Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

).Aika itsestään selvyyksiähän nämä ovat. Purkan kohtuuttomosta jauhamisesta tulee ilmaa mahaan ja sen xylitoli/mannitoli on laksatiivi. Sitten kärsin stressimahasta, pää mulla ei ole ikinä kipeä mutta reakoin mahalla. Onhan noita syitä mutta mulla juuri toi maitotuotteiden(laktoosittomienkin)karsiminen oli avain litteämpää settiin.Juu, toki liha valmistetaan sen vaatimalla tavalla. En minä kanojakaan mediumiksi paistele. Oon vähän eri mieltä tuosta "pilaamisesta", kun tosiaan yhden lihan palan paistaminen pannulla niin, että se on syötävää, ei ole minusta kovin haastavaa, mutta tosiaan jos tuota logiikkaa seuraa, niin en näe järkeä ostaa kaksi kertaa kalliimpaa lihaa (naudan entrecote vs. kassler), jos se häviää jo maultaan porsaalle ja voi olla ehkä aavistuksen haastavampaa saada kunnolliseksi. Minusta entrecote on lähinnä huono kompromissi, jos haluaa ns. parempaa lihaa, ja kuten totesin, niin ostan jatkossa sisukkaa tai ulkofilettä, kun haluan naudan pihvit kotona paistaa.Kyllä saa pilattua pihvin kuin pihvin, jos ei paista sitä ruhon osan vaatimalla tavalla. Entrecoten kohdalla tosiaan hiili/briketti/puugrilli tai valu/hiiliteräspannu ja perkeleen kuumana, jotta rasva sulaa kunnolla ja kuitenkin kypsyy samala.

Varmaan kohtalaisen hikistä ja osittain rankkaa. Mutta sen arvoista.Mietin juuri, millaista olisi herätä Seagramin ja Invisuksen välistä.
Niin entrecote on parasta!
Varmaan kohtalaisen hikistä ja osittain rankkaa. Mutta sen arvoista.
Nooh, makuasioitahan nämä. Itse ostan eritoten grilliin paremmaksi lihaksi aina entrecotea tai kuvetta (flank steak), sisukka on tuhannesti mauttomampaa. Omassa suussa entrecote hakkaa kyllä possun niskan mennen tullen, mutta ovat varsin erilaisia, joten vaihtelun vuoksi tulee kassleriakin toisinaan rillailtua. Makuasioitahan nämä silti loppujen lopuksi ovat ja siksi niistä onkin niin mukava kiistellä, kun kaikki on oikeessa.Juu, toki liha valmistetaan sen vaatimalla tavalla. En minä kanojakaan mediumiksi paistele. Oon vähän eri mieltä tuosta "pilaamisesta", kun tosiaan yhden lihan palan paistaminen pannulla niin, että se on syötävää, ei ole minusta kovin haastavaa, mutta tosiaan jos tuota logiikkaa seuraa, niin en näe järkeä ostaa kaksi kertaa kalliimpaa lihaa (naudan entrecote vs. kassler), jos se häviää jo maultaan porsaalle ja voi olla ehkä aavistuksen haastavampaa saada kunnolliseksi. Minusta entrecote on lähinnä huono kompromissi, jos haluaa ns. parempaa lihaa, ja kuten totesin, niin ostan jatkossa sisukkaa tai ulkofilettä, kun haluan naudan pihvit kotona paistaa.
En meinannut illalla, että oon mikään universumin kovin pihvin paistaja, mutta tiesin kyllä mitä toi liha oli ja miten se kannattaisi valmistaa.
Sen mitä oon vähän vuoronperään ostellut possun ulkofile- ja kasslerpihvejä, niin ei niissä suurta eroa ole ollut, kun molemmat pihvit on ajettu mureutuskoneen läpi ja olleet marinadissa yön yli. Tuo mureutus voi olla tässä se olennainen asia, kun jotkut kertoo saavansa possun ulkofileestä kuivaa. Itsellä nuo molemmat on olleet käytännössä aina oikein meheviä ja maukkaita.
Näin, siis jos tuikkaa ne kamat sinne grilliin kuumimman hiilloksen keskelle. Kyllä lehtipuuhiilillä saa hyvää aikaan ja niillekin on usein paikkansa riippuen mitä rillataan. Brikettejä toki mukaan jos vähänkään pitempään tarttee kypsentää ja jos oikeasti pitkään, voi hiilet jätää pois. Tärkeämpää on silti se, milloin ja mihin paikkaan siellä grillissä mitäkin sijoittelee. Tähän vois tehdä jonkun grilliympyrän; piffit keskelle ja kanat reunoilleValtaosalla taitaa ongelma olla vain paska grilli, jos siis grillaamisrsta puhutaan.
Ainakin mitä kavereiden ja sukulaisten grillaamista seurannut, niin lihan pintaan halutaan kiva väri. Hiiligrilleissä jos käyttää lehtipuuhiiltä, saa hetken tulikuumaa ja se sitten siinä, eli mennään halvoilla hiilillä taas pilaan sekin touhu. Ja kun kaasu tai parhaassa tapauksessa sähkögrilli on romu, josta ei yksinkertaisesti irtoa tehua. Liha kiehuu kypsäksi saavuttamatta sitä kivaa väriä. Kivaa väriä pintaan haettiin, niin se kiva väri siihen haetaan ja venaillaan niin pitkään, että pinta on mukavan ruskea ja viimeisetkin nesteet karannut lihasta. Sisse o hyvvee, sano.

Well Done.