Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Vihreiden puheenjohtaja Touko Aalto pyytää anteeksi Helsingin kaupunginvaltuutetun Fatim Darran kommentteja. Asiasta kertoo Vihreä Lanka. Darra kirjoitti viime perjantaina Facebook-sivuillaan, että ainoa syy muuttaa maaseudulle "on insesti ja se, että kukaan ei kuule, kun vaimo huutaa apua".

Aalto pyytää lehden mukaan suomalaisiltä ihmisiltä anteeksi Darran loukkaavia kommentteja ja niistä aiheutunutta mielipahaa. Lisäksi hän linjaa, että kommentit ovat vastoin vihreiden arvoja ja että ne ovat tuomittavia. Muuten hän ei aio asiaa kommentoida.

Ei oo liisuria. Firman omaisuutta.

Tallissa myös poistoilmanvaihto ohjattu kosteusanturilla.
Roger, lopputulos sama. Jälleenmyyntiarvo ei itselle merkityksellinen.

No toi lämpö se varsinainen ongelma onkin ja toki ilmanvaihto vähän auttaa, mutta suola jämähtää joka tapauksessa alustaan ja lämpimässä ruostuminen nopeutuu, kun taas pakkasessa sitä ei käytännössä tapahdu.

e. Veikkaan silti melko marginaaliseksi ongelmaksi, mutta ihan nillittämisen ilosta oli pakko.

Roger, lopputulos sama. Jälleenmyyntiarvo ei itselle merkityksellinen.

No toi lämpö se varsinainen ongelma onkin ja toki ilmanvaihto vähän auttaa, mutta suola jämähtää joka tapauksessa alustaan ja lämpimässä ruostuminen nopeutuu, kun taas pakkasessa sitä ei käytännössä tapahdu.

e. Veikkaan silti melko marginaaliseksi ongelmaksi, mutta ihan nillittämisen ilosta oli pakko.
Nillitys on rosk.

Eipä nää kerkiä oleen kuin vuoden-puolitoista. Ruostuu sit muiden talleihin ;)

Mikä siinä miettimisessä on niin vaikeata?

Että mikähän ala se olis :whistle: Nykynen homma on sinällään ok 8-16 ja sitten se on siinä. Turvattu työpaikka, mutta etenemismahdollisuuksia ei ole kuin muutamaan eri suuntaan. Näistä ehkä toinen kiinnostaisi vähän. Nykyisissä hommissa sukupuolijakauma on hyvin naisvallotteinen (keski-ikä lähentelee myös aika korkeaa lukemaa). Sillon tällön aina mol.fi kautta kattellu noita paikkoja niin ei siellä oo ku sihteeriä + toimistoapulaisia = naisille ne paikat. Ja oman alan hommia en mielellään tekisi. :notworthy:

Sulaa naama kun sain kutsun likan koulun vanhempainyhdistyksen whatsappi ryhmään... Jotkut myyjäiset tulossa ja kaikki on niin oksettavan aktiivisia... Taidan tehdä oman osuuteni kuten yleensä... Käyn ostamassa jotain ja tuen siten tätä aktiivista porukkaa.

Mä kyllä mielelläni teen uuden alan hommia, joka nyt lienee aika selviö. Olishan se ollu vähän rankkaa kouluttautua töihin joita vihaa (ja se riski oli olemassa), mutta onneksi näin ei käynyt.

Päivä melkein pulkassa. Väsyttää ns. vittuna, saas nähdä malttaako sitä salille kun kokkailla pitäis.

Sulaa naama kun sain kutsun likan koulun vanhempainyhdistyksen whatsappi ryhmään... Jotkut myyjäiset tulossa ja kaikki on niin oksettavan aktiivisia... Taidan tehdä oman osuuteni kuten yleensä... Käyn ostamassa jotain ja tuen siten tätä aktiivista porukkaa.
Mua ärsyttää kun olen aina yli- innokas. Olen joka paikassa mukana.

Just tuossa vkonloppuna keksin, että mun tarvitisi oppia kinesioteippausta. Omaksi iloksi ja harrastuksen tueksi (en kaipaa mielipiteitä teippauksesta). Etsiskelin kursseja mutta kaikki oli jossain huitsin kuusessa ja sellaiseen aikaan etten pääse.
No, tuumasta toimeen; nyt mulla on kouluttaja, aika, paikka ja päivä sekä minä ja kymmenen muuta mun järjestämällä kurssilla. Prkl.

Toisaalta: kun itse järjestää niin saa mitä haluaa ja tapahtumat on aina sillä missä ja milloin mulle sopii.

Just tuossa vkonloppuna keksin, että mun tarvitisi oppia kinesioteippausta. Omaksi iloksi ja harrastuksen tueksi (en kaipaa mielipiteitä teippauksesta). Etsiskelin kursseja mutta kaikki oli jossain huitsin kuusessa ja sellaiseen aikaan etten pääse.
No, tuumasta toimeen; nyt mulla on kouluttaja, aika, paikka ja päivä sekä minä ja kymmenen muuta mun järjestämällä kurssilla. Prkl.

Toisaalta: kun itse järjestää niin saa mitä haluaa ja tapahtumat on aina sillä missä ja milloin mulle sopii.
Kaiken voi nykyään opetella Youtube-videoilla, niin vältetään niitä ahdistavia ihmiskontakteja.

Kaiken voi nykyään opetella Youtube-videoilla, niin vältetään niitä ahdistavia ihmiskontakteja.
Tiedän. Mutta mullahan ei ole minkäänlaista sosiaalista(kaan) elämää niin joku ihmiskontakti silloin tällöin on kannaltani suotavaa.

Mua alkoi aivan ahdistamaan tuommonen sosiaalisuus ja innokkuus.

Äiteen kanssa eilen pohdittiin, että ollaankohan jotenkin epänormaaleja, kun kotoa poistuminen vapaa-aikana ei juurikaan kiinnosta.

Tarttis tehdä vielä tänään ruokaa ja rupesin miettimään, miksi jauhelija ja/tai broilerin suikaleet ruskistetaan ennen laatikkoon lykkäämistä?
Esim. makaronilaatikko, mikä vitun funktio sillä ruskistamisella siinä on ? Tässähän säästäisi monta minuuttia, mutta toisaalta, sipulit on kuitenkin paistettava...hmmm.

Prkl. Avaimet kotona ja minä ulkona.
Ja maailman laiskin teini fillaroimassa koulusta kotiin.

Back
Ylös Bottom