymmeniä kertoja, ja backstagella ehkä 10 kertaa huoltajana tai kisaajana. Olen ollut myös muiden urheilulajien vastaavissa tilanteissa lukemattomia kertoja, mutta kehontakentajien ja bodialan muiden kilpailijoiden ilmapiiri ja muiden tsemppaaminen tuntuu olevan hyvää luokkaa. Vähintään samaa tasoa kuin muissakin yksilölajeissa. En voi allekirjoittaa kyllä tätä väitettä :/

Olen ollut kehonrakennuskisoissa kymmeniä kertoja, ja backstagella ehkä 10 kertaa huoltajana tai kisaajana. Olen ollut myös muiden urheilulajien vastaavissa tilanteissa lukemattomia kertoja, mutta kehontakentajien ja bodialan muiden kilpailijoiden ilmapiiri ja muiden tsemppaaminen tuntuu olevan hyvää luokkaa. Vähintään samaa tasoa kuin muissakin yksilölajeissa. En voi allekirjoittaa kyllä tätä väitettä :/
Sama homma, aika vahvasti lajissa ollut mukana ja tunnen melkoisen kasan kisaajia. En allekirjoita itsekään tota. Mä ne suoraan sitten tuon kateuden osalta usko, että dissaava ihminen on kateellinen, se on vain puhtaasti henkisesti vajaa reppana. Ei se osaa olla kateellinen kun on niin kova työ selvitä päivistä muutenkin jotenkin kunnialla.

Sama homma, aika vahvasti lajissa ollut mukana ja tunnen melkoisen kasan kisaajia. En allekirjoita itsekään tota.
Joillakin tuntuu olevan tapana ottaa kateuskortti esille hyvin helposti. Kuvitellaan, että muut on kateellisia, vaikka kyseessä on jotain aivan muuta. En tiedä mahtaako taustalta löytyä vaikkapa itse kateellinen ihmistyyppi. Laitetaan kaikki itseä kohtaava negatiivisuus kateuden piikkiin.

Tai on sekin mahdollista, että mussa itsessäni on jotain vikaa kun en oikein tunnista väitettyä suomalaisten kateellisuutta tavallisessa elämässä. Mä en muista koska olisin ollut jollekin kateellinen, enkä kyllä muista olenko ikinä ajatellut jonkun olevan mulle kateellinen. Tuskin.

En itsekään usko, että kovin moni olisi kateellinen bodareille, ainakaan tyyliin olisipa minullakin 80 cm:n reidet. Se, mistä ollaan kateellisia, on menestys, mikä menestys tahansa. Varsinkaan siitä ei tykätä, että ihminen on hyvä monessa asiassa. Bodarit (ja muut urheilijat) nähdään mielellään tyhminä, kauneuskilpailun voittanut nainen ei voi osata mitään muuta, taiteilijan pitää näyttää Aki Kaurismäeltä ollakseen uskottava jne. Kateus voi olla positiivistakin, halutaan itse pystyä samaan toisen alaspainamisen sijaan.
Ihmiset on tietysti erilaisia, mutta joskus kateellisen pikkusieluisuus ylittää ymmärryksen. Mulla oli aikanaan koulukaveri joka ei sairautensa takia pystynyt osallistumaan liikuntatunneille. Toinen kaveri tuli sitten kerran valittamaan, että opettajat antaa sille säälistä parempia arvosanoja. Näin ei todellisuudessa ollut, kaveri oli skarppi päästään, mutta teki mieli sanoa - mitä sitten? Otatko mieluummin sen ysin samalla tiedostaen, ettet koskaan tule kävelemään kunnolla. Vai tyydytkö kasiin ja terveen elämään.

Menestys missä vain, on suomalaisille uskomattoman vaikeaa käsitellä. Se on myrkkyä ihmisten sieluille, se on tappoisku oman elämän parantamiselle. Sen sijaan että pyrkisi samaan, niin suomalainen valitsee dissaamisen ja alaspainamisen siinä toivossa, että menestynyt kaatuis. Mutta miten oma elämä paranee sillä, että joku kaatuu? Ei mitenkään. Mitenkä oma elämä huononee jos naapuri voittaa lotossa? Ei mitenkään. Mutta niin se vain on, toisten menestys on kamalinta mitä suomalainen voi kokea ja se näkyy varsinkin internetissä hyvin räikeällä tavalla. Ollaan valmiita rikkomana lakia, jotta saataisiin katkeruuden kohde huonoon valoon.

Verottaja saa ihan älyttömän määrän nimettömiä yhteydenottoja. Epäillään petosta kun naapuri ostaa 3vuoden välein uuden auton, huikeita ihmisraunioita. Ex anoppi oli tällainen paska ja vierestä seuranneena voin sanoa että näki niin paljon vaivaa muiden asioista että ei siinä paljon jäänyt omille asioille aikaa. En tiiä sitten kohtaako bodari hirveesti tällaisia tosielämän ongelmia, vai onko se lähinnä sitä "nettikiusaamista". Jos jotain niin yö-elämässä joku kiljukaula haluu tulla kokeilemaan kuinka kova jätkä oot.

Back
Ylös Bottom