Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Nuo jotkut aktiivisuusrannekkeet kun mittaa jopa unta, että miten paljon nukut ja miten paljon pyörit, niin kertokaapa tyhmälle mitä vittua sillä informaatiolla tekee. Mitä sille asialle voi tehdä jos ranneke kertoo, että nukut huonosti? Pitää alkaa varmaan stressaamaan siitä että nukkuu huonosti ja alkaa sen seurauksena nukkumaan vielä huonommin?
En itse oikein keksi muuta kuin jos haluaa testata syömisten, juomisten, liikunnan ja muiden aktiviteettien ajankohtia ja määriä nukkumaan menoon suhteutettuna optimoidakseen "hyvät unet". Ei varmaan sovi itseni kaltaisille huonoille nukahtajille, joilla varmaan kävisi just kuten kuvasit.

Todellisuudessa nuo ei kyllä pysty mitenkään mittaamaan todellista unta tai unen tilaa. Sitä varten tarvittaisiin EEG-elektrodit päänahkaan (tai kallon sisään, aivokuoreen). Kai ne jotain suuntaa antavaa voi analysoida, jos siis ihminen ensinnäkin nukkuu. Sängyssä makailevalle ja/tai pyörivälle unettomalle lukemat saattaa olla aika lailla pielessä.

Minä nukuin hyvin
Tää on katos toisille varmaan näitä "Palaako jääkaapissa valo kun ovi on kiinni kysymyksiä". Jos ei ole dataa tukemaan väittämää, on vain oletus hyvin nukkumisesta.

e. Itse nukuin myös mielestäni hyvin, mutta muutaman tunnin liian vähän.

onneksi en jaksa murehtia tuollaisista asioista, enkä juuri mistään muustakaan asiasta

"katsotaan mitä päivä tuo tullessa, vai tuoko se mitään"
"eikä siitä sen enempää"

Itse nukun varmasti monen mielestä lähes täydellisesti, illalla nukahdan 21.30-22.00 (halusin tai en) ja aamulla herään 5.30-6.00 (halusin tai en)
Mutta olisi kiva joskus katsoa myös joku leffa tms. mutta kun ei niin ei, aamulla olisi mahtavaa kun heräisi joskus vaikka 7.00 mutta on sula mahdottomuus.

Tuota naisten asiaa mietin just aamulla että onko sellaisia naisten linnakkeita mihin miehillä ei ole mitään asiaa?
Kai nyt tasa-arvon aikana se tasa-arvo on molempiin suuntiin? Ei vai? Tä?

Minä nukuin hyvin

Minäkin.

Tää on katos toisille varmaan näitä "Palaako jääkaapissa valo kun ovi on kiinni kysymyksiä". Jos ei ole dataa tukemaan väittämää, on vain oletus hyvin nukkumisesta.

e. Itse nukuin myös mielestäni hyvin, mutta muutaman tunnin liian vähän.

Eikö oma vireystila tai jaksaminen yleensä ole hyvä mittari siihen? Toki sehän on vain mutua. Mutta itse koen nukkuvani hyvin koska jaksan hyvin.

Mutta nyt kun asiaa koitan miettiä niin voiko olla niin, että omasta mielestä nukkuu hyvin mutta data näyttää ihan toista, esim uniapnea.

Itse nukun varmasti monen mielestä lähes täydellisesti, illalla nukahdan 21.30-22.00 (halusin tai en) ja aamulla herään 5.30-6.00 (halusin tai en)
Mutta olisi kiva joskus katsoa myös joku leffa tms. mutta kun ei niin ei, aamulla olisi mahtavaa kun heräisi joskus vaikka 7.00 mutta on sula mahdottomuus.

Tuota naisten asiaa mietin just aamulla että onko sellaisia naisten linnakkeita mihin miehillä ei ole mitään asiaa?
Kai nyt tasa-arvon aikana se tasa-arvo on molempiin suuntiin? Ei vai? Tä?
En lähtenyt tarkistamaan, ottaako joku miehiä jäseniksi, nykyään ehkä joku, mutta onhan noita:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Suomalaiset_naisjärjestöt

Eikö oma vireystila tai jaksaminen yleensä ole hyvä mittari siihen? Toki sehän on vain mutua. Mutta itse koen nukkuvani hyvin koska jaksan hyvin.

Mutta nyt kun asiaa koitan miettiä niin voiko olla niin, että omasta mielestä nukkuu hyvin mutta data näyttää ihan toista, esim uniapnea.
Ei se ihan suoraan ole, kaikkiin olotiloihin kun tottuu ja keskimääräistä vähemmän väsynyt olotila voi tuntua virkeytenä. Itse en edes muista, millaista on herätä oikeasti virkeänä.

Ei se ihan suoraan ole, kaikkiin olotiloihin kun tottuu ja keskimääräistä vähemmän väsynyt olotila voi tuntua virkeytenä. Itse en edes muista, millaista on herätä oikeasti virkeänä.
Siitä tämä oikeastaan mieleen tulikin, kun mä nukun itse aina huonosti ja tiedän sen ihan ilman rannekkeitakin, mutta ei mulla ole mitään keinoa tehdä asialle mitään. Aamut on aivan perseestä. Viikonloppuina korvaan laatua määrällä ja kun maanantai-aamu taas koittaa niin ai ai, kun on hieno fiilis.

illalla nukahdan 21.30-22.00.
Mutta olisi kiva joskus katsoa myös joku leffa tms. mutta kun ei niin ei

tuo on kyllä tosi, jos haluaa valvoa tuon myöhempään on poistuttava kotioloista viimeistään 20:00

Hampaat revitty, nyt ollaan kuin kuuma peruna suussa.

Emäntä ei millänsäkä uskonut että paino oli aamusta mitä oli, joten jouduimme pitkän kaavan kautta testaamaan kahdella vaa'alla tulokset. Piti ne nyt paikkansa, itselläkin aamupaino siis #81,8. Nyt siellä on sitten mittauspisteellä kaksi vaakaa. :david:

illalla nukahdan 21.30-22.00 (halusin tai en)

tuo on kyllä tosi, jos haluaa valvoa tuon myöhempään on poistuttava kotioloista viimeistään 20:00

Mahtaako teillä tulla sinne asumukseen korvausilmaa lainkaan. Hiilidioksidin ylimäärä kun väsyttää. Toisaalta, tuolloin ei aamulla kai olo olisi virkeä :)

Siitä tämä oikeastaan mieleen tulikin, kun mä nukun itse aina huonosti ja tiedän sen ihan ilman rannekkeitakin, mutta ei mulla ole mitään keinoa tehdä asialle mitään. Aamut on aivan perseestä. Viikonloppuina korvaan laatua määrällä ja kun maanantai-aamu taas koittaa niin ai ai, kun on hieno fiilis.
Oma ongelma on yleensä ollut nukahtaminen ja siihen jokusen vuoden nappia vedinkin. Nykyään osaan nukahtaa ilman nappeja yleensä tunnin sisään sänkyyn menosta, mikäli menen sänkyyn joskus 23 kieppeillä. Jos aikaisemmin yrittää, menee pyörimiseksi ja kuuppa alkaa vaeltaa. Eihän tuo nyt niin helvetin vähän ole, jos nukkuu 24-6:30, mutta pitkässä juoksussa alkaa univelkaa kertymään. Viikonloppuisin yritän myös nukkua reilummin, mutta aika usein tulee heräiltyä viimeistään 8 tunnin unien jälkeen, vaikka väsy ei ole väistynyt. Tähän on vaan tottunut ja viikonloppunakin repii itsensä sängystä väkisin ylös. Kyllä sitä sitten aamulenkin jälkeen virkistyy.

Joo mutta sitten tulee ettei vanha viitsi tai jaksa tms. muu selitys :)
Mä en tiedä miksi mutta ei mua ole kuin sinkkuaikana kiinnostanut kylillä hilluminen iltaisin/viikonloppuisin epätoivoisena pimpan perässä. Sitäkään tosin ei koskaan saaanut, korkeintaan krapulan ja pahan morkkiksen.
Nyttemmin ei oikeastaan ole minkäänlaista kiinnostusta lähteä mihinkään, vihaan ihmisiä.

Mä herään aina ihan virkeänä ilman herätyskelloa, paitsi jos pitää niiqu oikeasti joskus herätä johonkin tiettyyn aikaan niin silloin nukkuu siihen asti kunnes kello soi ja sitten väsyttää ihan vitusti.
Täällä ei ole käytännössä mitään kunnon ilmanvaihtoa mutta en viitsi alkaa rakentamaan, ikkunaa hieman raolla ja tiivisteistä pätkät pois niin tulee korvausilmaa.

Maananta, yhtä mukava päivä kuin perrrjantai.

Jos maanantaissa on jotain vikaa, niin silloin on hyvä tarkastella omaa toimintaa. Miksi maanantai olisi kurja, kun se voi olla yhtä makia kuin muutkin päivät.

Joo mutta sitten tulee ettei vanha viitsi tai jaksa tms. muu selitys

Minä harrastankin rokenrollia niin ei tarivi keksiä tekosyitä, koska: hilluminen on mielekästä eikä epätoivoista

Miksi maanantai olisi kurja

sikos,koska: ma-pe työMiehenä la-su pääsee himpunverran nauttimaan vapaa-ajasta niin onhan tämä jokaviikkoinen työelmään paluu kamalaa

vaihtaisin työpaikkaa/alaa kun vaan keksisin mikä olis kivaa

Back
Ylös Bottom