Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

No vaikuttaako se sun työ muiden ihmisten henkeen ja/tai terveyteen ? Siitähän tässä oli kyse.
Tavallaan. Mutta ketä hyödyttää, jos stressaan sitä ajalla jolta mulle ei makseta, tilanteessa jossa pitää selviytyä muusta elämästä? Tulisi burnari aika äkkiä.
E. Ja tuleekin monelle, juuri koska eivät osaa lokeroida asioita ja priorisoida omaa jaksamistaan.

No ite tein työn, mutta ei mulla oo mitään kättä pidempiä välineitä. Tunkki ihan leluvehje ja renkaat on yleensä niin tiukassa, että pitää polttopullolla polttaa ne irti. Ei mulla oo semmosia jos en saakkaan rengasta irti. :D Noh ehkä naapurit auttaa jos meinaa auto jäädä puolitiehen pihalle. :D Kyllähän sinne öljyä viimeksi laitettiin niin jospa ne ei ois tiukassa...

Kyllähän sulle varmaan löytyy apua renkaanvaihtoon.

Ja myös öljynvaihtoon.

Jos..

No ite tein työn, mutta ei mulla oo mitään kättä pidempiä välineitä. Tunkki ihan leluvehje ja renkaat on yleensä niin tiukassa, että pitää polttopullolla polttaa ne irti. Ei mulla oo semmosia jos en saakkaan rengasta irti. :D Noh ehkä naapurit auttaa jos meinaa auto jäädä puolitiehen pihalle. :D Kyllähän sinne öljyä viimeksi laitettiin niin jospa ne ei ois tiukassa...
Onko jumissa siis renkaan pultit vai että itse rengas ei irtoa, vaikka pultit irti?

Pultit irtoaa, kun otat pidemmän varren käyttöön.

Rengas irtoaa, kun löysäät jokaista pulttia, mutta sen verran toki että ei pultti irtoa. Sanotaan, että puoleenväliin tai vähän vajaa. Ajat autolla ees taas metrin kaks samalla kääntyillen ja jo paukkuu irti.

Toinen toki on että joku suonikas vaihtaa ne avuttomalle ladylle.

Edit, korjaan ei avuton vaan hädänalaisen.

Tavallaan. Mutta ketä hyödyttää, jos stressaan sitä ajalla jolta mulle ei makseta, tilanteessa jossa pitää selviytyä muusta elämästä? Tulisi burnari aika äkkiä.
E. Ja tuleekin monelle, juuri koska eivät osaa lokeroida asioita ja priorisoida omaa jaksamistaan.
Niin, muttei suoranaisesti. Mitä mistään stresaamisesta on kenellekään hyötyä? Eiks vaan kannattaisi lopettaa siitä lapsiperharjestakin stressaaminen, kun kerran on tuollainen on-off mahdollisuus?

Vähän pullukka.

Sillei sopivasti.
En oo, sorry. Snapchat-785587914.webp

Onko jumissa siis renkaan pultit vai että itse rengas ei irtoa, vaikka pultit irti?

Pultit irtoaa, kun otat pidemmän varren käyttöön.

Rengas irtoaa, kun löysäät jokaista pulttia, mutta sen verran toki että ei pultti irtoa. Sanotaan, että puoleenväliin tai vähän vajaa. Ajat autolla ees taas metrin kaks samalla kääntyillen ja jo paukkuu irti.

Toinen toki on että joku suonikas vaihtaa ne avuttomalle ladylle.
Yleensä riittää ihan alas lasku sopivasti löysätyillä. Mutta kun lyö rinkulat momenttiin, ei oo tämmösiä ongelmia.

Niin, muttei suoranaisesti. Mitä mistään stresaamisesta on kenellekään hyötyä? Eiks vaan kannattaisi lopettaa siitä lapsiperharjestakin stressaaminen, kun kerran on tuollainen on-off mahdollisuus?
No, kyllä joskus ihan suoranaisestikin.

Pointti oli se, että töissä kyllä stressaan välillä töitä, mutta vapaa-ajalla on ihan omat stressinsä, joten en stressaa töitä vapaa-ajalla. Saattaisin stressata, jos vapaa-ajalla ei stressitekijöitä olisi. Jos koko ajan stressaisin kaikkea, en jaksaisi. Akuutin tilanteen ollessa päällä on vaikeinta olla stressaantumatta siitä. Kun lapsiperhearki ei ole päällä, en stressaa sitä. Kun taas on, saatan stressata. Selkiskö?

Kirjaston aktiivikäyttäjän vinkit onnistuneeseen lainauskokemukseen;

1. Tarkista kirjaston verkkopalvelusta, että haluamasi kirja on paikalla. Jos se ei ole, varaa se.
Jos on paikalla jossain muussa kaupungin kirjastossa, varaa se silti siihen kirjastoon, jota itse käytät.
--> Ei turhia kirjastokäyntejä

2. Tilaa sähköpostiin/tekstarina ilmoitus laina-ajan päättymisestä. Kun viesti tulee, käy kirjaston verkkopalvelussa uusimassa laina. Uutuuksia ei voi uusia eikä niitä, joille on varaus. Useimmiten perusromaanien uusinta onnistuu kuitenkin 5x.
--> Kirja voi usein olla lainassa 6 kk.

Toki voi tietysti olla niinkin, että olette todella hitaita lukijoita. :)
Ei hätää. Uusinta verkkopalvelussa ei kuitenkaan enää onnistu. Ota kirja mukaan ja käy kirjastossa fyysisesti uusimassa se (näyttämässä, että se on tallella ja kunnossa). Verkkouusinnat onnistuvat taas sinulla on käytännössä 6 kk laina-aikaa (ellei joku varaa sitä ko. opusta).
Kirjastokäyttäytyminen on hanskassa, mutta kiitos joka tapauksessa hyvästä tiivistelmästä. Omassa postissa viittasin siihen epätodennäköiseen skenaarioon, missä olet menossa paksun romaanin puolessa välissä ja alat uusimaan lainaa, mutta se ei onnistukaan, koska joku on tehnyt siihen varauksen. Siihen verrattavissa oleva tapaus sattui eilen, kun aloin töiden jälkeen katsomaan Fargoa HBO Nordicilta, mutta joku ilkeä ihminen oli poistanut sarjan. Toissapäivänä olin päässyt 2. kauden kolmanteen jaksoon, joten vitutuksen määrä oli maksimaalinen.

Liian vähän tulee luettua nykyään siviilissä. Töissä saa lukea senkin edestä ja tulkita hieroglyfejä. Jotain pitää myös itse kirjoitella ja kuvia piirrellä. Sen vuoksi lukuintoa ei tahdo rittää vapaa-ajalla, vaikka on toki eri asia lukea kertoma- kuin ammattikirjallisuutta.

Yleensä riittää ihan alas lasku sopivasti löysätyillä. Mutta kun lyö rinkulat momenttiin, ei oo tämmösiä ongelmia.
Ei auta vaikka kuinka ois momentissa pultit, jos peltivanne ottanut jo vähän ruostetta ja se taraa kiinni. Juuri pari viikkoa sitten heittelin renkaaseen noin 20 kertaa 4"x4" pölliä jolla pituutta joku 40 cm. Oli meinaan pikkasen kiinni ja oisin toki ajanut, mutta ei startannut.

No, kyllä joskus ihan suoranaisestikin.

Pointti oli se, että töissä kyllä stressaan välillä töitä, mutta vapaa-ajalla on ihan omat stressinsä, joten en stressaa töitä vapaa-ajalla. Saattaisin stressata, jos vapaa-ajalla ei stressitekijöitä olisi. Jos koko ajan stressaisin kaikkea, en jaksaisi. Akuutin tilanteen ollessa päällä on vaikeinta olla stressaantumatta siitä. Kun lapsiperhearki ei ole päällä, en stressaa sitä. Kun taas on, saatan stressata. Selkiskö?
Ei, tai sitten et tiedä, mitä varsinainen stressi on.

Ei auta vaikka kuinka ois momentissa pultit, jos peltivanne ottanut jo vähän ruostetta ja se taraa kiinni. Juuri pari viikkoa sitten heittelin renkaaseen noin 20 kertaa 4"x4" pölliä jolla pituutta joku 40 cm. Oli meinaan pikkasen kiinni ja oisin toki ajanut, mutta ei startannut.
No juu, itellähän ei oo tällä vuosituhannella ollut peltivanteita missään laitteessa, mutta kyllä nekin irtoo kun asennetaan asianmukaisesti momenttiin ja tietty tervataan tms. navan ja vanteen liitos ja muttereitakin vähän ja harjaillaan aina vanhat ruosteet pois. Tosin, kyllä ne silti voi jämähtää, mutta riski pienenee.

Sä tarkoitat sitä kun ottaa keskiöstä kiinni?
Jos pultit on voideltu kiinnittäessa ja niitä ei ole vedetty pahasti yli momentin niin jopa nai... ei mieshenkilö pystyy ne irroittamaan helposti.
Liialla kiristämisellä pilataan vanteet ja jossain vaiheessa menee pultit peltivanteesta läpi.

Nyt kun eletään tasa-arvon aikaa niin eikai enää kukaan nainen nillitä ettei voi vaihtaa renkaita koska tuskin siihen hommaan munia tarvitaan?

No juu, itellähän ei oo tällä vuosituhannella ollut peltivanteita missään laitteessa, mutta kyllä nekin irtoo kun asennetaan asianmukaisesti momenttiin ja tietty tervataan tms. navan ja vanteen liitos ja muttereitakin vähän ja harjaillaan aina vanhat ruosteet pois. Tosin, kyllä ne silti voi jämähtää, mutta riski pienenee.
Raskaan kaluston kanssa pelatessa tuli käytettyä tervasprayta, sellaistakin on olemassa :)
upload_2017-10-21_10-14-24.webp

Joskus oltiin Varsovassa ja oluelle siellä piti päästä, aloin ihmettelemään että onpa jopa ajankohtaan nähden hiljainen baari kunnes toiset alkoivat kommentoimaan seinillä olevia Tom Of Finland henkisiä tauluja sekä niitä muutamia harvoja asiakkaita.
Myöhemmin meno olisi saattanut olla kuvan kaltaista...
upload_2017-10-21_10-32-27.webp

Back
Ylös Bottom