Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

:confused::cool::p keskel vkoo tuaas..

Mihin seinäjoella uskaltaa viedä pyörää huoltoon?

emmätiiä, arkipyörää olen käyttänyt kahtesti supersportissa, jota ej enää ole, ja yhtesti riston pyörähuollossa

ristossa ei naarmutettu tuotetta, superportissa asentaja jätti jälkensä

lihava on käynnyt onely ensihuollossa, merkkiliikkeessä, cyclissä, ei naarmuja

kaduin valintaa siirtymisessä vahaan esimmäisen suihkutuksen jälkeen, olisi vaan pitäny laittaa öljyä kuten ennekin, ei pysy vahalla etes äänettömänä kuin noin 30-40km

get_img

hitti vai huti?

emmätiiä, arkipyörää olen käyttänyt kahtesti supersportissa, jota ej enää ole, ja yhtesti riston pyörähuollossa

ristossa ei naarmutettu tuotetta, superportissa asentaja jätti jälkensä

lihava on käynnyt onely ensihuollossa, merkkiliikkeessä, cyclissä, ei naarmuja

Selvä, kiitän. Maasturi vois käydä tuolla Cyclissä, maantiepyörät taitaa edelleen matkata Kokkola-Kälviä -akselille.

Syksyn eka nelivetokeli saa aina suun poikamaiseen virneeseen. Oikea jalka painaa heti reilusti enemmän, ja käsillä on ohjelmaa.
Minä olin eilen töissä vielä moottoripyörällä. Tänään menin autolla, kun aamulla -6...oishan sitä voinu mopoillakin, mutta oon vähän kermaperse.

Minä olin eilen töissä vielä moottoripyörällä. Tänään menin autolla, kun aamulla -6...oishan sitä voinu mopoillakin, mutta oon vähän kermaperse.
Tästä tuli mieleen hauska muisto nuoruudesta. Olin menossa NSR:llä kouluun (lukio), elettiin varmaankin lokakuuta, ja lämpötila oli nollan tienoilla. Alkumatkasta tiet olivat sulat, mutta kun käännyin isommalle tielle, se olikin peilijäässä. Tuommoisilla keleillä paikallisia vaihteluita saattoi olla hyvinkin pienellä alueella pinnanmuodoista, liikenteestä jne. johtuen. Siinä oli sitten aika reilusti ohjelmaa, että sain mopon pysymään tiellä (ja pystyssä) kääntymisen ja pienen kiihdytyksen yhteydessä, sileähköt katurenkaat eivät varsinaisesti helpottaneet asiaa. Loppumatka mentiinkin sitten erittäin varovasti. Koulun jälkeen iltapäivällä tiet olivat sulat, joten silloin ei enää ollut mitään ongelmaa. Tuohon aikaan piti tietysti ajaa aina kun kelit sallivat, koska ikää ei vielä ollut auton rattiin.

Tästä tuli mieleen hauska muisto nuoruudesta. Olin menossa NSR:llä kouluun (lukio), elettiin varmaankin lokakuuta, ja lämpötila oli nollan tienoilla. Alkumatkasta tiet olivat sulat, mutta kun käännyin isommalle tielle, se olikin peilijäässä. Tuommoisilla keleillä paikallisia vaihteluita saattoi olla hyvinkin pienellä alueella pinnanmuodoista, liikenteestä jne. johtuen. Siinä oli sitten aika reilusti ohjelmaa, että sain mopon pysymään tiellä (ja pystyssä) kääntymisen ja pienen kiihdytyksen yhteydessä, sileähköt katurenkaat eivät varsinaisesti helpottaneet asiaa. Loppumatka mentiinkin sitten erittäin varovasti. Koulun jälkeen iltapäivällä tiet olivat sulat, joten silloin ei enää ollut mitään ongelmaa. Tuohon aikaan piti tietysti ajaa aina kun kelit sallivat, koska ikää ei vielä ollut auton rattiin.
Joo, luulen että mulle käy taas tänä vuonna niin, että mopoa talvisäiliölle ajaessa matkalla olevat puiden varjostamat tiet ovat paikoitellen umpijäässä. Viime vai edellisvuonna oli pakko vetää pieni pätkä pyörätietä, kun sieltä oli kai aurinko sulattanut jäät. Voishan sen tietty viedä jo nyt ajoissakin, mutta...

Syksyn eka nelivetokeli saa aina suun poikamaiseen virneeseen.

mitäs ne tuollaiset monivetohommelit on :rolleyes:
Ennen mulla oli bemari (ei xDrive). Olihan se monellakin tapaa hauskempi, mutta nykyinen on aika paljon nopeampi lumella/jäällä :). Ajan talvella paljon lapissa ja ruotsin ja norjan pohjoisosissa myös jonkin verran, monesti pieniäkin teitä, joten en ihan heti ole nelivedosta luopumassa. Polkupyörät ovat edelleen takavetoisia :D.

Joo, luulen että mulle käy taas tänä vuonna niin, että mopoa talvisäiliölle ajaessa matkalla olevat puiden varjostamat tiet ovat paikoitellen umpijäässä. Viime vai edellisvuonna oli pakko vetää pieni pätkä pyörätietä, kun sieltä oli kai aurinko sulattanut jäät. Voishan sen tietty viedä jo nyt ajoissakin, mutta...
Eihän sitä vain pysty :).

Back
Ylös Bottom