CBB Juho Murtonen

Miksi ihmiset ovat niin saatanan mustavalkoisia ja näkevät vain oman pikku maailmansa?
Tuon voisit kyllä osoittaa itsellesikin. Hyökkäät Juhoja vastaan ties monettako kertaa ihan kuin sinua vastaan olisi julistettu sota. Vaikka samaan aikaan aikaan Juhot käsittelevät asioita yleisellä tasolla. Sinun treenisi ovat kaukana siitä. Harvemmin tutkimuksiin saadaan mukaan kaltaisiasi treenaajia. Ainakaan niin paljon, että tuloksista voisi päätellä mitään.

Mielestäni te kaikki tuotatte helvetin hyvää materiaalia. Ei kai sitä tarvitse niin ajatella, että sillä olisi tarkoitus toista loukata?

Oikeasti hyviä ja informatiivisia videoita Juhot tekevät, itsekin olen intrassa käyttänyt EAA:ta, jonka tosin olen ostanut aina pilkkahintaan tupla-alennuksilla fitnesstukulta (opiskelija-alennukset saa muiden alennusten päälle). Täytyy nyt kuitenki miettiä toden teolla noiden intrakäytön lopettamista. Voisi laittaa loput vaikka smoothieen aamuisin.

Tämä "hyökkäys" on nyt aivan pikkulasten käytöstä sekä argumentointitasoa muistuttavaa paskaa. Osa saliapinoista päässyt jo uhmaikään saakka, niin Juhojen treenin kovuus täytyy vetää asian ulkopuolelta mukaan ":D".

Onko oikeasti vaikea kysyä argumentatiivisia kysymyksiä, joihin todennäköisesti Juhot voisivat vastata? En käsitä millä verukkeella on lupa alkaa toisien aatteita mollaamaan, kun ne on selkeästi perusteltu.

Tällä foorumilla modetkin jakaa totuutena omiin aatoksiinsa perustuvaa paskaa, ja heitä suojellaan kun he saavat silloin tällöin osakseen perusteltuja vasta-argumentteja. Siksi tuntuu erittäin kummalliselta, että vaikka Juhot perustavat omat ajatuksensa todisteisiin vedoten, on heidät lupa ilman keskustelua lynkata.

Viimeksi muokattu:
Sekoitan omankin mielipiteeni keskusteluun, kaikkia kun kiinnostaa minunkin persereikäni. Aminoiden ja hiilarin juominen on itsellä ainakin dieetillä tuonut lisää jaksamista ja voimaa treeneihin.

Toinen asia vähän ja vierestä. Ei näitä asioita voi katsella niin mustavalkoisesti, mikä toimii paperilla ja mikä käytännössä. Nytten kaikki paperit ja tutkimukset sanoo, että natuna pitäisi reenata vähän ja useasti jotta proteiini synteesi olisi paras mahdollinen. Silti useat "isot ja voimakkaat" natikat ovat ja reenaavat monesti hyvin harva jakoisilla ohjelmilla, mikä ei pitäisi nykytiedon mukaan olla kovin hyvä systeemi, silti se toimii käytännössä? miksi? On paljon syitä joita ei vielä tiedetä tai ei ainakaan osata ymmärtää isommassa mittakaavassa.

E: Nimimerkillä 750kg YT raakana ja natuna.

Tuon voisit kyllä osoittaa itsellesikin. Hyökkäät Juhoja vastaan ties monettako kertaa ihan kuin sinua vastaan olisi julistettu sota. Vaikka samaan aikaan aikaan Juhot käsittelevät asioita yleisellä tasolla. Sinun treenisi ovat kaukana siitä. Harvemmin tutkimuksiin saadaan mukaan kaltaisiasi treenaajia. Ainakaan niin paljon, että tuloksista voisi päätellä mitään.

Mielestäni te kaikki tuotatte helvetin hyvää materiaalia. Ei kai sitä tarvitse niin ajatella, että sillä olisi tarkoitus toista loukata?
Mutta mä olen aina painottanut, että ollaan yksilöitä, en leimannut kaikkea muuta turhaksi.

Aminot ei niin tärkeitä ole jos ei ole dieetillä tai jos treenaa löysemmin. Mutta kun pistetään ruuvia kireelle ja vedetään 100 lasissa, niin millä logiikalla silloin juuri hyvin imeytyvät aminot muuttuvat proteiinista turhaksi mehuksi? Silloinhan ne ovat juuri paikallaan täsmäravintona rajoitetussa ruokavaliossa ja kovassa rasituksessa. Ja kallista? Kelle? Mikä tahansa on kallista, pelkkä salikortti.

Viimeksi muokattu:
10g EAA maksaa n.0,30e, joten ei ole hinnalla pilattu. Kanan rintaa pitää syödä 100g saadakseen samat aminot maksaa 1,3e...

Korjaan..ihmisten hius/eläimenkarva mehu maksaa 0.3 eur :D
Jos aminoita ostaa, niin kannattaa katsoa että se on ns "fermented" eli jostain ruoka-aineesta oikeasti tehtyä. Luultavasti ei ole sitä halvinta kamaa.

1449255264363

Proteiini toimii kaikilla ihmisillä samalla tapaa.

Mutta toimiiko lihaksen proteiinisynteesi samalla tapaa natuilla ja ei-natuilla? Ja vaikuttaako nautittu proteiini jotenkin eri tavalla näiden kesken?

Oon käsittänyt, että ei-natujen ei tarvitse niin paljon murehtia tuosta proteiinisynteesistä. Jatkuuko se sitten pidempään vai miten. Vai onko enemmän koholla.

Mutta mä olen aina painottanut, että ollaan yksilöitä, en leimannut kaikkea muuta turhaksi.

Aminot ei niin tärkeitä ole jos ei ole dieetillä tai jos treenaa löysemmin. Mutta kun pistetään ruuvia kireelle ja vedetään 100 lasissa, niin millä logiikalla silloin juuri hyvin imeytyvät aminot muuttuvat proteiinista turhaksi mehuksi? Silloinhan ne ovat juuri paikallaan täsmäravintona rajoitetussa ruokavaliossa ja kovassa rasituksessa. Ja kallista? Kelle? Mikä tahansa on kallista, pelkkä salikortti.
Ymmärtääkseni Juhot käyvät läpi asioita perustreenaajan kannalta. Niistä samoista perustreenaajista, joista löytyy eniten tutkimuksia. Siitä marginaaliryhmästä, mihin kuulut, ei taida tutkimuksia löytyä. Toivottavasti jossain vaiheessa löytyy. Olisi mielenkiintoista nähdä niiden tuloksia. En mä ole nähnyt heidän missään sanovan, että sinun treenisi ovat paskaa. Joten ihmettelen, miksi otat Juhojen videot henkilökohtaisena hyökkäyksenä. Vähän sama kuin rallikuski hermostuisi siitä, että miksei autokoulussa opettaja opeta vasemman jalan jarrutusta.

Sitä paitsi ei salikortin tarvitse olla kallis. Kunnan saleilla vuosikortin saa helposti alle 200e. Go go yms mainostavat myös alle 20e/kk hintoja.

Jos aminoita ostaa, niin kannattaa katsoa että se on ns "fermented" eli jostain ruoka-aineesta oikeasti tehtyä. Luultavasti ei ole sitä halvinta kamaa.
Pystyykö tätä päättelemään mitenkään ravintosisällöstä? Nimimerkillä 0.3e/10g EAA käyttävä, kun ei pakki kestä heraa.. Aiemmin meni lihaproteiinia, joka olikin lopulta pelkkää rustoa ja jänteitä. Tämmöinen ravintosisältö:
Ravintoarvo 100g:
Energia: 390kcal
Proteiinia: 89
Hiilihydraatteja: 0.2
- joista sokeria: -
Rasva: -
Kuituja: -
L-Leusiini: 23.8
L-Isoleusiini: 11.9
L-Valiini: 11.9
L-Lysiini: 13
L-Fenyylialaniini: 11
L-Treoniini: 10
L-Histidiini: 5
L-Metioniini: 3

Kyllä nuo kaikki lisäravinteet ovat turhaa paskaa. Kaikista säälittävintä ovat nämä "sponsoroidut" urheilijat, jotka mainostavat jotain tiettyä merkkiä ja saavat jonkun säälittävän alennuksen firman verkkokaupasta.

Tästä hyvä esimerkki on yksi tuttavani, joka oli Sportlife Nutritionilla valmennuksessa ja täten "sponsoroitu urheilija". Kaverini maksoi yli 1000e vuodessa valmennuksesta sekä käytti YLI 100 EUROA kuussa firman lisäravinteisiin, joita pystyi ostamaan firman omasta verkkokaupasta "halvalla". Todellisuudessa esimerkiksi palautusjuoma oli halvempaa Prismoissa kuin firman omassa verkkokaupassa.

Pystyykö tätä päättelemään mitenkään ravintosisällöstä? Nimimerkillä 0.3e/10g EAA käyttävä, kun ei pakki kestä heraa.. Aiemmin meni lihaproteiinia, joka olikin lopulta pelkkää rustoa ja jänteitä. Tämmöinen ravintosisältö:
Ravintoarvo 100g:

Ei sitä voi päätellä miksistä, kun ne varmaankin sekoitellaan yksittäisistä aminohapoista. Yleensä purkissa lukee fermented tai ajimoto, jos halutaan tätä korostaa. Luulisi valmistajan tietävän. Kannattaa kysyä, sillä on keissejä että pakkauksesta on jätetty tietyt sanat pois, vaikka olisivatkin myyntiä edistäviä, koska se logon laittaminen maksaa. Esim fastin kreatiini oli aikoinaan creapurea, mutta eivät sitä maininneet tästä syystä.

Mitä väliä mistä tehty?

Mitä väliä mistä tehty?

Samalla tavalla se toimii, mutta itse en pidä houkuttelevana ajatuksena tätä. Hera sentään on suhteellisen vähän prosessoitua maidon osaa. Fermentoidut aminotkin ovat usein maissista tai lihan ruhosta uutettuja.
Eli molemmat ns oikeaa ruokaa

Mun mielestä oli tylsä video. Tieteellinen ote on yleisesti ok, mutta pakko myöntää, että tämän katsoin tosi pintapuolisesti. Jos kohdeyleisönä on vaikkapa tavistallaaja-salitreenaaja, jaksaako hän katsoa tällaisia keskittyneesti ja saako jotain lisäarvoa.

Yleisesti ottaen kaikki YouTube-videot bodyskenessä ovat aika tervetulleita, mutta mun tämä oli jotenkin turha. Pahoittelut synkeästä palautteesta.

Ihmettelen miksi otat mun argumentit henkilökohtaisena hyökkäyksenä.
Aika värikästä kommentointiahan sinulta ketjusta löytyy useammankin Juhojen videoiden jälkeen. En ole varmaan ainoa, jolle on syntynyt kuva että sinulla olisi jotain heitä vastaan. Noh, hyvä jos ei niin ole. Mielestäni tilaa ja tarvetta on tällä palstalla molempien videoille.

Ravintoarvo 100g:
Ei taida voida päätellä. Tuossa tosin ei ole kaikkia 9 välttämätöntä aminohappoja, vaan L-tryptofaani puuttuu. Tämä muuten pitää paikkansa todella monen "eaa":n kanssa, että vähintään yksi välttämätön aminohappo puuttuu. Yleensä ainakin tämä l-tryptofaani.

Tiedä sitten paljonko vaikuttaa, mutta ihmetyttää miksi sieltä "välttämätön aminohapposekoituksesta" jätetään yksi tai useampi välttämätön aminohappo pois, kun kaikki kuitenkin tarvitaan

Ei taida voida päätellä. Tuossa tosin ei ole kaikkia 9 välttämätöntä aminohappoja, vaan L-tryptofaani puuttuu. Tämä muuten pitää paikkansa todella monen "eaa":n kanssa, että vähintään yksi välttämätön aminohappo puuttuu. Yleensä ainakin tämä l-tryptofaani.

Tiedä sitten paljonko vaikuttaa, mutta ihmetyttää miksi sieltä "välttämätön aminohapposekoituksesta" jätetään yksi tai useampi välttämätön aminohappo pois, kun kaikki kuitenkin tarvitaan

Ja tämä tryptofaanin puute nimenomaan pahentaa entisestään sitä aminohappojen synnyttämään serotoniinivajetta ja mahdollista masennusta. Varsinkin kun bcaa itsessään blunttaa serotoniinin tuotantoa ja siihen päälle vielä serotoniinin rakennuspalikka pois pelistä päälle.. ei ole hyvä kombo.

Tämä tilanne nyt tuskin tulee kerran päivässä nautitun treenijuoman nauttimisesta, mutta olen nähnyt monia juovan bcaa litkuja dietillä pitkin päivää.

Aika värikästä kommentointiahan sinulta ketjusta löytyy useammankin Juhojen videoiden jälkeen. En ole varmaan ainoa, jolle on syntynyt kuva että sinulla olisi jotain heitä vastaan. Noh, hyvä jos ei niin ole. Mielestäni tilaa ja tarvetta on tällä palstalla molempien videoille.
Mä puolustan kovaa tekemistä ja kapinoin kevyttä treenaamista vastaan. Juhoilla ei ole enää perusteena ”Lisää lihasta” vaan ”Mitäs keksittäis millä ei saa lihasta”.

On täysin järjenvastaista, että proteiini on kallista mehua, mutta proteiini ei ole. Dilemma. Kumpaa se nyt on? Tekeekö bcaa automaattisesti lihasta turhaa?

Oli tavistreenaaja tai kokenut, niin jos vaikka on 100g proteiinia päivässä ja kalorit 1500, niin millä ihmeen tutkimuksella bcaa treenissä on sitten vain kalliista ja turhaa?

Viimeksi muokattu:
Itse olen ainakin miettinyt asian sen Kantilta, että miksi ihmiset satoja vuosia sitten oli kovassa kunnossa vaikka ei mitään itrajuomia litkinyt? Ja nyt puhutaan nimenomaa ilman tehostettua kaurapuuroa olevista reenaajista. Väittäisin ainakin ettei kovin suurta lihasmassa eroa ole nykypäivän reenaajalla verrattuna entiseen metsuriin 800 -luvulla.

Back
Ylös Bottom