BB PRO Dallas McCarver

Mitenkä oma elämä huononee jos naapuri voittaa lotossa? Ei mitenkään. Mutta niin se vain on, toisten menestys on kamalinta mitä suomalainen voi kokea ja se näkyy varsinkin internetissä hyvin räikeällä tavalla. Ollaan valmiita rikkomana lakia, jotta saataisiin katkeruuden kohde huonoon valoon.

Tosta tuli mieleen oma lapsuus kun naapuri voitti lotossa pari kertaa jokusen miljoona mummon markkaa.
En kyllä muista että ainakaan kukaan olisi sille kateellinen ollut, ainakaan omassa perheessä. Reilussa 10v oli hassannut rahansa ja ajeli sillä 10v vanhalla autolla. Vanhemmat menivät pankkiin ja ostivat meille uudemman auton, niin tämä entinen lottovoittaja ei moikannut meitä puoleen vuoteen. Eli joskus voi kääntyä toisin päinkin.

^ mihin se naapuri kulutti ne lottomiljoonat? Päihteisiin ja naisiin vai ihanko turhuuksiin tuhlasi vain?

Kyllähän sitä rahaa palaa, kun käy harva se päivä ulkona syömässä, tai pitää ostella leluja pihalleen mitä ei tarvitse.. Käytti vaan rahaa ilmeisen poskettomia määriä normi elämiseen.
Penskana oli kyllä hauskaa aina uutena vuotena, kun naapuri osteli 5-10 tuhannella mummonmarkalla raketteja ja sai niitä itsekin laittaa taivaan tuuliin :)

Menestys missä vain, on suomalaisille uskomattoman vaikeaa käsitellä. Se on myrkkyä ihmisten sieluille, se on tappoisku oman elämän parantamiselle. Sen sijaan että pyrkisi samaan, niin suomalainen valitsee dissaamisen ja alaspainamisen siinä toivossa, että menestynyt kaatuis. Mutta miten oma elämä paranee sillä, että joku kaatuu? Ei mitenkään. Mitenkä oma elämä huononee jos naapuri voittaa lotossa? Ei mitenkään. Mutta niin se vain on, toisten menestys on kamalinta mitä suomalainen voi kokea ja se näkyy varsinkin internetissä hyvin räikeällä tavalla. Ollaan valmiita rikkomana lakia, jotta saataisiin katkeruuden kohde huonoon valoon.

Tää on kyl yks sellanen homma mitä en ole suomalaisissa ikinä ymmärtänyt, nimittäin omien kansalaisten väheksyminen. Yleisimmät on just tää "kaikki suomalaiset on kateellisia" tai "kaikki suomalaiset on juntteja" ihankuin tiedettäisiin maailmalla olevan asiat paremmin. Kyllä tähän samaan kateellisuuteen törmää ulkomailla asuessa ja samalla tavalla siellä pariisissa ja milanossa jotkut yksilöt kävelee crocseissa ruokakauppaan. Kyllä ihan samalla tavalla ulkomaalaiset kirjottaa näitä roinakortti hommia tuonne sosiaaliseen mediaan kun suomalaisetkin. Mikeä lainatakseni miksi pitää aina negaa? eiks se ollukaan syöpä vai eikö negaaminen ole negaa jos kohteena on kansalaisuus eikä yksittäinen henkilö?

Mielestäni tässä ajattelutavassa törmätään samaan typeryyteen kun puhutaan bemari kuskien olevan homoja, taksikuskien idiootteja, poliisien kyttiä yms yms. Yksilöt tekevät niitä asioita mitkä teillä menee tunteisiin, ei mieltymys samaan automerkkiin tai ajautuminen tiettyyn ammattiin.

Herää mistä? Oliko kysymys jotenkin epäselvä?
Ovat täysin eri asia. Toinen aiheuttaa haittaa yksillölle, kun taas kansalaisuuden arvosteleminen on hyvinkin laaja käsite. Eikä se ihan hatusta ole vedetty, että tämä kansa on kovin kateellista porukkaa.

Ovat täysin eri asia. Toinen aiheuttaa haittaa yksillölle, kun taas kansalaisuuden arvosteleminen on hyvinkin laaja käsite. Eikä se ihan hatusta ole vedetty, että tämä kansa on kovin kateellista porukkaa.

Mikä on sinun vertailukohtasi? Onko tämä kansa kateellisempaa kuin venäläiset vai afrikkalaiset?

Jos kaksi miestä asuu kymmenen kilometrin päässä toisistaan, toinen venäjällä ja toinen suomessa niin suomalainen on ainut joka tuntee kateutta?

Kyllä itse lähtisin enemmän tässä sanomaat että suomessa YKSILÖT voivat olla kateellisia kuten muuallakin maailmassa.

Ihmisten kategorioiminen on vaan typerää.

Palatakseni vielä siihen oikeaan aiheeseen mistä tässä ketjussa pitäisi puhua, luuletko ettei jenkkimediassa ole porukka kirjoitellut siitä miten kehonrakennus on saatanasta? Onko se kateutta vai onko jenkkien kohdalla sille puheelle joku toinen termi?

Enpä tiedä paljonko on jenkkimediassa haukuttu kehonrakennusta, mutta ainakin joka ainoa julkaisu mitä itse olen lukenut + jokaisen USAssa aikaa viettäneen lajiin liittyvän tutun mukaan, näyttäisi vahvasti siltä että kehonrakennusta arvostetaan siellä enemmän. Ihan samalla tavalla pidän faktana sitä, että lähi-idän (enemmän macho)kulttuurissa myös näytetään arvostavan kehonrakennusta enemmän kuin täällä päin. Toki nyt selvää on, että puolesta ja vastaan äänenpainoja tietenkin löytyy joka maasta ja kulttuurista.

Joku sanoi tuossa aiemmin, että bodarit ei hänen mielestään aiheuta isompia tunnereaktioita ihmisissä. Silti jopa kun kirjoitetaan täällä body&fitness -aiheisella foorumilla, löytyy täältä rekkautuneena iso kasa tyyppejä, joiden ainoa tehtävä tuntuu olevan kirjoittaa heti negaa, jos joku sattuu vaikka kehumaan jotakuta bodibildingin harrastajaa. Suomalaista kateutta? No en tiedä mikä syy, mutta ilmeisesti ainakin suuria tunteita lihaksikkaat kaiffarit yhä herättää, syystä tai toisesta.

Viimeksi muokattu:
Totta kai bodausfoorumilla bodaajien tekemiset aiheuttavat enemmän tunnereaktioita kuin väestössä keskimäärin. Ihan samoin BMW-foorumilla BMW-kuskien tekemiset menevät enemmän tunteisiin.

Mutta en tosiaan näe, että kehonrakentajiin kohdistuisi mitään erityistä vihaa, joka tarvitsisi selitystä. Ihan samoin jos joku nyrkkeilijä kuolee ottelussa, niin iltapäivälehtien keskustelupalstat on täynnä juttuja kuinka laji pitäisi kieltää ja että kaikki nyrkkeilijät ovat päähänhakkaamisesta muuttuneet idiooteiksi. Sama vaikka vapaaottelussa.

Mä taas epäilen, että bmw-foorumilla fanitetaan enemmän sitä bemaria eikä vain dissata. Samoin luulisi, että vaikkapa nyrkkeily- tai mma -foorumeilla puolustetaan lajia. En tiedä, ehkä ei.

...siis jos nyt luet ton mun viestin uudestaan, niin ihmettelin vain sitä, miten suuren vaivan jotkut näkevät vain että pääsee bodareita/bodausta dissaamaan jokaisessa mahdollisessa tilanteessa. Dissaaminen tuntuu loogisemmalta iltiksen kommenteissa kuin täällä. Mutta vain mun mielipide!

Mä taas epäilen, että bmw-foorumilla fanitetaan enemmän sitä bemaria eikä vain dissata. Samoin luulisi, että vaikkapa nyrkkeily- tai mma -foorumeilla puolustetaan lajia. En tiedä, ehkä ei.

...siis jos nyt luet ton mun viestin uudestaan, niin ihmettelin vain sitä, miten suuren vaivan jotkut näkevät vain että pääsee bodareita/bodausta dissaamaan jokaisessa mahdollisessa tilanteessa. Dissaaminen tuntuu loogisemmalta iltiksen kommenteissa kuin täällä. Mutta vain mun mielipide!
Eli ihmettelet miksi arvostelulajia seuraavat ihmiset ovat herkempiä arvostelemaan toisia ihmisiä? Toki löytyy myös näitä laudalta tänne tulleita jonneja mutta mua ei ainakaan ihmetytä se miksi täällä on paljon ihmisiä jotka tykkäävät arvostella jopa asiaan kuulumattomia puolia bodareista.

Jos otettaisi otanta kilpailijoista ja vaikka valtaväestöstä jotka edes tietävät jotain kehonrakennuksesta ja esitettäisi kysymys
-mitä mieltä kujalan pro-kortista?
Laittaisin suuren summan likoon että valtaväestö antaisi positiivisempaa palautetta

Tää on kyl yks sellanen homma mitä en ole suomalaisissa ikinä ymmärtänyt, nimittäin omien kansalaisten väheksyminen. Yleisimmät on just tää "kaikki suomalaiset on kateellisia" tai "kaikki suomalaiset on juntteja" ihankuin tiedettäisiin maailmalla olevan asiat paremmin.

Joo just tää on jotenkin ihan käsittämätöntä. En tunne ihmistä joka ei ois joskus puhunut tosta suomalaisten uskomattomasta kateudesta. Ja aina kaikki muut on kateellisia eikä itse koskaan tietenkään, vittu kun kaikki sanoo samaa niin eihän niitä kateellisia enää jää ollenkaan jäljelle..Kun menee lukemaan jtn fb-sotaa niin yli puolet kommenteista on "voi vittu näitä kommentteja täällä, suomalaiset on vaan niin kateellisia" ja niitä ns. "kateuskommentteja" on ihan vitun minimaalinen osa joltain Suomi ensin elämämkoulu leijonasydän sotureilta tai eläkeikää lähestyviltä katkerilta ämmiltä. Idiootteja riittää jonkun verran joka paikassa ja joka maassa, mutta "suomalaiset on kateellisia"-väite on loppupeleissä ihan täyttä huttua.

Menepä katsomaan Pakkiksen kamppailuosiolta vaikka sellaisen kaverin kuin Conor McGregor ketjua. Mies on viime vuosien menestynein vapaaottelija, mutta niin se vain siellä teilataan pelleksi ja pelkuriksi.

Tuo on aika tyypillistä, että ne oman jutun ongelmat nähdään sisältäpäin helposti, mutta ajatellaan että kyllähän ne nyt niissä koirankasvattaja- tai radioamatööripiireissä on fiksumpia. Samoin koiraharrastajat kommentoivat omia riitojaan, että totta kai bodyfanit on fiksumpia eikä likaa omaa pesää.

Viimeksi muokattu:
Joo, naurattaa kyllä tää suomalaisten tarve haukkua ja polkea sitä suomalaisuutta jatkuvasti ja jokaisessa käänteessä alas. Ja nämä jotka jauhavat tuosta suomalaisesta katellisuudesta, eivät varmasti oo käyneet yhtään missään muualla, koska ihan samanlaiseen kateuteen sitä törmää niin afrikassa, ku aasiassakin.

Menepä katsomaan Pakkiksen kamppailuosiolta vaikka sellaisen kaverin kuin Conor McGregor ketjua. Mies on viime vuosien menestynein vapaaottelija, mutta niin se vain siellä teilataan pelleksi ja pelkuriksi.
Kyllä siihen on varmaan ihan syynsä. Siitä on koko Internet täynnä paskaa Youtubea myöden. Mä en ymmärrä koko lajista juuri mitään, enkä tunne nimeltä kuin muutaman vapaaottelijan ja Conor McGregor on niistä ensimmäinen joka tulee mieleen juuri sen negatiivisen julkisuuden takia. Ei se ole mikään pelkän Pakkotoiston ongelma, että sitä haukutaan. Varmaan ihan ansaittu maine.

Mä en yhtään tajua, miksi täällä on juututtu puhumaan kateudesta. Alkuperäiset viestit missä puhuttiin kateudesta, oli hyviä, tosin kateus-sana nyt on vähän turhan provo mutta ei siihen tainnut muutakaan hyvää termiä löytyä. Ehkä suomalaiset ei nykyisellään olekaan niin kateellista sakkia. Kuitenkin esim. meidän suomalaiset sketsisarjat nojaa 90% siihen stereotypiaan, että suomalaiset ovat vähän jöröjä ja kateellisia toisilleen. Huumoria ei tunnetusti voi edes kunnolla tehdä ilman totuuden siementä. Eikä tuo nyt ole minusta mitään kovin vakavaa suomalaisuuden lyttäämistä. Itse olen todella ylpeä suomalaisuudesta mutta on tuossa silti hivenen totuutta myös mielestäni. Ehkä olisi alunperin pitänyt puhua aiheesta "miksi bodarit aiheuttaa suuria tunteita" eikä mainita kateutta, niin olisi jäänyt taas sivukaupalla off-topiccia pois :)

Back
Ylös Bottom