Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Olet nainen.

Olenko mä sitten mies ja mun mies nainen? En mäkään kyllä mitään reseptejä noudata, mutta saliohjelma on saliohjelma. Ennemmin jos ei ole (jonkun muun tekemää ohjelmaa) en tee mitään. Siis salia. Juoksuohjelman osaan tehdä ja noudattaa itse. Mutta jos mulla ei ole tarpeeksi omaa tietoa, luotan sellaiseen jolla on.

Olenko mä sitten mies ja mun mies nainen? En mäkään kyllä mitään reseptejä noudata, mutta saliohjelma on saliohjelma. Ennemmin jos ei ole (jonkun muun tekemää ohjelmaa) en tee mitään. Siis salia. Juoksuohjelman osaan tehdä ja noudattaa itse. Mutta jos mulla ei ole tarpeeksi omaa tietoa, luotan sellaiseen jolla on.
Mä taas ajattelen saliohjelmista että tunnen itse parhaiten kroppani ja mitkä liikkeet sille kullakin treenikerralla sopivat ja millä intensiteetillä. Olo ja jaksaminen vaihtelevat niin paljon, että tuntuisi ahdistavalta noudattaa mitään. Kesälomalla ja pari viikkoa sen jälkeen noudatin omatekemää mutta sitten alkoivat työt ja väsymys alkoi painaa niin en enää jaksanut, ajattelin että parempi tehdä edes jotain fiiliksen mukaan kuin ei mitään. Pysyttelen enimmäkseen ihan perusliikkeissä joka tapauksessa niin ei voi ihan reisille kaikki treeni mennä.

Mä taas ajattelen saliohjelmista että tunnen itse parhaiten kroppani ja mitkä liikkeet sille kullakin treenikerralla sopivat ja millä intensiteetillä. Olo ja jaksaminen vaihtelevat niin paljon, että tuntuisi ahdistavalta noudattaa mitään. Kesälomalla ja pari viikkoa sen jälkeen noudatin omatekemää mutta sitten alkoivat työt ja väsymys alkoi painaa niin en enää jaksanut, ajattelin että parempi tehdä edes jotain fiiliksen mukaan kuin ei mitään. Pysyttelen enimmäkseen ihan perusliikkeissä joka tapauksessa niin ei voi ihan reisille kaikki treeni mennä.

Njaa, mun ohjelma huomioi jaksamisen ja vaihtelun, esim. ei oo pakko tehdä joka kerralla samanlaista kyykkyä ja intensiteetti on päivän kunnon mukaan. Toisaalta se on ihan hyvä että joku vähän haastaa mua jos väitän että en jaksa tai osaa jotain. On tuossa huomioitu myös muu elämä. Ehkä mulla on käynyt hyvä tuuri ja on omalle kunnolleni ja osaamiselleni sopiva tekijä.

Olet hermafrodiitti.

kermit-flail.gif

Jos ihan vakavissaan hetken, niin kaikkihan riippuu tavoitteista. Jos ne ovat, kuten omani tällä hetkellä: välttää totaalinen lihaskunnon rapistuminen eikä niinkään kehitys, tällainen kuvailemasi "mukavuusjumppa" on just passeli.
Mutta jos tarkoitus on kunnolla kehittyä, on parempi siirtyä pois sieltä oman kehon ja mielen määrittelemästä intensiteetti- ja volyymi-tasosta.

e. Sama itellä, siis isoja liikkeitä ja 1-jakosella, niin ei tartte joka toinen päivä rampata.

Viimeksi muokattu:
Mulla on sellainen "ongelma" etten kerta kaikkiaan pysty noudattamaan mitään saliohjelmaa - edes itse tehtyä -

Sama. Pari viikkoa taitaa olla maksimi, minkä olen ikinä jaksanut tehdä minkään valmiiksi suunnitellun ohjelma mukaan. Vuosikausiin en ole edes yrittänytkään, vaan palloilen salilla melkein kokonaan fiilispohjalta. Pääasia kai, että jaksaa edes käydä niin ei ihan rapakuntoon pääse romahtamaan.

Diagnoosiksi olen itselleni todennut vain laiskuuden, suunnitellusti tekemällä pitäisi joskus treenata kovempaa kuin huvittaisi eikä se ole kivaa.

Vitsi mä olen tehokas tänään, sain hoidettua kaikki paperityöt samaan vauhtiin.
Varmaankin siksi että on eka vapaapäivä. (paperihommia ei lasketa työhommiksi niin ne voi tehdä vapaapäivänä)
Tämä viikkoa olisi tarkoitus pidellä vapaata noin pääsääntöisesti, paitsi jos tulee ihan hirveä hinku mennä töihin.

Maha vaan tuntuu taas ihan turvoksissa olevalta, melko hanurista tälläinen.

En minäkään reseptejä noudata ja saliohjelmaa ei ole ollut ainakaan kymmeneen vuoteen. Jos ei ole tarpeeksi omaa tieto, luultavasti hankin sitä.

Back
Ylös Bottom