Ylikunto

Meta title: 🔥 YLIKUNTO – KUN KONE HYYTYY KESKEN KOVIMMAN AJON 🔥

Meta description: Ylikunto hiipii salakavalasti: treeni kulkee, kunnes ei kulje enää. Väsymys, hermoston ylikuorma ja motivaation romahtaminen iskevät yhtä aikaa...

Lääkärillä en ole käynyt, mutta sairaanhoitajalla kyllä. Olen harkinnut vakavasti, että menisin urheilulääkärille, mutta suurin este on raha, tai siis se ettei sitä ole. Söin todella monipuolisesti koko reenaamisen ajan ja pidin siitä päiväkirjaa. Karkea keskiarvo makroaineille oli n. 45-50% hiilareita, 30-35% proteiinia ja 20% rasvaa. Hiilareita siis pastasta, perunasta, puurosta jne. Proteiinit sain sekä lihasta, että proteiinilisästä. Nyt en pidä tarkkaa kirjaa syömisistä, mutta syön vähintäänkin saman verran kaloreita tällä hetkellä. Uni on siis erittäin satunnaista, eikä siihen tunnu vaikuttavan mikään mitä teen päiväsaikaan. Joskus nukun pari yötä ihan ookoo, sitten pari yötä erittäin katkonaisesti ja sitten valvotaan käytännössä pari yötä.

Melatoniinit on kokeiltu, ei vaikuta kuin marginaalisesti..

Mutta, jos olette sitä mieltä, että ehdottomasti pitäisi mennä lääkäriin, niin kai siellä pitäisi sitten käydä..

kyl mä kävisin jos tuntuu ettei se uni oikeasti tuu :) ku sitäki alkaa väkisin alitajuntasesti stressaa et saako nukuttua vai ei. ja se taas pahentaa tilannetta entisestään. tuntuuko et käyt päivisin kierroksilla?

kyl mä kävisin jos tuntuu ettei se uni oikeasti tuu :) ku sitäki alkaa väkisin alitajuntasesti stressaa et saako nukuttua vai ei. ja se taas pahentaa tilannetta entisestään. tuntuuko et käyt päivisin kierroksilla?
Yötä kohdin piristyn, kyllä. Sängyssä sitä yrittää olla ajattelematta koko asiaa, mutta jotenkin se kuitenkin hiipii mieliin ja siitä tietää, että yö menee ns. plörinäksi..

Lääkärillä en ole käynyt, mutta sairaanhoitajalla kyllä. Olen harkinnut vakavasti, että menisin urheilulääkärille, mutta suurin este on raha, tai siis se ettei sitä ole. Söin todella monipuolisesti koko reenaamisen ajan ja pidin siitä päiväkirjaa. Karkea keskiarvo makroaineille oli n. 45-50% hiilareita, 30-35% proteiinia ja 20% rasvaa. Hiilareita siis pastasta, perunasta, puurosta jne. Proteiinit sain sekä lihasta, että proteiinilisästä. Nyt en pidä tarkkaa kirjaa syömisistä, mutta syön vähintäänkin saman verran kaloreita tällä hetkellä. Uni on siis erittäin satunnaista, eikä siihen tunnu vaikuttavan mikään mitä teen päiväsaikaan. Joskus nukun pari yötä ihan ookoo, sitten pari yötä erittäin katkonaisesti ja sitten valvotaan käytännössä pari yötä.

Melatoniinit on kokeiltu, ei vaikuta kuin marginaalisesti..

Mutta, jos olette sitä mieltä, että ehdottomasti pitäisi mennä lääkäriin, niin kai siellä pitäisi sitten käydä..
Näyttää ihan hyvältä. Ehkä rasvoja voisi pikkasen nostaa. Oletko koittanut 40/30/30 makroja? Mites toi ateriarytmitys? Tuleeko iltaan kuinka paljon hiilareita? Vanhaan malliin puhuttiin, että ei pidä yötä kohden syödä hiilareita. Tämä on höpöhöpöä. Tutkimukset tukee iltahiilareita ja niitä kannattaa syödä. Sitten vielä se sun kokonais kuorma. Siihen kannataa kiinnittää huomioita. Jos on työtä, lapsia, harrastusta ja vähän lisää duunia päälle, niin alkaa olemaan kelle vaan liikaa hommaa. Stressi jatkuu pitkälle iltaa. Myös kaikki myöhäiset ilta treenit kannattaa lopettaa. Ilta kannattaa lopettaa niiltä osin klo 19. Kaikki puhelimet ja tapletit kiinni hyvissä ajoin. Kaikki virvokkeet esim kahvi, batterit ja limut kannattaa korjaa minimiin. Ja ennen nukkumaan menoa kannattaa runttasta magneesiumia turpaan. Rauhottaa unen hyvin.

Tällä hetkellä ruokailut: aamupalaksi puuro+ruisleipää/karjalanpiirakkaa+jogurttia, lounaaksi mitä nyt sattuu yliopistolla olemaan + salaatti + leipä + maito ja kotona sitten illemmalla lihaa ja pastaa. Joskus myös leipää myöhemmin. Kahvin jätin pois heti kättelyssä. Ainoa stressi nyt on yliopisto ja valitettavasti se on aika raskasta ajoittain. Liikuntaa siis en harrasta tällä hetkellä käytännössä ollenkaan.. Onko magnesiumista mitään tutkimuksellista näyttöä, että olisi apua?

Tällä hetkellä ruokailut: aamupalaksi puuro+ruisleipää/karjalanpiirakkaa+jogurttia, lounaaksi mitä nyt sattuu yliopistolla olemaan + salaatti + leipä + maito ja kotona sitten illemmalla lihaa ja pastaa. Joskus myös leipää myöhemmin. Kahvin jätin pois heti kättelyssä. Ainoa stressi nyt on yliopisto ja valitettavasti se on aika raskasta ajoittain. Liikuntaa siis en harrasta tällä hetkellä käytännössä ollenkaan.. Onko magnesiumista mitään tutkimuksellista näyttöä, että olisi apua?
Vaihtelevasti, mutta monella auttaa rauhoittamaan kehoa ennen nukkumaan menoa. Kannattaa kokeilla. Liikuntaa ei kannata ihan kokonaan jättää. Kävely on hyvä kaikissa muodoissa. Raitista ilmaa ja rauhallista sykettä. Kunhan et vedä, kuin Valentin Kononen. Jos olet Helsingissä yliopistossa koulussa, niin Töölön Mehilainen ja Vilho Ahola. Siitä on hyvä lähtee liikkeelle. Mies hoitaa näitä tapauksia kovalla onnistumis prosentilla. Pikkasen hintava käynti, mutta kerro tilannetta ja Vilho ymmärtää kyllä tilanteet hyvin.

Asuskelen Jyväskylässä tällä hetkellä. Katsoinpa noita hintoja ja meinasin kuolla sydänkohtaukseen ihan vaan sillä.
Parhaat asiat maailmassa maksaa rahaa. Kannattaa siis opiskella itselle hyvä ammatti :D

Laitetaas nyt tänne! Oireet alkoivat jo pari viikkoa sitten, jonka seurauksena otin 4pv totaali levon. Kävin kyllä kevyellä kävely/hölkkä lenkillä. Sen huomas heti treenissä, kyllä kulki pari-kolme treeniä, mutta tuli takas pahempina oireina. Nyt suoritus teho on kadonnu, uni ei tuu, yöllä hikoilua niin että lakanat on märkinä, heti kun teet jotain fyysistä niin julmaton hiki, ruokahalu katosi, treenin jälkeen oksettaa järkyttävästi ja huimaa. Treenailen 3 jakoisella, 5 kertaa viikkoon + 20x5 alkulämmöt. Syön hyvin 3000kcal, laskin jopa vähän ruokamäärää kun alkoi pelottamaan ollaanko sitä lihomassa kovaa vauhtia kun ruokahalu katosi. Yleensä treenin jälkeen kroppa huutaa palkkaria, nyt kun juot sen niin purjo lentää kerran käytiin heittään pitkää sylkee..
P
Mitään ruokaa ei tee mieli, normaalisti mulla on kyllä mielihaluja kaikkeen makoisaan. Mm ravintolan pippuripihvi meinas jäädä syömättä kun ei vaan uponnu, väkisin jouduin huitaseen naamaan.

Takana on 50kg laihdutus urakka, nyt on tarkoitus kerätä vähä lihasta. Paino kesäkuussa 63.9kg (rasvat oli 7%) ja nyt 72.5kg. Paino hieman pudonnu nyt tässä... Pituus 173cm.

Auttakaa mua nyt, mikä tässä on järkevintä, tosiaan ruokapuoli on kunnossa hh400g,215p,75g rasvaa näillä mennään joka päivä pyöreesti.

ootko pitäny kevyempiä viikkoja olleskaan? noi oireet kyl kuulostais ylirasitukselta ja jos oli levon jälkee vähän parempi fiilis niin koitappa ottaa ihan pari viikkoa iisisti? käppäilyä, venyttelyä, mitä lepposta liikkumista nyt keksitkin salin tilalle :)

ootko pitäny kevyempiä viikkoja olleskaan? noi oireet kyl kuulostais ylirasitukselta ja jos oli levon jälkee vähän parempi fiilis niin koitappa ottaa ihan pari viikkoa iisisti? käppäilyä, venyttelyä, mitä lepposta liikkumista nyt keksitkin salin tilalle :)
En oo koskaan, ikinä pitänyt noin pitkiä taukoja. Oon mää ollu lomalla tai missä vaan oon pyrkiny treenailemaan. Milloin kevyesti kuminauhalla tai hotellin kuntosalilla. Kevyitä viikkoja en oo pidelly, pelkään että surkastun ja oon kohta takasin 113kg sumopainija kunnossa .

Olotila on kaukana normaalista, ennen on saanu hyvän fiiliksen urheilusta nyt ei.

Olotila on kaukana normaalista, ennen on saanu hyvän fiiliksen urheilusta nyt ei.

oletin että jos ne treenit kulki niin olis ollu parempi olo, sorry :) noin ison painonpudotuksen jälkeen vois olla viisasta vähän kevennellä varsinki noiden oireiden ilmaannuttua. viikossa tai kahdessa ei tapahdu mitään pahaa jos syöt viisaasti etkä ala lappamaan herkkuja kitusiin. myös ne lihakset vaatii sitä lepoa kehittyäkseen ja hermostollekaan se ei oo pahitteeksi. entäs stressi?

oletin että jos ne treenit kulki niin olis ollu parempi olo, sorry :) noin ison painonpudotuksen jälkeen vois olla viisasta vähän kevennellä varsinki noiden oireiden ilmaannuttua. viikossa tai kahdessa ei tapahdu mitään pahaa jos syöt viisaasti etkä ala lappamaan herkkuja kitusiin. myös ne lihakset vaatii sitä lepoa kehittyäkseen ja hermostollekaan se ei oo pahitteeksi. entäs stressi?

Eihän sitä moni pysty oikeasti uskoon että kuinka paljon tuo painon nousu stressaa tämmösen dietin jälkeen.
Painon nousu tässä stressaa... Eioo helppoo..

Eihän sitä moni pysty oikeasti uskoon että kuinka paljon tuo painon nousu stressaa tämmösen dietin jälkeen.
Painon nousu tässä stressaa... Eioo helppoo..

kyllä mä hyvin sen uskon :) muutama vuosi takaperin jos miettii niin mulle esim. sairastuminen oli ihan painajaista ku ei voinu treenata,pelkäsin hulluna että lihakset häviää tai lihon ihan kamalasti tai kunto huononee niin etten jaksakaa enää mennä salille. näin jälkikäteen voin todeta että silkkaa energiantuhlausta moinen ajattelutapa :) stressi sitä painoa enemmänkin nostaa kuin lepo.

kyllä mä hyvin sen uskon :) muutama vuosi takaperin jos miettii niin mulle esim. sairastuminen oli ihan painajaista ku ei voinu treenata,pelkäsin hulluna että lihakset häviää tai lihon ihan kamalasti tai kunto huononee niin etten jaksakaa enää mennä salille. näin jälkikäteen voin todeta että silkkaa energiantuhlausta moinen ajattelutapa :) stressi sitä painoa enemmänkin nostaa kuin lepo.

Jep jep, otetaan ens viikko lomaa koko hommasta. Otetaan rennosti ja syödään mitä mieli tekee mutta viisaasti. Lopetetaan ajattelu maailma lihomisista, oon joskus kuullu että jos syö terveellisesti niin ei sillä lihomaan pääse ellet oikeesti lapa sitä ruokaa niin että eioo hyvä olla.

Jep jep, otetaan ens viikko lomaa koko hommasta. Otetaan rennosti ja syödään mitä mieli tekee mutta viisaasti. Lopetetaan ajattelu maailma lihomisista, oon joskus kuullu että jos syö terveellisesti niin ei sillä lihomaan pääse ellet oikeesti lapa sitä ruokaa niin että eioo hyvä olla.

näin se on, järki mukana touhussa ja ei mitään salaattilinjaa vaikkei treenaamaan pääse, kun pointti on et kroppa palautuis kunnolla :) tsemppiä!

Voikohan mun vaivani johtua ylikunnosta vai mitä ihmettä tämä on? Mä olen nyt noin puoli vuotta treenannut kotisalillani omasta päästä vedetyllä 1-jakoisella ohjelmalla, 3 kertaa viikkoon 3x10 penkki+leuat+kyykyt, esim penkkin sarjapainot nousi 50 kilosta parhaillaan 97.5 kiloon. Kun penkkipainot jämähtivät 3 viikoksi 90 kiloon, pudotin treenikerrat kahteen viikossa ja 3 viikossa pääsinkin tuonne 97.5kg. Mutta siitä se alamäki sitten alkoikin, seuraavalla viikolla 97.5 sarja meni failureen 6 toiston kohdalla ekassa sarjassa, jätin treenin suutuksissani siihen ja kokeilin viikon päästä uudestaan, taas failureen kuudennella toistolla, tällä kertaa vedin treenin väkisin loppuun 90 kilolla. Pidin taas viikon taukoa ja kokeilin tehdä pelkän rintatreenin jossa sarjapainot heti alkuunsa tuon 90 kiloa, aivan järjettömän raskas, mutta sain vedettyä läpi, sillä viikolla tein vielä selkätreenin erikseen. Sitä seuraavalla viikolla palasin tuohon 1 jakoiseen ja sainkin molemmat treenit läpi 90 kilolla, vaikkakin oli raskasta. Seuraavalla viikolla nostin painot taas 92.5kiloon ja eka treeni meni hammasta purren läpi, toisessa treenissä eka sarja jäi pinnoille ekan sarjan 6 toistolla ja lopetin taas suutuspäissäni treenin siihen. Pidin yli viikon taukoa ja ajattelin että työnnänpäs tuon 92.5 kiloa pinnoilta ylös, mutta sepäs ei liikahtanutkaan minnekään vaan pysyi siinä kuin pultattuna. Otin hiukan rautaa pois ja jumppailin pari sarjaa 60 kilolla ja totesin että eihän tästä tule mitään, tässä sitä nyt kirjotellaan.. Leukojakin sain vedetyksi 7 kpl vielä reilu kuukausi sitten, nyt meni enää kaksi.

Mitään muuta urheilua en ole harrastanut vaan kaikki vapaa-aika työn ja puntin jälkeen menee tietokoneella istuen. Proteiinia olen koko ajan syönyt pari grammaa painokiloa kohden. Iltavirkkuna päivätyöt ei oikein sovi mulle joten unta tulee yleensä yössä vain 6 tuntia ja tästä viikosta eteenpäin saa loppuvuoden painaa 6 päiväistä työviikkoa ja 12h+ työpäiviä, joskaan fyysisesti kuormittavaa työ ei ole. Jatkuvasti on vaan täysin vetämätön olo eikä jaksaisi tehdä oikein mitään. Pitäisikö punttitouhut suosiolla laittaa jäähylle vai miten tästä pitäisi edetä? Jos vielä mainitsisi että olen 26-vuotias mies 169/86, paino on noussut 3 kiloa kesästä ja ennen treenaamisen aloittamista en ole kahteen vuoteen harrastanut liikuntaa missään muodossa.

millainen on ravintopuoli? hurjalta kuulostaa sun työmäärä yhdistettynä treeniin, voi olla että lepo on liian vähäistä. kolmesta salikerrasta itsessään tuskin ylikuntoon ajautuu mutta pitkiin työpäiviin ja vähäiseen uneen yhdistettynä ehkäpä.. entäs hemiglobiini,oletko mittauttanut?

millainen on ravintopuoli? hurjalta kuulostaa sun työmäärä yhdistettynä treeniin, voi olla että lepo on liian vähäistä. kolmesta salikerrasta itsessään tuskin ylikuntoon ajautuu mutta pitkiin työpäiviin ja vähäiseen uneen yhdistettynä ehkäpä.. entäs hemiglobiini,oletko mittauttanut?

En mä muutoin ole ruoan perään miettinyt kuin että parin kolmen tunnin välein jotain tunkee kurkusta alas ja että proteiinia tulee tasaisesti pitkin päivää ja tarpeeksi. Aamulla ei ehdi kuin proteiinijuoman heittää naamaan ja kiireellä töihin, työpäivän aikana menee sitten roiskeläppiä, pulled porkia sun muuta valmissafkaa, töiden jälkeen perus kotiruokaa ja illalla vielä jotain jauhelihaa tms. Nää työpäivät on vasta tällä viikolla alkanut venymään, kyllä ihan normaalia 7-15:30 työpäivää pidemmän aikaa muutoin noudattanut, mutta uni on ollut tosiaan vähän mitä sattuu. Jonkinasteista masennusta myös ollut reilu kolmisen vuotta, joka myöskin tuohon nukkumiseen ja jaksamiseen vaikuttaa. Hemoglobiinia ei ole mitattu, enkä mielellään menisi lähellekään ainuttakaan piikkiä muutoin kuin pakon edestä. Verestä tosin tuli mieleen että nenä alkanut vuotaa verta treenin yhteydessä samoihin aikoihin kuin tulokset romahti, ennen ei ole mitään tuollaista vaivaa ilmennyt.

nenäverenvuoto voi tulla myös kuivasta sisäilmasta jne mutta alhainen hemoglobiinikin sitä aiheuttaa,samoin väsymystä,sydämentykytystä,huimausta,jaksamattomuutta.. kannattaa kyllä tarkistuttaa,sen saa sormenpäästäkin eikä takuulla satu :) tuleeko sapuskasta tarpeeksi hiilariakin? vai onko proteiinipainotteinen niinkuin tuosta voisi ymmärtää?

Back
Ylös Bottom