POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Voimanostovideoita – kyykky, penkki ja veto

Meta description: Voimanostovideoita-ketju: kyykky-, penkki- ja vetoklipit, treenipätkät, kisavideot, PR-yritykset ja tekniikka-analyysit.

Noihin vetoremmeihin en koskaan tottunut pukeilta vedossa, aina kädet ja ranteet verillä.
Aika terhakat remmit jos ranteetkin o_O. Ei liene nahkaiset...

Hämmennetään vähän tätä ensinnä pahoittelulla ettei tässä postissa ole videota voimanostosta, maastanostosta eikä varsinkaan yli 400 kg sellaisesta.
Tuossa -Ottopotto- toi esiin hyvän pointin ettei ne remmit aina autuaaksi tee. Jos ken muistaa Toivas-Jannen vetotavan (mm. MM-95, MM-96 IPF) haukkoa happea kroppaansa kohti tankoa mennessä, niin sillä tekniikalla on vaikea yrittää palmikoida itseään tankoon. Sitä kun remmittää itseään tankoon on yritettävä saada paineita siinä mytyssä ollessaan. Varsinkin sumovetäjillä on näkynyt tässä vaikeuksia kiskoa remmeillä samoja malmeja kuin ilman. Jos siis tekniikkana on tämä yllämainittu kropan kovettaminen haukkomalla tankoon mennessä.

Tuosta selän asennosta täällä on useampikin haukkonut paperipussiin, mielestäni tarkoituksetta. Jokainen kiskoo itselleen sopivallaan ja itselleen vahvimmalla tyylillä. Loppuasento ratkaisee. Jos nyt vähääkään halutaan vertailla nostoja (varustuksesta ja ruokavaliosta riippumatta) niin sääntöjen mukaisuutta olisi hyvä perään kuuluttaa. Täälläkin muutamassa klipissä järkyttäviä reisikannatuksia ja vajaita loppuasentoja, varsinkin polvikoukkuja.

Pakko heittää tohon eddie hall soppaan viel vähän omaa lusikkaa.

Samassa kisassa kuitenkin oli kaks jätkää jotka veti 465kg ( mm magnusson) ja jäi eddielle, he vetivät myös remmeillä. Jos eddiellä oli superremmit millä 5markkaa nousee, niin miksei muutkin sitten vedä niillä jos kerta saa?
Itse saan remmeillä vähemmän kun perus ristiotteella, en saa happea läheskään niin hyvin ja nosto katkee keskeltä .

Ja sitten taas bennihän veti sen ennätyksensä ihan ristiotteella ilman remmejä, jotenka se myös siitä että ainakaan benni kiskois mitään hirveitä hyötyjä noista. Aina keksitään selityksiä.. Eiku remmit käteen ja kk:kin vetään sitte vaan :puntti:.
Missään muussa lajissa kun voimailussa jengi omaa niin marttyyria asennetta, varsinkin eriliittojen nostajat toisiaan kohtaan. "No jätkät nostaa kakskankaisella paidalla, sit se seuraava jätkä on että no jätkät nostaa ylipäätään penkkipaidalla, siitä seuraava jätkä valittaa että kun jätkät käyttää rannareita penkissä ja vyötä.. siitä seuraava valittaa että jätkät vetelee remmeillä maasta törkeet hyödyt ja itse ei tietysti suostu edes koittamaan ;), siitä seuraava valittaa että pitäis nostaa sukka kikissä että se on aitoa voimanostoa se jo esi-isien ajoilta".

Ainaki Benni käyttää noita samoja remmejä. Eihän tässä kukaan oo sanonu, että sen kisan sisällä se olis jääny jotenki varusteista kiinni. Eddie on vahvin. Piste.

Jos kaikille olis samat säännöt, ni eihän mitään ongelmaa olis. Ehkä ihmisiä sit vituttaa se, että julistetaan maailmanennätyksiä, joita ei tietyllä logiikalla koskaan vois kutsua sellasiks, ku joku nostaa kuitenki enemmän eri säännöillä.
Vaikka säännöt ois samat, ni aina olis sit tietty roinaajat, jotka näköjään pystyy vetämään useemman olympiakullan jäämättä kiinni, kuten painnnostossa nyt on nähty. Paitsi, jos nekin olis sallittuja kaikille :D

Aika terhakat remmit jos ranteetkin o_O. Ei liene nahkaiset...

Sellaset kuituremmit 3cm leveät ilman pehmusteita. Positiivinen puoli, että ne eivät ainakaan katkenneet.
spud2-180x180.jpg

Aria Attia RAW Mave 415kg

^Siinäpä olikin näköjään taas yksi joka repii peukalolukolla yli 400 kg rautoja. Mä en tajua miten noilla ei lähde peukalot irti. :D
Ja grippi pitää ilmeisesti olla aikamoinen muutenkin jos tuollainen paino pysyy peukalolukolla käsissä. Tai en mä tiedä miten se pitkäsormisella kaverilla toimii, mutta itsellä kun on lyhyet sormet niin hyöty normaaliin myötäotteeseen verrattuna ei ole kuin jotain parikymmentä kiloa tai vähän reilu ja sattuu niin perkeleesti. Ristiotteella sit vedänkin jo reilusti toistasataa kiloa enemmän kuin myötäotteella.

^Siinäpä olikin näköjään taas yksi joka repii peukalolukolla yli 400 kg rautoja. Mä en tajua miten noilla ei lähde peukalot irti. :D
Ja grippi pitää ilmeisesti olla aikamoinen muutenkin jos tuollainen paino pysyy peukalolukolla käsissä. Tai en mä tiedä miten se pitkäsormisella kaverilla toimii, mutta itsellä kun on lyhyet sormet niin hyöty normaaliin myötäotteeseen verrattuna ei ole kuin jotain parikymmentä kiloa tai vähän reilu ja sattuu niin perkeleesti. Ristiotteella sit vedänkin jo reilusti toistasataa kiloa enemmän kuin myötäotteella.
Ei se liian pahalta tunnu enää kun tottuu. Sormilukko on yleensä ristiotetta helpompi puristuksen osalta.

Vähän epäilen, että sulla on kuitenkin pidemmät sormet kuin kevyiden sarjojen painonnostajilla, joista kaikki nostaa lukolla.
Niin, en tiedä. En mä itsekään mikään pitkä ole. Saahan siitä jokusen kilon hyötyä mutta luulisin että paljon vähemmän kuin pitkäsorminen nostaja. Ne korjaa sitä puutetta sit suhteessa kovemmalla puristusvoimalla ehkä. Mä en saa kunnolla kuin etusormen peukalon ympäri. Keskisormi on huonosti ja loput ei ollenkaan.

Mulla on ihan surkee puristusvoima (myötäotteella tuli kutonen 150kg), mut sormilukolla +200kg ei tunnu mitenkään erityisen pahalta, et eiköhän se oo totuttelukysymys. Ootko @Powerhousu paljonki hakannu päätä seinään ton sormilukon kanssa?

Stoyanin nostelua on jotenki miellyttävä kattoo. Muutenki tuolla WRPF:ssä näkyy mielenkiintosta porukkaa.

Ei sun tarvitse saada kuin keskisormen ensimmäinen nivel siihen peukalon päälle, sormenpään ja ensimmäisen nivelen väliin.
Joo kyllä mä sen niin saan. Ja itse asiassa muistin väärin. Kokeilin just ja saan keskisormen just noin, etusormen huonosti ja nimetön on kynnen päällä eli ei pidä mitään. En mä siitä huolimatta saa siitä paljoa apuja kun peukalo lähtee lipsumaan sieltä keskisormen alta. Tuntuu että pitäis saada sormet paremmin peukalon ympäri. Mutta sama se, en mä sitä edes tarvitse. Ristiote toimii paljon paremmin.

Joo kyllä mä sen niin saan. Ja itse asiassa muistin väärin. Kokeilin just ja saan keskisormen just noin, etusormen huonosti ja nimetön on kynnen päällä eli ei pidä mitään. En mä siitä huolimatta saa siitä paljoa apuja kun peukalo lähtee lipsumaan sieltä keskisormen alta. Tuntuu että pitäis saada sormet paremmin peukalon ympäri. Mutta sama se, en mä sitä edes tarvitse. Ristiote toimii paljon paremmin.

No mulla itsellä on keskisormi noin miten kuvailin, etusormi siinä ekan nivelen päällä ja nimetön & pikkusormi tangossa. Tottui ihan sillä, että muutaman kerran tein staattisia pitoja.

Mulla lähti sormilukko toimimaan heti kun sitä ensimmäistä kertaa kokeilin, samat raudat pysyy kuin ristiotteella. Peukku kyllä ottaa hittiä välillä.

Hyvä, että tähän ketjuun on tullut eloa. Jos katsotte sen Hallin vedon tarkemmin se vetää sen vedon apinaotteella, joten kyllä painot melkein ranteiden varassa on. Tuskin sormista paljon pitoja tulee. Hieman itsekkin ihmettelen, miten tuollainen loikka tuli nyt kerralla, kun koko 2000 luku pyöritty 460kg raudoissa.

Kyllä silti laitan omassa kategoriassa tuon vedon voimanosto liikkeissä kovimaksi suoritukseksi, mitä minä olen nähnyt.
Toisena tulee Kirilin penkki 335kg.
Kolmantena ehkä Belkinin veto 418kg RAW ilman vyötä omalla painolla 101,5kg.

578155ff3aebf.jpeg

Jaa, katos vaan, apinaotehan siellä. Mut siis eihän se oo mahdollista, ku noi remmit pureutuu ranteisiin kuin voihin. ;)

Menny ohi multa tää. Oli kyllä helpon näkönen ja ihan käsittämätön suoritus.

Back
Ylös Bottom