Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Warren Buffet on sanonut, että älä osta osaketta kymmeneksi minuutiksi, jollet voi omistaa sitä kymmentä vuotta.

Joten vois viitata myös työhön, että itse en tekisi nykyään kyllä enään työtä edes kymmentä minuuttia, jos en vois tehdä sitä kymmentä vuotta.

Kyllä se ois ilkiä viettää työmaalla 8 h jos se ihistäis.

"Välihomman"kin mielekkyys toki vaikuttaa, mutta jos ajatus on tehdä jotain väliaikaisesti, osittain mielekkyydestäkin voi joustaa, kunhan saa enemmän rahaa :)

Jostain se kyllä kertoo, jos henkilöstö on vaihtunut viime kuukausina älyttömästi. Taas kuulma lähtee perjantaina yksi työntekijä pois.

Warren Buffet on sanonut, että älä osta osaketta kymmeneksi minuutiksi, jollet voi omistaa sitä kymmentä vuotta.

Joten vois viitata myös työhön, että itse en tekisi nykyään kyllä enään työtä edes kymmentä minuuttia, jos en vois tehdä sitä kymmentä vuotta.

Kyllä se ois ilkiä viettää työmaalla 8 h jos se ihistäis.
Nooh, tää menee vähän tällaiseen ideologiseen suuntaan. Jos kaikki tekis aina vaan niitä hyvän mielen töitä, ei oikein maailma pyörisi.
Ihminen on mukautuvainen ja vaihtelua kaipaava otus, harvalle on edes olemassa sellaista työtä, jota jaksaisi 5 vuotta veivata.

Mutta kukin arvostaa, mitä arvostaa elämässä. Itse arvostan vapaa-aikaa yli muiden, mutta tiedostan, että täysin nauttiakseni tuosta vapaa-ajasta on vähän kärsittävä välillä tienatakseen rahaa sinne vapaa-ajalle.

Voi kauhia.

Screenshot_20171128-143130.webp

Juu, se olikin ideologinen heitto.

Ei kaikki voi vaan tehdä työtä mistä tykkäisi. Se on fakta kyllä, siinä oot oikeassa. Jotta vapaa-ajalla voi harrastaa, on tehtävä jotain sen eteen, useimman meistä.

Oho, kirjoitin Buffetin yhdellä teellä. Korjaan, Warren Buffett.

Juu, se olikin ideologinen heitto.

Ei kaikki voi vaan tehdä työtä mistä tykkäisi. Se on fakta kyllä, siinä oot oikeassa. Jotta vapaa-ajalla voi harrastaa, on tehtävä jotain sen eteen, useimman meistä.

Oho, kirjoitin Buffetin yhdellä teellä. Korjaan, Warren Buffett.
Siinä kyllä olet silti oikeassa, että jos otettaisiin vaikka Maslown tarvehieararkia ja unohdettaisiin "moderni luksus", varmaan aika iso osa voisi yksilönä kyllä tehdä mitä haluaa ja elää varsin onnellista elämää.

Warren Buffett.

Nevör hööd. Luin nopeasti Wikin.

En tajunnut mitään.

"Buffettin mielestä markkinoista eniten hyötyvien tulisi maksaa muita suurempi osuus veroista koulutuksen, infrastruktuurin ja turvaverkon takaamiseksi." "Elokuussa 2011 Buffett kirjoitti New York Timesiin vaatien rikkaiden hemmottelun lopettamista. Hän kertoi maksaneensa 2010 veroja 6,9 miljoonaa dollaria, joka oli 17,4 prosenttia hänen tuloistaan, kun hänen toimistossaan työskentelevät maksoivat keskimäärin 36 prosenttia.[13]"

Hyi vittu :yäk:
Ei pysty, liikaa traumoja 90-luvulta.
Mä en ole koskaan edes maistanut, tuli vain tuolla eteen.
90-luvulla tein vaatekaaissa kiljua suoraan mummon sekomehupulloon ja myin ne kiljut luokkakavereille, näillä rahoilla laitoin 3 vuotta vanhemman systerin hakemaan alkosta kossua tai kaupasta kaljaa :)
Eihän sitä kiljua kukaan juo mutta sai sillä noinkin ittesä känniin.

Olutta kyllä voisi tehdä mutta silleen laadukkaasti laadukkaista matskuista.

En tajunnut mitään.

"Buffettin mielestä markkinoista eniten hyötyvien tulisi maksaa muita suurempi osuus veroista koulutuksen, infrastruktuurin ja turvaverkon takaamiseksi." "Elokuussa 2011 Buffett kirjoitti New York Timesiin vaatien rikkaiden hemmottelun lopettamista. Hän kertoi maksaneensa 2010 veroja 6,9 miljoonaa dollaria, joka oli 17,4 prosenttia hänen tuloistaan, kun hänen toimistossaan työskentelevät maksoivat keskimäärin 36 prosenttia.[13]"
Eli kyseenalaisti sen, miks rikkaat maksaa pienemmällä prosentilla veroja kuin pienempituloiset.

Noinniinkujuu pähkinässä, jos itse ymmärsin oikein.

Siinä kyllä olet silti oikeassa, että jos otettaisiin vaikka Maslown tarvehieararkia ja unohdettaisiin "moderni luksus", varmaan aika iso osa voisi yksilönä kyllä tehdä mitä haluaa ja elää varsin onnellista elämää.
Siinäpä se pointti on.

Itse työttömänä oppi kuluttaan perrrrhanasti vähemmän, mutta nauttiin sitäkin enemmän. Omalle vapaa-ajalleen laskee nykyään todella kovan hinnan. Jos joudun tekemään jotain epämiellyttävää työpaivän verran, niin mielummin oon tekemättä ja ansaitsen rahaa vähemmän.

Se kun herää vapaaehtoisesti aamulla ennen kukon laulua istuun kalaan pelityynelle järvelle ja juomaan termarista kahvia. Se sai miettiin omaa elämäänsä aikalailla uusiksi ja mitä siltä haluaa. Se oli sellanen ahaa-elämys.

Back
Ylös Bottom