Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Niin eli sun mielestä julkisen puolen hoito on paskaa koska päivystyksessä joutuu odottamaan? Tuohan kertoo vain, että systeemi ei toimi..? Kyllä meilläpäin ainakin hoito on ihan huippua sama meneekö julkiselle vai yksityiselle. Julkisella vaan pitkät jonot!
Kyllä mä lasken hoidoksi myös asiakaspalvelun siellä.

Ajjai, kyllä harmitti videota katsellessa äijän puolesta.. Ei sitä näköjään koskaan tiedä millon paikat hajooku 205 oli tosiaanki ilmaa. Onneks oli varmistajat hereillä!

Cityterveyden olkapääkuvat ovat ainakin paikoin kyllä täysin hintansa arvoiset. Ns. sysipaskat.
Joo, voin kompata tältä osin.
Ortopedi sanoi nimenomaan että olkapäätä varten olis hyvä olla mahdollisimman tarkka vehje mutta polveen ( joka oli oma ongelmakohta ) CTn on ihan tarpeeksi hyvät.
Antoi ton vinkin vielä vaikka olisi omassa sairaalassaankin ollu kone, mutta kalliimpi.

Onhan tuolla ainakin varjoaineelle hinta. Sanot että siihen tarvii radiologin jota siellä ei kuulemma ole?
Huijaako joku vai ymmärtääkö väärin?

Voimia rintalihaksen johdosta. Itse olen aina saanut hyvää palvelua julkiselta puolelta, olipa keuhkot tulessa, lihakset revähtäny, murtumaepäily jne jne
tosin oonki persaukinen ja vähä mitä nyt oon, mut koitan olla cool :D

Mulla repesi rinta aikoinaan just samanlaisessa tilanteessa, yksityisellä vitunmoista sekoilua, ortopedi ei koskaan ollut nähnyt vastaavaa ja pani lähetteen Töölöön. Siellä sama meno jatkui, arpoivat pitäisikö kuvata ja leikata yms. No, sitten kuvattiin ja kukaan ei kuitenkaan osannut niitä tulkita eli tehdä päätöstä leikkauksesta. Sitten onneksi Töölössä oli vuorossa Ilkka Tulikoura joka kutsuttiin hätiin, katsoi kuvat ja teki muutaman liikeharjoitteen ja kysyi onko väliä kosmettisella haitalla (kuoppa jännittäessä). Kun ei ollut niin antoi kuntoutusohjeet ja toivotti hyvät jatkot. Koko homma ammattimieheltä 10 min. Ja kuntoon tuli, eihän se enää mitään kunnon rautoja kestä mutta ei haittaakkaan normaalia treeniä/elämää

Niin eli sun mielestä julkisen puolen hoito on paskaa koska päivystyksessä joutuu odottamaan? Tuohan kertoo vain, että systeemi ei toimi..? Kyllä meilläpäin ainakin hoito on ihan huippua sama meneekö julkiselle vai yksityiselle. Julkisella vaan pitkät jonot!
kyllä toi julkinen on aivan paskaa, onneksi työterveys on Mehiläisessä. Kolme kertaa mut on operoitu HUSissa ja joka kerta mennyt perseelleen. HUS loistaa jossain syöpähoidoissa muuten voisi purkaa koko lafkan.

Kuvaushommista(röntgen) jotain tietävänä sanoisin että ei välttämättä tarvitse olla se paras asiantuntija paikalla kun kuvia otetaan, vaan vasta silloin kun niitä tulkitaan, mutta se pätevä kaveri saa myös parhaat kuvat otettua kokemuksensa perusteella. Eli mistä suunnasta kuvataan. Näin tulkitsin Agustinin kommenttia

"Cityterveydessä saa tosiaan halvat magneettikuvat, mutta siihen tarvitaan yksityisen lääkäriaseman erikoislääkärin lähete. Ongelmana siellä on se, että radiologi ei ole paikalla kuvia otettaessa. Varsinkin jos otetaan joitain toiminnallisia kuvia esimerkiksi kaularangasta, on radiologin läsnäolo nimenomaan kuvia otettaessa suotavaa. Tuttuni sai juurikin tästä syystä huonot kuvat. Sinänsä se laite on varmasti ihan riittävän hyvä. Kyllä noilla yksityisillä lääkäriasemillakin, joissa kuvat maksavat enemmän, on noita tarkkuudeltaan 1,5T:n laitteita. Suomessa otettavista kuvista noin 90% otetaan 1,5 Teslan laitteilla. Toki esimerkiksi Dextrassa on kolmen Teslan laite, mutta en usko että se on ratkaiseva tekijä rintalihaksen kuvantamisessa."

@Mike
Eikös ne kuvat saa itsekin katsottua?
Joo, ei olla lääkäreitä eikä TJJtä mutta kuvia ne kuitenkin on. Kyllä mä ainakin välilevypullistuman kuvista tunnistin.

Diagnoosin tietysti tekee sit joku osaavampi joka samalla katsoo ne kuvat. Melkein siis vielä ortopedille kuvien kanssa.
Ajanhan voit varata vaikka Tulikouralle ja keitä niitä on.

@TJJ , mites se traumapoli toimii? Töölössä. Sinnehän voi saada yksityiseltä suoraan lähetteen? Mutta mites just esim Haartmanin sairaalla. Hoitaako ne siellä suoraan vai arvioiko joku tilanteen ja päättää?
Mulle kävi yhden jutun kanssa niin että pisti Diakkarista sinne Tölikään ja totesi että nopeammin sut sielä leikataan kuin täällä.

On tuolla radiologi kun mun kuvien kommentit oli siltä. Mut tossa ei tosiaankaan ilmene, onko kokonaan irti. Jos on, niin eihän sitä lihasta voi edes supistaa sitten, vai miten toi nyt ees menee?

Että onko toi nyt irti, vai sitten revennyt vain siitä reunan alueelta.
Kai se olisi tullut kokonaan siihen keskemmälle rintakehää, jos täysin irti olisi. Ja jos supistaminen yhtään aiheuttaa liikettä olkavarressa niin on siellä jotain kiinni. Ehkä se olisi saneltu että täysin revennyt. Onkohan tuo viiden sentin vetäymä paljon? Vetäytyisikö täysin revennyt enemmän? Ehkäpä nuo selviää kun pääsee kysymään.

Sanot että siihen tarvii radiologin jota siellä ei kuulemma ole?

Radiologi sen varjoaineen sinne olkapäähän pistää. Pelkät kuvat voi lausua vaikka Intiasta.

Minä en tiedä onko ct:n paikoissa radiologia paikalla.

Mulla napsahti vas. iso rintalihas 90-luvulla penkatessa ja onneksi vaan lihasjänne alue ilman irtoamista olkaluusta. Kuntouttamisen (ihan omatoimisesti) aloitin heti: kolme vrk:tta yötä-päivää kylmäpakkausta ja kokajan pientä liikehoitoa; heti alusta alkaen. 1/2 vuoden päästä penkkasin uuden ennätyksen.
Jos ...siis jos toi Miken lateraalinen osa (rintalasta osa pectoraliksesta) on irronnut olkaluukiinnityksestään on se leikkaushoito tehtävä kolmen viikon sisällä ja kuntouttaminen heti sen jälkeen. Tilastollisesti se tulee kuntoon. Pelkissä lihasjännevammoissa ilman irtoamista perusteellinen kuntoutushoito kyllä tekee tehtävänsä.
Itse hankkiutuisin magenetti-kuvan kera osaavalle alan urheilukirurgille ja sitten hyvälle urheilufysioterapeutille saamaan ohjeita.
Voimia !

@TJJ , mites se traumapoli toimii? Töölössä. Sinnehän voi saada yksityiseltä suoraan lähetteen? Mutta mites just esim Haartmanin sairaalla. Hoitaako ne siellä suoraan vai arvioiko joku tilanteen ja päättää?
Mulle kävi yhden jutun kanssa niin että pisti Diakkarista sinne Tölikään ja totesi että nopeammin sut sielä leikataan kuin täällä.

En tunne Helsingin sairaaloiden työnjakoa päivystyshommien suhteen ja sen perusteella mitä sinne aina välissä soittelee, niin eivät tunne paikallisetkaan.

Tää on just tätä ihmisten kanssa, jotka ei ole koskaan ollut siellä toisella puolella. Ei mitään hajua mitä siellä päivystyksessä oikeasti tapahtuu. Se revennyt rinta nyt vaan on sen ensiavun päivystyskiirrellisyydessä hyvin pitkälle pakan pohjalla.

No, mutta kunnallinen tunari vaikenee tästä aiheesta. Turha vängätä.
Jokainen tajuaa, että tuommoset asiat ei ole se ykkös juttu, mutta kyllä nyt särkylääkettä pitäisi ymmärtää antaa. Musceliproolle vai mikä se nikki oli, oon tässä asiassa Miken kanssa samaa mieltä.

Radiologi sen varjoaineen sinne olkapäähän pistää. Pelkät kuvat voi lausua vaikka Intiasta.

Minä en tiedä onko ct:n paikoissa radiologia paikalla.
Ok. Musta kirjoitit että ei ole. En tarkista. Ei väliä. Keskusteluhan tää on.

Paranemisia Mikelle!

Onhan tuo julkinen nopeampi monella tapaa, mutta.... Oli korvalääkäri pari viikkoa sitten, kun kuulon alentuma tiedossa.
5-minuutin homma=150e kelakorvauksen jälkeen.

Kuvaushommista(röntgen) jotain tietävänä sanoisin että ei välttämättä tarvitse olla se paras asiantuntija paikalla kun kuvia otetaan, vaan vasta silloin kun niitä tulkitaan, mutta se pätevä kaveri saa myös parhaat kuvat otettua kokemuksensa perusteella. Eli mistä suunnasta kuvataan. Näin tulkitsin Agustinin kommenttia

Tämänsuuntaista tarkoitin. Eli riippuen mitä kuvia oetetaan, voi olla tarpeellista että radiologi on siellä valvomassa ja ohjeistamassa kuvaustilannetta. Nythän se menee niin että radiologi lausuu kuvat, mutta ei ole ollut itse paikalla niitä otettaessa. Uskoisin että monessa tilanteessa riittää röntgenhoitajan läsnäolo, mutta joskus ei. Oma lukunsa sitten on tuo laitteen laatu, jota TJJ kommentoi myös. Jos puhutaan olkanivelen magneettikuvauksesta, johon käsittääkseni varjoainetta tarvitaan, niin en sitten tiedä onko Cityterveydessä silloin tarvittaessa radiologi paikalla, vai onnistuuko aineen pistäminen hoitajalta. Tämä kiinnostaisi itseänikin.

Edit. TJJ näytti kirjoittaneen että nimenomaan radiologi pistää.

Back
Ylös Bottom