Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Kyllä minä sen tiedän, mutta a) mistä tietää kuka siellä sisällä oikeasti on? Ja b) Mitä jos joku musliminainen haluaakin ostaa näitä k-18 tuotteita? Ei se ole laissa kiellettyä, alaikäisille myyminen on. Voiko sanoa että: "Anteeksi kaunis neito, te muslimit ette yleensä osta alkoholia tai tupakkaa, mutta jos te haluatte ostaa voisitteko riisua burkanne, jotta voisin tarkistaa ikänne?”

Tottakai voi. Ei nyt ehkä noilla vuorosanoilla, mutta kyllä minäkin niinä aikoina, kun Alkossa ja kaupoissa työskentelin pyysin ihmisiä ottamaan aurinkolasit yms. pois, että ihmisen tunnistaa, kun henkkareita kyselee. Toki Alkoissa myös näki useasti silmistä onko ihmisellä pohjia alla.

On se saatana kumma: jos pistät hakaristilipun ikkunasta ulos roikkumaan niin saat poliisit paikalle, iltapaskalehti tekee asiasta viikkokaupalla artikkeleita ja eduskunta järjestää asiasta välikysymyksen.

Mutta jos roikotat kommunistilippua , jossa tähti ylhäällä ja työkalut ristissä punaisella taustalla, niin kukaan ei regoi mitenkään. Varsinkin kun jälkimm. järjestelmä saanut vielä paljon enemmän pahuutta aikaiseksi.
Mä nyt en millään puolusta tätä, itsekin olen sitä mieltä että noi kommari-sympatiseeraajat voisivat vähän miettiä mitä päälleensä pukevat - täällä punavihreässä stadissahan se on jopa muotia pitää noita.

Olen kuitenkin pohdiskellut ja miettinyt syitä mistä johtuu että hakaristi ei ole ok kun taas sirppu ja vasara ovat (kun oikeestihan kummankaan ei missään nimessä pitäisi sitä olla). Sirppi ja vasara edustavat ensisijaisesti erästä poliittis-taloudellista kantaa (eli miten valtion talous pitäisi hoitaa, maan johdon roolia, jne jne.) ja toissijaisesti Stalinia johtajana joukkomurhineen jne. Hakaristi taas edustaa ensisijaisesti natseja ja hitleriä ja niiden tekemisiään, toissijaisesti (teoriassa, en ole koskaan törmännyt hakaristiä kantavaa ihmistä joka* pitäisi sitä puhtaasti poliittis-taloudellisena kannanottona) ideologiaa. Eli jos pidät vasaraa ja sirppiä olet kommari, jos pidät hakaristiä fanitat uunissa ihmisiä polttavaa sekopäätä.

*ei sillä että hakaristejä kantavia ihmisiä näkisi ylipäätään kovin usein.

Mä nyt en millään puolusta tätä, itsekin olen sitä mieltä että noi kommari-sympatiseeraajat voisivat vähän miettiä mitä päälleensä pukevat - täällä punavihreässä stadissahan se on jopa muotia pitää noita.

Olen kuitenkin pohdiskellut ja miettinyt syitä mistä johtuu että hakaristi ei ole ok kun taas sirppu ja vasara ovat (kun oikeestihan kummankaan ei missään nimessä pitäisi sitä olla). Sirppi ja vasara edustavat ensisijaisesti erästä poliittis-taloudellista kantaa (eli miten valtion talous pitäisi hoitaa, maan johdon roolia, jne jne.) ja toissijaisesti Stalinia johtajana joukkomurhineen jne. Hakaristi taas edustaa ensisijaisesti natseja ja hitleriä ja niiden tekemisiään, toissijaisesti (teoriassa, en ole koskaan törmännyt hakaristiä kantavaa ihmistä joka* pitäisi sitä puhtaasti poliittis-taloudellisena kannanottona) ideologiaa. Eli jos pidät vasaraa ja sirppiä olet kommari, jos pidät hakaristiä fanitat uunissa ihmisiä polttavaa sekopäätä.

Olet nyt kyllä kujalla. Hakaristi on vanha sympooli mitä muun muassa hindut ovat käyttäneet.

On se nyt perkele ku burkha päällä sa vedellä mutta jostain talvitakista sitten vedellään poroja. Meen protestina ostamaan uuden takin.

Joka kulttuurista löytyy normit, joiden mukaisesti toimitaan. Kun normeja ei seuraa, on yhteiskunnan silmissä arveluttava yksilö. Skandinaviassa tällaista on esimerkiksi uusnatsismiin tai muslimitaustaisuuteen viittaava pukeutuminen. Olet Thorsteinarit päällä juuri yhtä fiksu näky kuin matu lakana naamalla. Lakananaaman kritisointi ei millään tavalla perustele omaa natsipukeutumistasi.

Itselleni ainakin on ihan sama tuleeko vastaan lakananaama vai uusnatsi. Molemmissa tapauksissa sitä valmistautuu jonkinlaisiin ongelmiin.

ps. Thor Steinarilla on kyllä hyvännäköisiä vaatteita.

Joka kulttuurista löytyy normit, joiden mukaisesti toimitaan. Kun normeja ei seuraa, on yhteiskunnan silmissä arveluttava yksilö. Skandinaviassa tällaista on esimerkiksi uusnatsismiin tai muslimitaustaisuuteen viittaava pukeutuminen. Olet Thorsteinarit päällä juuri yhtä fiksu näky kuin matu lakana naamalla. Lakananaaman kritisointi ei millään tavalla perustele omaa natsipukeutumistasi.

Itselleni ainakin on ihan sama tuleeko vastaan lakananaama vai uusnatsi. Molemmissa tapauksissa sitä valmistautuu jonkinlaisiin ongelmiin.

ps. Thor Steinarilla on kyllä hyvännäköisiä vaatteita.
Et vain osaa ajatella, että Thor Steinar on vaatemerkki, kun taas kaapu on uskonnollinen vaate. Sä et edes osaa sanoa mikä takki on Steinarin, ellet mene katsomaan takin sisään, mutta kaapu päällä olevan näkee kilometrin päästä.

Pohjetreenit menee perille.

15145219_10154747235062241_291395659_o.webp

Heh, empä tiennyt että laittamalla Thor Steinarin takin niskaansa, muuttuu vanha läskikin natsiksi. :D No ei siinä mitään, jatkan tällä tahattomasti valitsemallani linjalla. Toivottavasti saavat sentään paikallisessa VOK:ssa yönsä nukuttua.

Kiitokset videoista ja muusta materiaalista. Hyvää ja laadukasta settiä.

On se saatana kumma: jos pistät hakaristilipun ikkunasta ulos roikkumaan niin saat poliisit paikalle, iltapaskalehti tekee asiasta viikkokaupalla artikkeleita ja eduskunta järjestää asiasta välikysymyksen.

Mutta jos roikotat kommunistilippua , jossa tähti ylhäällä ja työkalut ristissä punaisella taustalla, niin kukaan ei regoi mitenkään. Varsinkin kun jälkimm. järjestelmä saanut vielä paljon enemmän pahuutta aikaiseksi.
Kummasti on muuten natsilipun ja kommarilipun roikottajilla erimielisyyksiä, vaikka kummatkin ovat pohjimmiltaan työväen liikkeitä. Eikö olisi parempi unohtaa pienet ristiriidat ja yhdistää voimansa porvareita vastaan. Vai vieläkö ne 70 vuotta sitteen tapahtuneet rähinöinnit hiertää tätäkin sukupolvea, jotka eivät asioita itse kokeneet.

Vai olisiko asia sittenkin näin. Harva pilottitakissa, hakaristi hihassa, kulkevaa edes tietää mitä kansallissosialsmin aatteeseen kuuluu. Stallarit taas tuntuvat olevan hyvinkin tietoisia poliittisesta kannastaan.

Vai olisiko asia sittenkin näin. Harva pilottitakissa, hakaristi hihassa, kulkevaa edes tietää mitä kansallissosialsmin aatteeseen kuuluu. Stallarit taas tuntuvat olevan hyvinkin tietoisia poliittisesta kannastaan.
Tätä mä vähän niiku hain (jokseenkin sekavalla kommentillani).

Hakaristipellet edustavat pelkästään "pamputetaan neekereitä"- ideologiaa eivätkä juurikaan mitään muuta, ja kommarit edustavat - noh - kommunismia.

Viimeksi muokattu:
Mike millon seuraavaa podcastii tulossa?

Ranskassa ja Belgiassahan nää rätit vissiin kiellettiin jossain vaiheessa kokonaan. Suomessa ei toki tämmöistä kun on ollaan suvaitsevainen kansa.
Ukrainassa ne yritti kieltää naamioitumisen ja kypärän käytön kaduilla kansalaisilta, mutta tilannekin oli vähän eri.#tietäjät tietää. sen jälkeen mummot ja papat oli kattilat päässä kaduilla osottamassa mieltä :D

Back
Ylös Bottom