Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

No miksi KAIKILLA pitäisi olla auto? Joillain varmasti on pakko, osalla ei, ja osan autontarpeeseen voisi päätöksenteolla vaikuttaa (=parempi julkinen liikenne).

Ei yhteiskuntaa voi kehittää siten että hyväksytään nykyolot pakollisina. Asioita voi ja pitää muuttaa.

Ihme perhanan russutusta nukkumisesta ja mukamas aikaisista aamuista. Silloin kun minä olin nuori, niin!

Onneksi lounastauko, meinas loppukohtaa leikkausta iskee vähä turhan kova nälkä. Ainakin maha ns. "kestää hommat".

No miksi KAIKILLA pitäisi olla auto? Joillain varmasti on pakko, osalla ei, ja osan autontarpeeseen voisi päätöksenteolla vaikuttaa (=parempi julkinen liikenne).

Ei yhteiskuntaa voi kehittää siten että hyväksytään nykyolot pakollisina. Asioita voi ja pitää muuttaa.

Autot luvalliksi, samaan tapaan kuin aseet?

tekotaiteellista haastamista, aivan paskaa #vihreä

No tuossa nyt varmaan haettiin tuota vertauskuvaa, ei ehkä ihan osunnut lottokoneesta ehkä paras mahdollinen :D

Mutta asiaan. Jos esimerkiksi mulla olis mahdollista päästä joka päivä työajan puitteissa julkisella liikenteellä töihin, töistä salille ja salilta vielä kotiin, niin harkitsisin. Saattaisin usein jopa käyttää, koska bensa on ihan vitun kallista. Totuushan on, että taajamien ulkopuolella asuvilla auto on vähän niinku pakko, mutta taajamissa/kaupungeissa julkista liikennettä kyllä pitäisi yrittää parantaa entisestään, että yksityisautoilu vähentyisi. Juurikin kotien, päiväkotien, koulujen ja kauppojen välejä pitäisi pystyä tarkastelemaan.

Mun vähän päälle 30 km työmatka taittuu autolla liukuvan työajan puitteissa silloin kun haluan noin 30 minuutissa, kun taas dösällä siihen meneeee *rumpujen pärinäääää* PUOLTOISTA TUNTIA.

Viimeksi muokattu:
irrottelua: perjantaina
#puolipäiväkahvi

IMG_9676.webp

saa nähdä vielä mitä päivä tuo tullessaan kun nyt jo näin kaavoista poiketaan

No miksi KAIKILLA pitäisi olla auto?

Minulla suurin syy on: ajankuluksi ajelu, ei tulisi esimerkiksi viikonlopuista yhtikäs mitään jos ei voisi tuulettaa itseään kotikaupungin kaduilla ja maakuntamme maanteillä huviajelua harrastaen

Li Andersson: Miksi kaikilla pitäisi olla oma auto - "Eihän kerrostalossakaan jokaisella ole omaa hissiä"

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701122200053048_uu.shtml

Tai ehkä aidon valinnan mahdollistaminen takaamalla muitakin vaihtoehtoja, kuten julkinen liikenne? #olkiukko #kiitos
Toimii ehkä kehä III sisäpuolella, muuten ihan vitsi. Tuo kerrostalovertaus on aika paska, uppoaa tosin varmasti Li:n aateveljiin ja -sisariin. Mikäli valtio alkaa sanella kuka saa omistaa auton ja kuka ei, muutan johonkin sivistysvaltioon.

Tai ehkä aidon valinnan mahdollistaminen takaamalla muitakin vaihtoehtoja, kuten julkinen liikenne? #olkiukko #kiitos

Ainahan on helppo tarjota sellaisia yksinkertaisia vastauksia, jotka ei tosiasiassa toimi.

Jos nyt ihan omalla kohdalla mietin ja tänne tosissaan julkisen liikenteen saisi, niin se vaatisi ihan ensimmäisenä sellaiset 5km tien uudelleen tekemistä, lisää melua ja lisää päästöjä paikallisesti. Matka-ajat venyisi kolminkertaisiksi ja lisäksi busseihin ja juniin pitäisi asentaa vetokoukut, jotta saisin peräkärryn mukaan sinne minne ikinä nyt olenkaan sinä päivänä matkalla, jos haluaisin. Kaupasta ostan yleensä sellaiset neljä muovikassillista ruokaa ja jo pelkästään niiden takia auto on ihan kiva. En tiedä minkälaista perheellisillä olisi elämä, jos on lasten viemiset ja kaikki muut lisäksi siihen päälle. Ei varmaan tarvitsisi käydä ollenkaan töissä, koska aika menee matkusteluun.

Minä tykkään käydä siellä missä haluan, silloin kun haluan. Mutta tosiaan, ehkä jotkut jotka asuvat sellaisella asuinalueella jolta löytyy kaikki peruspalvelut, pärjäävät ihan hyvin.

Minä tykkään käydä siellä missä haluan, silloin kun haluan.

aivan, esimerkikis kakalla! Liiltä voisikin kysyä miksi jokaisessa kerrostaloasunnossa täytyy olla oma wc, eikö yksi yhteinen joka kerroksessa riittäisi

Hei oonko muuten muistanu mainostaa että meitsi menee katsmaan Guns 'n' Rosesia golden circleen!? En oo vielä ihan varma kuinka innoissani tästä asiasta oon, kun en oo varsinaisesti koskaan Gunnareita kunnolla kuunnellut, ja liput oli lahja, johon mut valkattiin lahjan antajana toiseksi osapuoleksi mukaan :D

Edit, mun uus kone ja näppis alkaa pikkuhiljaa vituttamaan, kun typoja tulee enemmän kuin laki ja hermot sallii.

Toimii ehkä kehä III sisäpuolella, muuten ihan vitsi. Tuo kerrostalovertaus on aika paska, uppoaa tosin varmasti Li:n aateveljiin ja -sisariin. Mikäli valtio alkaa sanella kuka saa omistaa auton ja kuka ei, muutan johonkin sivistysvaltioon.

Koko artikkelin ja otsikon idea oli taas aloittaa joku ihmeellinen kinaaminen aiheen sivusta ja antaa Anderssonille...oikeanlaista näkyvyyttä. Kaikki vähänkään kartalla olevat tietää, että tuo koko homma ei ikinä tule toimimaan. Odotan sitä päivää kun ensinnäkin kaikki nämä karsitut bussivuorot palautetaan.
Mutta, pointti on tosiaan ihmisten valinnanvapauden ja liikkumisen rajoittaminen. Jos tällaiseen touhuun mennään, alkaa olemaan maanpuolustustahto nollassa. Pitäkööt ituhipit ja maahanmuuttajat täällä kämppiä lämpimänä valloittajille.

Landan Hans.

Maailman parhaita everstejä.

Christoph Waltz*

Yes.

Upea näyttelijä.
Hieno mies. Varastaa shown Inglourious Basterdsissa. Mikäli kaikille ei ole jo tuttu Tarantinon leffa Django Unchained, kannattaa katsoa pelkästään Waltzin roolisuorituksen takia. Sivuosa-Oscarit napsahti molemmista.

Aiheeseen liittyen, Tarantino on onnistunut hienosti nostamaan suurelle yleisölle tuntemattomia / unohduksissa olleita näyttelijöitä parrasvaloihin. Waltzin lisäksi voisi mainita esim. Sonny Chiban, David Carradinen, Samuel L. Jacksonin ja John Travoltan.

Guns 'n' Rosesia golden circleen!?

otan osaa

olisivat ny neki vaan ymmärtäny lopettaa hyvän sään aikaan

hehe, Jonekin laittoi juuri väkevän vastaväitteen raariossa Liille

Back
Ylös Bottom