Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Hmmmm....
1. En halua syödä kenenkään ruumista.
2. Nautin vain elävän lihan iloista - jos ymmärrät mitä tarkoitan.

Koska olen ristiriitainen ihminen, niin tietysti
1. Syön joskus kalaa.
2. Pidän suuresti nahkakengistä ja -vaatteista ja minulla on lehmän- ja lampaantaljoja olohuoneessa.

Ja jos söisin lihaa, niin suosisin riistaa tai luomu-/pientuottajan kasvattamaa lihaa, koska teollinen lihantuotanto ja teurastamoteollisuus on järkyttävää eläinten pahoinpitelyä.
Tuosta viimeisestä klausuulista en olisi niin kovinkaan varma, taitaa enemmän olla ongelmia juuri näiden pientilallisten kuten Karvalakkikostajan tiloilla.
Ja jottei menisi liian vakavaksi, olisiko tällainen inhimillinen teurastus parempi ?

https://www.riemurasia.net/video/Luomuteurastaja/150449

Tänään on keskiviikko.
No niinpä onkin. Voi kakka. Minä ajattelin saavani rokkaa.

Tosin olin eilen keskiviikossa, ihmekkään kun ei ollut läskisoossia. Sitä siis tänään.

Nyt ymmärrän myös miksi eilen kaveri ei lähtenytkään avantouimaan vaikka keskiviikkona oli sovittu meno.

Xtreme: ei. :rolleyes:

Pientuottajalla tarkoitan ammattimaisesti ja ilman vakavia mielenterveysongelmia olevaa toimijaa. Esimerkiksi täällä Savonmualla kasvatetaan Ylämaan nautoja olosuhteissa, joissa ammut voivat toimia lajityypillisellä tavalla.

Itse tulin tänään autolla töihin. Autotallin ovi tosin meinasi ensin, että hähhähhää, etpä mene, mutta aukesi se sitten kuitenkin lopulta.

Oiskohan tänään sellainen tämän kuun ensimmäinen normaali arkipäivä? Että voisi lähteä kotiin viimeistään viideltä töistä? :eek:

Xtreme: ei. :rolleyes:

Pientuottajalla tarkoitan ammattimaisesti ja ilman vakavia mielenterveysongelmia olevaa toimijaa. Esimerkiksi täällä Savonmualla kasvatetaan Ylämaan nautoja olosuhteissa, joissa ammut voivat toimia lajityypillisellä tavalla.
Noi mielenterveysongelmat eivät välttämättä lue siinä lehmän kyljessä. Olihan kai tuo Karvalakkimieskin palkittu karjankasvattaja.

Itsellä ei ole alalta varsinaisesti kokemusta kuin sivusta seuraajana kahden tilan osalta. Näistä toinen isompi ja toinen pientila. Molemmat pyörii mielestäni samoin periaattein. En tiedä, mitä luet lajityypilliseen käyttäytymiseen tässä mielessä, mutta Suomessa lehmät voivat laiduntaa vain sen ~4kk vuodesta ja 3/4 kaikista lehmistä laiduntaakin tuona aikana ja muistaakseni eläinsuojelulaki velvoittaakin navetassa asuville jonkun minimimäärän, olisiko 2kk laiduntamista.

e. Tosin tämä taitaa olla näitä asioita, joista on aika hankala keskustela, kun mielipiteet on niin vahvoja :)

Sieluani on alkanut riipimään nyt #hästäkin viljelyn lisäksi tuon gaten lykkääminen joka helvetin paikkaan.
Onneksi nää on ohimeneviä hokemia. Sääli vaan, että tilalle voi tulla jotain vielä pahempaa.

kykenisiköhän tämänikäinen Mies vielä ryhtyä lihanleikkaajaksi?

aivan sama, 99,99% en tule hakeutumaan:alalle

#kunhan tuumailen

Lihansyönti ei ole eettistä, jos järkevänä ihmisenä sen ajattelee itsekseen saunassa istuessaan.

Mutta, koska olemme ravintoketjun huipulla minun mielipiteeni on että, kyllä. Susilla on esimerkiksi hajuaisi, meillä taito valmistaa torrakko.

Back
Ylös Bottom