Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Lihansyönti ei ole eettistä, jos järkevänä ihmisenä sen ajattelee itsekseen saunassa istuessaan.

Mutta, koska olemme ravintoketjun huipulla minun mielipiteeni on että, kyllä. Susilla on esimerkiksi hajuaisi, meillä taito valmistaa torrakko.
Riistalihassa vaan on se ongelma, että jos ei muuta lihaa syötäisi, siinä ei montaa vuotta menisi, kun ihminen olisi ainoa saatavilla oleva liha.
Ja lisättäköön sellainen näkökulma, että jos susi osaisi kasvattaa jäniksiä syötäväksi, kyllä taatusti kasvattaisi.

Ja riistalihassa sä et metsästä sitä lihaa torahampailla vaan melko ylivoimaisilla välineillä, kuten pyssy. Eettisempää se toki kuin tuotantokarja, mutta jos halutaan saivarteleen lähteä.

Tää eettisyyskin on jännä asia sinänsä, kun ei ole mitää eettisyysstandardia, jolla asioita voidaan mitata ja kaikenlaisia kerrannaisvaikutuksia esiintyy joka asiassa. Toisen eettinen voi olla toisen kauhistus.
Kyllä mä silti ennemmin otan kuulan kalloon kuin leijonan niskaan ;)

Nimenomaan ei pystytä määrittämään eettisintä, mutta voidaan pohtia -sempää vaihtoehtoa. Se, onko siitä hyötyä, on toisen pohdinnan aihe.

Nimenomaan ei pystytä määrittämään eettisintä, mutta voidaan pohtia -sempää vaihtoehtoa. Se, onko siitä hyötyä, on toisen pohdinnan aihe.
No ei aivan näinkään. Ihmiskunta kun ei ole homogeeninen, toisen eettisempi saattaa olla toisen epäeettisempi. Subjektiivista kaikki tyynni.

No ei aivan näinkään. Ihmiskunta kun ei ole homogeeninen, toisen eettisempi saattaa olla toisen epäeettisempi. Subjektiivista kaikki tyynni.
No en tiedä kuinka olisin itseni voinut selkeämmin enää ilmaista, että juuri tuota tarkoitin. Ei ole premissinä mitään välitöntä standardia, tässä kontekstissa eettisintä. Tarvitse kuin kulttuuria vaihtaa niin menee monet moraalikäsitykset täysin päälaelleen.

No en tiedä kuinka olisin itseni voinut selkeämmin enää ilmaista, että juuri tuota tarkoitin. Ei ole premissinä mitään välitöntä standardia, tässä kontekstissa eettisintä. Tarvitse kuin kulttuuria vaihtaa niin menee monet moraalikäsitykset täysin päälaelleen.
Juu, luin liian hätäseen...Eikä tarvitse edes kulttuuria vaihtaa, riittää kun vaihtaa puoluetta :)

Älkää jaksako olla noin fiksunoloisia.

Töissä tämä päivä. Onneksi huominen on vapaata.
Pakko se on yrittää tissikuvien välissä, ettei anna itsestään kuvaa dorkasta sovinistista. Besserwisser-sovinisti on heti paljon parempi.

giphy.gif

Ei ku siinä torin laidassa. Tajusin vasta vähän jälkijunassa siinä unenpöpperössä että sehän olit sinä kuka nousi kyytiin, niin en sitte enää alkanu vilkuttelemaan perään kun en nähny mihin istuit :D
Niin joo. Siitähän mä suunnilleen joka arkiaamu hyppään bussiin, kun pääsee ovelta ovelle. Ja oon tunnettu siitä, että kun kävelen pihalla, niin en näe enkä kuule mitään. Nytkin oli vielä kaikenlaista työhommaa mielen päällä aamulla, niin oon ollut tiukasti ajatuksissani :)

Nyt oon myös jumpannut. Kohta myös syönyt.

Back
Ylös Bottom