Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Se tulee siitä samasta, kuin käytännössä kaikkien lisäravinteiden, superfuudien ja ylimääräisten vitamiinien hyvät vaikutukset. Plas-e-bo. "Kyllä tää hyvää tekee, kun maksaa niin paljon ja luontaistuote/lisäravinnekaupan myyjä suosittelee, eikä mikään voittoa tavoitteleva lääkeyritys" o_O

#provo

Ja minä olen parikymmentä vuotta rikastuttanut lääkäreitä syömällä mielialalääkkeitä, koska ihan varmasti terveyskeskuslääkärini ja/tai psykiatrini on saanut valtavat provikat jokaisesta pilleripurkista, jonka olen apteekista ostanut sen sijaan että vähän ottaisin itseäni niskasta kiinni ja reipastuisin ja ymmärtäisin, ettei elämä muillakaan ole aina kivaa.

#löysäpaska #tekosairas

Jaksaa jaksaa :D
Käyn huomenna tervehtimässä mielialahäiriöosastolla olevaa ystävääni. Siellä on ihan tylsän asiallinen meininki verrattuna psykoosi-osastoon, jossa aina sattui ja tapahtui kaikenlaista ylläripylläriä. Toki hieno juttu, ettei hän ole siellä.

Suosikkipaikkani on ehdottomasti Niuvanniemen sairaala, jossa olen ollut töissä. Huom! En siis potilaana.
Siis kyllähän psykiatrian puoli on vallan mielenkiintoista, mutta haastavaa. Ehkä asiat olisivat toisin nuoremmalla puolella, mutta psykogeriatrisella päivät ovat vauhdikkaita (ironisesti). Vuorovaikutus- ja eritoten puhetaidot tulisivat parempaan käyttöön, mutta aikansa kutakin. Tänään sain kahdelta naisihmiseltä kuulla olevani heidän ihannoinnin kohteena (koska parta), ja perään kolmas muori tokaisi "sinä olet kyllä Adolf Hitler". Persoonallahan tätä työtä tehtiin, vai miten? :D

e. Jos on mielenkiintoa ja tahtoa kertoilla hieman kokemuksistasi ECT-hoidossa, niin privaan voi laittaa vaikka tekstiä. Aihe kiinnostaa kovasti ja käyn kouluttautumassa torstaina asiasta.

terveyskeskuslääkärini ja/tai psykiatrini on saanut valtavat provikat jokaisesta pilleripurkista, jonka olen apteekista ostanut

Kyllä. Mutta ei pidä unohtaa niitä apteekkarien perkeleitä, jotka vetää välistä kun ne päättää minkä virman purkki potilasparalle kouraan lyödään. :confused:

9

Heil futher!

tumblr_o01xrgu6xo1r1igmso1_500.gif
Danke!

image.webp
Juuri ehdin fillaroida auringonpaisteessa kotiin joogatunnilta ennen lumikuuroa.

Siis kyllähän psykiatrian puoli on vallan mielenkiintoista, mutta haastavaa..

Jep, voin hyvin kuvitella, kuinka rankkaa on olla puutaheinää jatkuvasti suoltavan levottoman potilaan läheisyydessä koko työvuoron ajan. Niuvanniemessä meillä laitoshuoltajilla oli aina nimetty hoitaja, jonka tehtävä oli varmistaa paitsi turvallisuus myös työrauha, koska innokkaita ihailijoita riitti. Yhtenä kesänä minua kosittiin kolmesti!

Joo, ECT:stä voin muutaman sanan kirjoittaa. Itse olen hyötynyt siitä huomattavasti, vaikka mutkia matkassa ollutkin.

Hahaa, otin jo varaslähdön tässä uusien ruokarajoitteiden luomisessa ja vetäisin laktoosittoman rahkan välipalaksi, ihan kuin pötsi ei niin pahasti yrittäis revetä nahkoistaan. Ehkä mulla on vielä toivoa.

Viime viikollahan tutkin asiaa pikaisella omatoimiultrauksella. Selvis, että mulla on helvetisti paksummat vatsalihakset keskimääräiseen kissaan verrattuna ja suolessa liikkui vauhdikkaasti tavaraa. Pian alkoi kuitenkin geelit pallomahalla tuntua turhan kuumottavalle operaatiolle, kun juoruilusta elävät työkaverit seinän takana ja tarkemmat yksityiskohdat jäi hämärän peittoon.

Allekirjoituksessani lukeva Voltairen lainaus tuntuu aina vaan osuvan enemmän kohilleen.

Kävelin jalkapohjat kipeäksi, saako ottaa oluen?

Otat sitten vaan yhden, ettei lähde latauspituudet heittelemään.

Yleteemalla aika väkevää settiä.

Häh, kuka sitä nyt selvinpäin latailee. Muistan kun pohjosessa latailtiin .338 lm:ään parisataa patia erään puoliammattilaisen kanssa, kruutia annostelijasta ilman reseptiä ja olutta käessä.

Meni kyllä niin rutiinilla siltä pro:lta että latingit osui mittarissa 30-40 m/s haarukkaan. Ehkä sen vuoksi, että tuossa hylsykoossa ei muutama graini sinnetänne paljoa enää merkkaa :)

Mutta minäpä otan toisenkin oluen!

Täällä mennään kola zeron voimalla, vaikka jääkaapissa muutama erittäin mehukas Garage. Oppari edistyy, viikonloppuna ei. Silloin lepoa ja akan kuritusta.

Minä vähän hämmensin soppaa. Kostoksi.

En kuntit ole kostonhaluista sorttia lankaan, mutta kun minun soppaani sohittiin jokunen aika sitten ja elämä meni mullinmallin, niin nyt kuntit annoin samalla mitalla takaisin ja vielä kunnolla. Sen verran kunnolla että huutoa syntyi.

hoho, pitäkööt tunkkinsa

Back
Ylös Bottom